2010az geroztik, Idertia Soluciones Industriales plastikoa eraldatzeko jarduera teknologikoak sustatzen ditu, bereziki termoplastikoen injekzioan; eta bezeroen lehiakortasuna handitzea ahalbidetzen duten teknologia berrien ikerketan, garapenean eta berrikuntzan ere aritzen da. Euskal enpresak plastikoa eraldatzeko, piezak, moldeak eta tresneria fabrikatzeko jarduera teknologikoak sustatzen ditu, enpresa industrialen lehiakortasuna hobetzeko. Eta, Lázaro Mozo Cabello Idertia Soluciones Industriales enpresako kudeatzailearen arabera, enpresa “T2 konpainia bat da automozio-katearen barruan, eta IATF ziurtagiria du garapenean, diseinuan eta edozein akaberatako osagai eta plastikoen fabrikazioan”.
2021ean Idertia Soluciones Industriales enpresak 2024ra arteko plan estrategiko bat jarri zuen martxan, bere negozio bolumena %40 handitzeko helburuarekin; zein egoeratan dago enpresa?
Nazioarteko merkatuek Ukrainako gerra edo energia edo lehengaien kostuak bezalako gorabeherak direla eta, helburuak berrantolatu behar izan ditugu. 2021ean estrategiak zuzendu behar izan genituen Covid-aren ondorioz. 2020an % 10eko negozio-galera izan genuen, 2019koarekin alderatuta, eta 2022an % 23 hazi ginen berriro, pandemiaren aurreko kopuruekin alderatuta, eta planifikatutako bidera itzuli ginen. Espero dugu 2024 honetan planteatutako helburuetara iristea. Eta asmo handiagoko eremu bat planteatu berri dugu, 2027rako, asmo handiagoko hazkunde-adierazleekin.
Bere sektore nagusia automozioa da. Konta iezazkiguzu sektore honetarako enpresaren proiektu batzuk.
Gure indargunea termoplastikoek 2030 agendak ezartzen dituen eskakizun berrietara egokitzeko duten gaitasuna da. Piezen arintzea eta birziklagarritasun handia etorkizunean beharrezkoa izango diren faktoreak dira. OEMS berriak dituzten proiektuak agertu dira: Tesla, Rivian edo Canoo, %100 elektrikoak diren ibilgailuen markak. Eta pisua murriztea funtsezkoa da sektorean, ibilgailu bati kendutako kilogramo bakoitzeko kontsumoan aurreztea lortzen baita.
Maila teknologiko handiko sektorea da; nola lehiatzen da horrelako ingurune batean?
Berritzen, hazten eta gure negozioa gero eta erakargarriagoa egiten duten ildo bereizgarrietan inbertitzen. Idertian hasi ginenetik, gure bezeroek proiektuen kontzepzioan eskatzen dituzten hiru arloetan zentratzen gara: Produktu ingeniaritza eta industrializazioa, tresneriaren fabrikazioa eta, noski, osagaien ekoizpena.
Eslovakiara, Txekiar Errepublikara, Alemaniara, Mexikora edo Errumaniara esportatzen du Idertiak; merkatu gehiagotan saltzea aurreikusten duzue?
Azken urteetan gure esportazioak handitu dira, proiektuak gero eta nazioartekoagoak baitira. Gure produktua esportagarria dela uste dugu, proiektuen gaineko konfiantzak eta erantzukizunak nazioartekoak baitira .
Dibertsifikazio-maila handiagoa lortu nahi du enpresak. Zergatik egin horren aldeko apustua?
Automobilgintzaren sektorea oso antolatua eta diziplinatua da produktua sortzeko eta azken produktua entregatzeko. IATF arauak konpainiaren eta proiektuen egunerokoan gidatzen gaitu, bai bezeroengan bai hornitzaileengan, eta beste sektore batzuetan oso baliagarriak diren tresnak eta teknologiak ematen dizkigu. Aurretik altzairuz egiten ziren piezak egiteko gai izan gara, likidoaren presioak duela urte batzuk pentsaezinak zirenekin eta konplexutasun goreneko geometria kurbatuekin likidoak 150 gradutik gora lekualdatzeko aukera ematen zutenak, pisua 8 aldiz murriztuz, fabrikazio zikloak, kostuak, efizientzia energetikoa edo karbono aztarna laburtuz. Nola ez gara gai izango gaitasun horiek beste sektore batzuetara zabaltzen?
Zer pauso eman dituzue orain arte ildo horretan, eta zer asmo dituzue?
Gure bezero-zorroa zabaldu dugu, adibidez, elikagaien sektorean edo Health&care sektorean. Lanean jarraituko dugu, eta gure ezagutzak esportatuko ditugu, konpainia horiei laguntzeko beren produktua berriz definitzen, kalitate- eta doitasun-eremu batzuetan.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?