Bost euskal enpresa eta Aclima, ingurumenaren euskal klusterra, batera ari dira lanean adimen artifizialeko plataforma berri bat sortzeko. Plataformak hiri-inguruneetako airearen eta zarataren kalitatearen monitorizazioa eta ebaluazioa hobetzea ahalbidetuko du.
Aclimak adierazi dutenez, “ezinbestekoa da kutsadura atmosferikoa eta akustikoa minimizatzea hiri bizigarriagoak eta iraunkorragoak planifikatzeko”. Ildo horretan, Europako Airearen Kalitateari buruzko Zuzentarauak beharrezkotzat jotzen du “hainbat puntu hartzailetan, isurtze-mailak eta kutsatzaileen presentzia kontrolatzea eta zaintzea”, euskal klusterrak adierazi duenez.
Testuinguru horretan, HAND-AI proiektuaren helburu nagusia udalerriek emisio kutsatzaileak murrizteko hartutako neurriak zehaztasunez ebaluatzeko gai izango den tresna bat garatzea da. Era berean, gizartea kontzientziatzen lagundu nahi du, hiri jasangarriagoak, erresilienteagoak eta osasungarriagoak bultzatzea ahalbidetuko duen kalitatezko informazioaren beharra dagoela adierazten.
Plataforma berri bat landuko da ebaluazio-elementu berritzaileekin, teknologia berriak integratzen dituena, bai neurketan, bai telekomunikazioan. Horrela datu-bolumen handia lortuko da software aurreratuarekin tratatu daitezkeenak.
Metodologia berri horiei esker, trafikoaren eta zarataren eredu aurreratuen emaitzak kontrastatu eta aireko ereduak garatu ahal izango dira. “Ebaluatzeaz gain, etorkizuneko agertokiak aurreikusi ahal izango dira, adimen artifizialaren eredua erabiliz”, Aclimatik ziurtatzen dutenez.
Egingo diren lanak hiru fase nagusitan banatzen dira. Lehenengoan, ikerkuntzakoan, HAND-AI ereduaren diseinu kontzeptuala egingo da. Bigarren fasean, monitorizazio-sistemak diseinatuko dira eta plataforman integratuko dira, era berean, ereduen eta plataforma integratuaren garapena gauzatuko da. Hirugarren eta azken fasean, Gasteizen plataforma balioztatuko da eta etorkizuneko agertokiak aztertuko dira.
Proiektu honetan zehar, partzuergoko enpresek (AAC Akustika Aplikatuko Zentroa, Datua, Sercontrol, Leber eta Teknei) airearen eta zarataren kalitatea ebaluatzeko, gaur egun erabiltzen diren tekniketatik haratago joan nahi dute, neurketa-elementu berritzaileak eta ohiko neurketa jarraituak kontrastatzeko metodologia berriak erabiliz.
Halaber, proiektuarekin honakoa lortu nahi da, “jarraipen-parametro berriak integratzea, trafikoaren eta ingurumen-zarataren eredu aurreratuak kontzeptualizatzea eta adimen artifizialeko ereduak aplikatzea, emisio-patroiak doituta eta kutsatzaileak murriztuta”, klusterrak ziurtatzen duenez.
Plataforma berriak, ziurtatu dutenez, “tokiko gobernuek erabakiak hobeto hartzeko tresna bat garatuko du, informazio kritikoa emango die hiri-kutsaduraren kontrolean egindako inbertsioei lehentasuna emateko eta etekin eraginkorra lortzeko”. Azken tresnak, gainera, proposatutako kontrol-neurrien benetako inpaktua baliozkotzea eta frogatzea ahalbidetuko du.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?