Dokumentuak sektore aeroespazialaren analisi zehatza eskaintzen du, eta gaur egungo ekoizpen bolumenak eta hegal finkoko, hegal birakariko eta motor aeronautikoetako aireontzien 10 urterako aurreikuspenak biltzen ditu, fabrikatzaile nagusiak gertutik jarraitzeaz gain. Era berean, MRO (Mantentze-lanak, Konponketak eta Berrikuspenak) merkatuaren bilakaerari buruzko informazioa jasotzen du, baita goraka doazen segmentuen garapenari buruzkoa ere, hala nola hiriko aireko mugikortasuna eta abiazio jasangarria.
Alderdi nabarmenen artean, txostenak adierazten du 2023an hegal finkoko aireontzien entregak % 9,4 hazi zirela aurreko urtearekin alderatuta, 4.255 unitatera iritsiz, pandemiaren aurreko zifrak lehen aldiz gaindituz (2019, 4.059 unitate). Segmentu horren barruan, aireontzi handiek osasun-krisiaren aurreko zifrak berreskuratu dituzte, eta korridore bakarrekoek eta bikoitzekoek, berriz, errekuperazio desberdina izan dute.
Eskualdeko hegazkinen segmentua, bestalde, pandemia aurreko bere ekoizpen-mailatik urrunen dagoena da. Hala ere, aurreikuspenen arabera, urteko entregetan hazkunde progresiboa aurreikusten da hamarkadaren amaierara arte; une horretan, osasun-krisiaren aurreko mailetara iritsiko da, eta, hortik aurrera, egonkortu egingo da.
Bestalde, hegazkintza orokorra izan da pandemiak gutxien kaltetu duen segmentua, 2021az geroztik entrega-kopurua etengabe hazi baita, eta 2023an iritsi da puntu gorenera, 1.987 unitate entregatu baitira. Datozen 10 urteetarako aurreikuspenek gorabeherak adierazten dituzten arren, aldaketak ez dira esanguratsuak, eta segmentuaren egonkortasuna berresten dute.
Business jet-ei dagokienez, ekoizpena pandemia aurreko mailatik %12,3 behera dago oraindik. Hala ere, aurreikuspenen arabera, 2030era arte hazkundea iraunkorra izango da, eta erritmoa bizkorragoa izango da aurreikusitako aldiaren lehen urteetan.
Horiek horrela, aireontzien ekoizpena eta entrega egonkortzen ari da mailaz maila, eta, beraz, sektorearen susperraldia sendotzen du horrek. Haatik, egiturazko botila-lepoei heldu behar zaie oraindik, lehiakortasunari eutsi ahal izateko epe luzera.
2023an, sektore aeroespazialaren panorama mistoa izan zen: eskaera handitzeak susperraldia bultzatu zuen, baina hornikuntza-katearen arazoek fabrikatzaile handien erantzuteko gaitasuna mugatu zuten. Adibidez, Airbusek eta Boeingek aireontzien entregak atzeratu zirela adierazi zuten, batik bat lehengai garrantzitsuenak ez zeudelako eta balio-katean espezializatutako langile nahikoa ez zegoelako. Gainera, inflazioak eta tentsio geopolitikoek erronka logistikoak larriagotu zituzten, eta lehen mailako hornitzaileei eta enpresa osagarriei eragin zieten bereziki.
Nahiz eta eragozpen horiek sortu, sektore aeroespazialak berrikuntza teknologikoan aurrera egiten jarraitu du, eta haren ikuspegiak gero eta neurri handiagoan jotzen du jasangarritasunerantz eta eraginkortasun operatiborantz. Erregai jasangarriak garatzea (SAF), elektrifikazioa eta sistema hibridoak lehentasun estrategikoak dira dagoeneko. Suspertzen ari diren segmentuak, berriz, trakzioa irabazten ari dira aukera-eremu berri gisa, aireko hiri-mugikortasunarekin gertatzen ari den bezala.
BasqueTrade-ren helburua euskal industria aeroespazialaren nazioartekotzea bultzatzea da, Frantzia, Kanada, Polonia edo AEB bezalako merkatu garrantzitsuetan ateak irekitzera bideratutako ekimenekin. Ekintza horiei esker, hazten eta suspertzen ari diren merkatuetara sartzeaz gain, nazioarteko lankidetza eta sektoreko eragile garrantzitsuekin aliantzak sortzea sustatzen da. Horren adibide da Kanadako BasqueTrade-ren bultzada, non industria aeroespaziala hedatzen ari den eta jasangarritasuna lehenesten duen, euskal enpresei berrikuntzan eta irtenbide jasangarrietan erreferente gisa kokatzeko aukera emanez, txostenean jasotako joera globalen ildotik.
Bestalde, BasqueTrade-k deskarbonizazioa, digitalizazioa eta talentuaren erakarpena bezalako arloetan ematen duen laguntza funtsezkoa da euskal enpresek sektore aeroespazial globalaren erronka estrukturalak gainditu ahal izan ditzaten, euren lehiakortasuna indartuz. Era berean, Polonia bezalako merkatu emergenteekiko lankidetza aztertzen duen webinarren antolakuntzak aukera berriak irekitzen ditu esportazioak dibertsifikatzeko eta inpaktu handiko ekimen teknologikoetan parte hartzeko. BasqueTrade-ren ekintzen eta behatoki aeroespazialaren analisi estrategikoaren konbinazioak aukera ematen die euskal enpresei beren nazioartekotze-planak fintzeko, potentzial handiagoa duten sektoreak identifikatzeko eta merkatu globalaren eskaerei modu eraginkorrean erantzuteko.
Ekimen eta aukera horien guztien berri izan nahi duten enpresek gure albiste-buletinera harpidetzeko aukera dute. Buletin horretan, ekitaldiei, merkatu-azterketei eta aeronautika-sektoreko joerei buruzko azken berriak jaso daitezke.
Lotutako beste txosten batzuk:
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?