Funtsean, industria honek goi-mailako teknologia du ezaugarritzat, bai azken produktuen segurtasun-eskakizunengatik, bai estatu bakoitzak bilatzen duen errendimendu militarragatik, industria aeroespaziala balio erantsi handiko industria da.
Industria honek hegazkin eta ontzi espazialen garapenarekin, ekoizpenarekin, mantentze-lanekin eta laguntzarekin zerikusia duten jarduera nazional guztiak barne hartzen ditu. Zentzu honetan, aeronautika-, espazio- eta defentsa-industria oso egituratuak eta hierarkikoak dira, eta eragile kopuru mugatuak hartzen ditu. Jarraian, aktore-kategoria nagusiak eta balio-kate industrialean dituzten lekuak aurkeztuko ditugu:
Sektore hau osatzen duten enpresek beren negozio-bolumenaren berrinbertsio tasa altua dute I+Gko gastuetan. Frantziaren kasuan, industria aeroespazialaren ikerketa ahaleginak, ikerketa eta enpresa-garapen nazionalaren barne gastuaren % 11 inguru suposatzen dute, eta automozio sektorearen ondoren bigarren sektorea da. Enpresa aeroespazialek batez beste beren negozio-bolumenaren % 11,3 gastatzen dute I+Gan; automobilgintzako enpresek, berriz, beren fakturazioaren % 14,1 gastatzen dute I+Gan.
Era berean, industria aeronautikoa eta espaziala oso globalizatua da, eta ezin du bere etxeko merkatuz bakarrik bizi; beraz, estrukturalki oso esportatzailea da. Txosten honetan aztertzen ari garen Frantziaren kasu zehatzean, esportazio horiek sektoreko negozio-bolumenaren % 84ra iritsi ziren 2016an, 58.000 milioi €ko esportazio-zenbatekora eta 39.000 milioi €ko inportazio-zenbatekora iritsiz, eta honek esportazioetan 19.000 milioi €ko saldo positiboa ematen du.
Oso kontuan hartu beharreko beste kontu bat industria honetan erabiltzen den moduluetan oinarritutako fabrikazio-eredua da. Baina modularizazio hori eraginkorra izan dadin, enpresen arteko harremanek ere aurrera egin behar izan dute. Enpresen arteko harremanen bilakaera horren ezaugarri nagusiak kontzentrazio- eta kanporatze-mugimenduak dira.
Alde batetik, negozioaren muinean zentratzea da kontua. Lehiari aurre egiteko, aktoreek beren jarduera nagusietan zentratzeko espezializatu ez diren jarduerak alde batera uzten dituzte.
Bestalde, abian jarri den kanporatze mailakatuak 2. mailako produkzioaren zati bat eskuordetzen zaien azpikontratisten sarea koordinatzera ere eraman du. Beraz, azpikontratazioa dimentsio handiko hornitzaileetan oinarritzen da, eta horiek eskari globala asetzeko gai diren heinean ekoizteko ahalmena dute.
Elkartze hau aliantzetan oinarritzen da, baina baita partenariatuetan ere, bereziki lehiakideen artean, koopetizio-espirituan. Diseinu- eta ekoizpen-lankidetzak abian dira, eta sektoreko eragile nagusien artean enpresa bateratuak sortzea dakarte. Aliantza hauek ezagutza trukaketan eta know-how espezifikoetan oinarritzen dira. Bazkideen arteko konfiantza sektore aeroespazialaren beste ezaugarri bat da. Horren oinarria da, bereziki, aktore-kopurua mugatua dela, eta, beraz, langileen mugikortasuna ohikoa dela enpresen artean.
Industria aeroespazialaren egungo egoerari buruz gehiago jakin nahi baduzu, sektoreko lan-metodologia honen bidez sortu diren kluster edo jarduera-polo nagusiak ezagutu nahi badituzu edo Frantzian sektore hori hazteko eta sendotzeko jardunbide egokien kasu batzuk ezagutu nahi badituzu, txosten osoa kontsultatzera gonbidatzen zaitugu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?