1978an sortua, Uraldi altzairu herdoilgaitzezko armairuen eta bainurako osagarrien fabrikatzaile gisa hasi zen. Harrezkero, berrikuntzak eta diseinurako bokazioak gidatu dute Busturiako (Bizkaia) ETEaren garapena, lehenik eta behin Dario Gagliardini italiarra bezalako izen handiko diseinatzaileekin lankidetzan arituz eta, aurrerago, teknologiarako jauzia eginez, oraindik ere haren aldeko apustua egitea zalantzazko erabakia zen garai batean. Horrela, 2005ean ‘hospitality’ (hotelak) eta ‘retail’ sektorerako ispilu teknologiko pertsonalizatuak fabrikatzen aitzindaria izan zen estatu mailan, eta gaur egun arte “aplikazio propioak garatzen jarraitu dugu, fabrikazioaren ziklo integrala mantentzen duen fabrikatzaile europar bakarrenetakoa bilakatuz“, azpimarratu du Karlos Landeta Uraldiko zuzendari komertzialak.
“Gure kasuan, non produktuek elementu elektronikoen eduki garrantzitsua duten, funtsezkoa da teknologiak egiten duen abiadura eta intentsitate berean aurrera egitea“, azpimarratu du Landetak. Ikuspegi horretatik, Uraldik duela gutxi ‘hospitality’ kanalerako berariaz pentsatutako berrikuntza teknologikoan lan egin du, eta patente-eskaera gisa erregistratu du 2023ko azaroan. Lurrunaren aurkako sistema bat da, automatikoki aktibatzen dena hezetasun-balio jakin bat gainditzen denean eta ingurunean lurruna sortzen denean. Era berean, mailak murrizten direnean desaktibatzen da. “Lurrunaren aurkako sistema horiek, orain arte, eskuz aktibatzen dira hoteleko bisitariak hala nahi duenean, eta horrek esan nahi du sistema behar baino denbora gehiago egon ohi dela aktibatuta. Ondorioz, elektrizitatearen gastua behar baino handiago izaten da”, azaldu du zuzendari komertzialak. “Berrikuntza horrekin, 4 eta 5 izarreko hotelek lortu nahi duten erosotasuna bermatzen jarrai dezakegu, eta, aldi berean, establezimenduaren kontsumoa eta, beraz, energia-faktura murrizten dugu. Horrek, azken batean, turismo-sektorearen iraunkortasun handiagoa ekarriko du”, gehitu du.
Ildo bereko beste adibide bat LED argiztapenak izan duen bilakaera da, “bilakaera horren partaide izan gara, duela hamarkada bat baino gehiagotik ispiluetan txertatu dugun osagaia baita”, azpimarratu du Landetak. Luxuaren eta kosmetikaren sektorearekin lotutako nazioarteko ‘retail’ enpresa garrantzitsuentzat egindako azken proiektuetako batzuek ondo erakusten dute hori, eta horrela azaltzen du: “Argiztapenaren kalitateari eta barietateari dagokionez oso behar espezifikoak dituen sektorea da. Ispilu berean 3 argiztapen-kolore ezberdin kontzentratu behar dituzte, izan ere, erabiltzailearen adinaren eta larruazal motaren arabera, argi beroagoak edo hotzagoak aktibatzen dituzte intentsitate-maila desberdinetan. Artisautza industrialeko lanak direla esan genezake“.
Berrikuntza bezala, nazioartekotzea ere Uraldiren ezaugarri bereizgarrietako bat da. Lehenengo urteetatik altzariak eta osagarriak esportatzen ditu Estatu Batuetara, eta gaur egun, bereziki ispilu teknologikoetan zentratuta, presentzia sendoa du Europa erdialdeko hainbat merkatutan.
Une honetan epe laburrerako bi bide nagusitan zentratuta dago, alde batetik, Alemaniako eta Frantziako merkatuaren sendotzean. “Azken horretan asmo handiko helburuak ezarri ditugu, eta uste dugu hazkunde handia izan dezakegula”. Bestalde, Landetak azaldu duenez, “Italiako merkatuan eta Beneluxen landing bat egiten ari gara, eta merkatu horiek epe ertainean sakonki garatzea baloratzen dugu”. Era berean, enpresak Golkoko herrialde arabiarrak identifikatuta ditu ondorengo etapa batean sartzeko, “bizitegi-eraikuntzaren eta hotelen garapen handia dela eta”, nabarmendu du.
Helburu horiek betetzeko, zuzendari komertzialaren esanetan, “ezinbestekoa da gure prozesu guztien digitalizazioan abangoardian mantentzea, eskaerak jasotzetik hasi, eta ekoizpenera eta muntaketara edo ispilu teknologiko bat bezalako produktu oso delikatu bat bidaltzeraino. Gure kasuan, ez da aukera bat, premia bat da”. Ildo horretan, iaz lantegiaren antolamendua berritu zuen, fabrikazio-lerroak berrantolatzeko eta kudeaketa-eredu berriak aplikatzeko. “Horrek ahalegin handia suposatu du erakunde osoarentzat, baina orain, behin prozesu hori finkatuta, hobeto eta modu eraginkorragoan ekoizteko gai gara“, ondorioztatu du.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?