Edozein enpresa digitalizatzeko prozesuan, haren tamaina eta ezarritako teknologiak kontuan hartu gabe, kudeaketa-softwarearen soluzioak ezarri behar dira, hala nola ERP edo CRM. Teknologia horiek kontuen kudeaketarekin, giza baliabideekin edo produkzioaren plangintzarekin eta kontrolarekin lotutako beste tresna batzuekin integratzeko aukera emango die.
ERPa (Enterprise Resource Planning) baliabideak planifikatzeko enpresa-softwarea da. Erraminta honek enpresako barne-prozedurak alderdi operatiboekin edo produktiboekin lotutako negozio-praktika gehienak automatizatzeko aukera ematen digu. ERP batek sailen arteko informazio-trukean eta horien kontrolean jarduten du ekoizpen-kostuak murrizten laguntzeko, stockak kontrolatzeko, salmentak analizatzeko, fakturak monitorizatzeko eta kontabilitatea edo nominak kudeatzeko.
Landoo enpresa donostiarra 2016an sortu zen, eta aholkularitzan eta ERP Odoo ezartzean espezializatuta dago. Odoo software irekiko ERP bat da, edonork alda edo egokitu dezakeena, eta komunitateak sortutako 6.000 negozio-aplikazio baino gehiago biltzen ditu, salmentekin lotutako jarduerak barne, CRM (bezeroekiko harremanak kudeatzera bideratutako aplikazioa), proiektuak, biltegiak, fabrikazioa eta abar. ERP hori enpresaren barne-zerbitzarietan nahiz online-hodeian instalatuta egon daiteke. 6 milioi erabiltzaile baino gehiago ditu mundu osoan.
Landooko arduradunak oso argi dute enpresen eraldaketa digitalerako bidea, batez ere 10 langiletik gorakoena, horrelako kudeaketa-softwarean oinarritzen dela Josean Soroa Landooko Proiektuen zuzendariak azpimarratu duenez: “Enpresak digitalizatzen ditugu, prozesuak ere aldatuz. Ez da, besterik gabe informatizatzea edo digitalizatzea, baizik eta gauzak modu desberdinetan egitea, horrelako tresna batekin askoz prozesu hobeak egin baitaitezke”.
Adibide bat litzateke fakturak eta erosketa-prozesuak baliozkotzeko Odoo-n oinarritutako soluzioak erabiltzea. “Normalean, enpresa gehienetan, norbaitek erosketa-eskaera bat egiten du, inprimatu egiten du, paper hori mahai batera joaten da, mahai horretan norbaitek berrikusi egiten du, sinatu egiten du, beste mahai batera joaten da… eta bi asteren buruan papera iristen da dagokion sinadura guztiekin. Odoorekin, hasteko, ez dago paperik, ez da ezer inprimatzen, eta, beraz, paper horrek ez du mahaietan egon behar, eta ez da galduko; aitzitik, sisteman eskaera bat dago, eta badaki eskaera-proposamen hori pertsona batetik bestera joango dela, eta botoi bati emanda onartuko dituzten abisuak iritsiko zaizkiela. Prozesu horiek bi aste beharko lituzkete, eta papera bidean gal liteke. Orain, goiz batean egiten da”, azaldu du Landooko Proiektuen zuzendariak.
Barne-mailako abantailak, baina baita kanpo-mailakoak ere baditu, bezeroei begira, Soroak zehazten duen bezala: “Odook aukera ematen du zure bezeroek eskaerei edo fakturei buruzko informazioa izan dezaten. Hori guztia posta elektronikoz edo beste moduren batean iristen zaie, eta, gure kasuan, atarirako sarbidea eskaintzen diegu. Horrela, zure bezeroak, gako bat eman ondoren, ERPan sartzen dira eta atal bat dute, non faktura, albaran eta eskaera guztiak ikusten dituzten, haiekin kudeatzen ari zaren heinean”.
Odook 50 aplikazio espezifiko handi ditu enpresentzat, honako arazo hauek konpontzeko asmatuak: kontabilitatea, fakturazioa, marketin digitala, biltegien kudeaketa, fabrikazioa, logistika, giza baliabideak, eta abar. Horrez gain, lehen aipatutako 6.000 aplikazio txiki gehiago ditu, hainbat behar asetzeko. Horietako bat Ticket BAI da, Foru Ogasunen eta Eusko Jaurlaritzaren baterako proiektua, iruzur fiskalaren aurkako borrokan aurrera egiteko eta zergadun guztiek betebeharrak betetzea errazteko. Kasu zehatz honetan, Landook eta beste euskal ‘partner’ batzuek Odoo-rako Ticket BAI modulu bat garatu dute, euskal enpresei zuzendua.
Landook, eta, oro har, IKTen sektorearekin lotutako enpresek, biderkatu egin dute COVID-19aren eta konfinamenduaren testuinguruan egindako lana. “Enpresek, bat batean, etxetik lanean egitea lortu zuten edo saiatu ziren. Horrek informazio guztia online-hodeira igotzea eragin du, dokumentuak digitalizatu behar izan dute, ezin zutelako papera etxera bidali sinatzeko, eta, egia esan, bezero dezente etorri zaizkigu. COVID-19a izan da pausua ematera bultzatu duen gakoa, eta digitalizatzeko prozesua eragin du enpresetan”, Josean Soroak azpimarratzen duenez.
Landook EAEtik haratagoko bezeroak ditu (bezeroen % 30 Euskal Autonomia Erkidegoan eta beste % 70 Estatu mailan), eta berriki Odooren ‘partner’ onena bezala aitortua izan da negozio bolumenari eta ERParen ezarpenari dagokionez, Espainia mailan. Etorkizuneko erronkak enpresa sendotzen jarraitzea eta bezeroen ezarpenei eta beharrei laguntza ematea dira. Ildo horretan, Odoo IoT plataformetan integratzeko lanean ari dira: “Raspberry eta horrelako sistema irekiak bezalako teknologia irekiak erabiliz egin nahi dugu aurrera IoTaren esparruan. Instalazioan datuak atzemateko proiektu bat gidatuko dugu, gure ERParekin konektatuko dena eta SCADA edo MES sistemen bidez informazioa denbora errealean izatea ahalbidetuko duena. Fabrikatzaile batekin ari gara lanean, eta datorren urterako proiektu interesgarri bat dugu, Espainian horrelako konponbideetan espezializatutako ezarle gisa kokatzeko aukera emango diguna”.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du. Aurkitu hemen eskuragarri dauden laguntza guztiak.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?