Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 30 iraila, 2019

Immersiak datuen bistaratze aurreratua duten biki digitalen lan egiten du

Konpainia donostiarrak fabrikazio-prozesuen erreplika digitalarekin uztartzen ditu bistaratze interaktiboa duten makinak, errealitate birtuala eta areagotua tarteko

Konpainia donostiarrak fabrikazio-prozesuen erreplika digitalarekin uztartzen ditu bistaratze interaktiboa duten makinak, errealitate birtuala eta areagotua tarteko

‘Digital twin’ edo biki digitala zenbait asmotarako erabil daitezkeen aktibo fisiko, prozesu, espazio, sistema eta gailuen erreplika digitala da. Erreplika birtualak egiazko sistema fisikoaren informazio osoa du, ezaugarri teknikoetan eta funtzionamenduari buruzko datuetan oinarrituta. Biki digitalak dira 4.0 Industriaren azken joeretako bat, fabrikazio-prozesuak edo makinen funtzionamendua simulatzea ahalbidetzen duten neurrian. Immersia ‘startup’ donostiarrak, honelako teknologiak garatzearen aldeko apustuari eutsiz, errealitate birtualaren eta errealitate areagotuaren bitartez informazio bistaratzeko aukera gaineratu du, datuekiko interakzioa eta ulermena hobetzeko. Solasean izan gara Seda Tosun Immersiako CEOarekin.

 

Zer egiten duzue zehazki Immersian?

Datuen bistaratze aurreratua duten biki digital interaktiboak egiten ditugu. 4.0 Industriaren arloan lan egiten duen enpresa teknologikoa gara eta negozioen ekoizpena eta errendimendua optimizatzeko tresna aurreratuak garatzen ditugu. Zenbait prozesutan aplikatzen da helburu desberdinak lortzeko. Adibidez, MES areagotu bat bezala, kalitate bisual altuko SCADA hobetu baten antzera. edo simulazio-tresna bat balitz bezala.

 

Datuak modu intuitiboagoan bistaratzeko aukera ematen duten ‘digital twin’ interaktiboak sortzen ditugu. Interfaze naturalen erabilerari eta gailu-anitzeko soluzio bati esker, erakundeari buruzko datuen potentzialtasun latente osoa profitatzen duten tresnak eta ‘dashboardak’ sortzen ditugu. Balio-ekarpena dagoen kasuetan, errealitate birtuala, errealitate areagotua eta mistoa gaineratzen ditugu, soluzioaren beste osagai bat balira bezala. Bistaratze aurreratuko geruzari adimen artifizialeko teknologia eransten diogu datuak aztertu eta iragarpenak lantzeko nahiz ekoizpen-lantegi eta prozesuen funtzionamendua simulatzeko. Simulazio birtualaren bitartez, sarrerako parametroak alda daitezke biki digitalean, baldintza berrien arabera nola portatuko litzatekeen egiaztatzeko, eta honek unerik egokienetan erabaki zuzenak hartzen laguntzen du.

 

Zein da Immersiaren jatorria?

Bazkideak eta biok Donostian elkar ezagutu genuen, Eywa Space inkubagailuak antolatutako ekitaldi batean, izan ere Venture Builder hori errealitate areagoatuan eta errealitate birtualean espezializatuta dago. Ekitaldiak iraun zuen asteburu hartan ideia bat garatu eta proiektua bultzatzen jarraitzeko aukeratu gintuzten. Ideia nagusia zen errealitate birtuala datu-bilketari lotuta erabiltzea, ez biki digitalei lotuta. Iazko urte hasieran elkarrekin lan egiteari ekin eta Immersia abiarazi genuen.

 

Zein sektoretarako lan egiten duzue?

Hasieran, Industria eta Smart Cities sektoreekin lan egin dugu… datuak zeharkakoak dira sektore guztientzat eta leku guztietan daude. Industriak erantzun-denbora mugatuak dituzten datu-kopuru garrantzitsuak maneiatzen ditu. Ahalegin handiak egiten ari gara sektore honetan, baita zahartzearen, osasunaren, ‘retail’-aren eta Smart Cities deritzenen sektoreetan ere. Izan ere, datuak han-hemenka barreiatuta daude.

 

Biki digitalaren kontzeptua nahiko berritzailea da. Enpresek badakite zer den eta nolako onurak dituen?

Bai, egia da, oso berritzailea da, baina indar handia hartzen ari da. Enpresek adibide aplikatu bat ikusten dutenean, potentzialtasun osoaz ohartu eta hainbat erabilera-kasu ezagutzen dituzte beren kasa. Negozioak gero eta gehiago datuetan oinarritzen dira, eta horregatik, enpresek bildutako datu kopuru erraldoiak maneiuatu eta interpretatzerakoan, zenbaki eta grafiko ugari ateratzen dira, eta kosta egiten da informazio hori guztia ulertzea. Gure asmoa zen datu horiek modu errazagoan bistaratu eta interpretatzeko moduren bat sortzea, eta biki digitalak dira soluzioa. Gainera, errealitate birtualak eta errealitate areagotuak modu interaktiboagoan eta ikuspegi panoramikoarekin ikusteko aukera ematen dute.

 

Biki digitalen proiektu bat egiterakoan, hainbat teknologia edo prozesu elkartzen dira; hala nola, IoT gailuen edo sentsoreen bidez egindako datu-bilketa, datu horien azterketa, eta errealitate birtual zein areagoturako 3D inguruneetan bistaratzea. Alderdi horiez guztiez arduratzen zarete?

Orain, bost pertsonak osatzen dugu lantaldea, eta gure jardunak adimen artifiziala, ‘machine learning’, Big Data eta ‘analytics’ ditu ardatz. Horri esker, negozioak hobetzen lagun dezaketen erantzunak lortzeko simulazioak egin ditzakegu. Guk enpresetara joan eta, lehenik eta behin, zertan hobetu nahi duten galdetzen diegu. Argi daukatenean, nolako sentsoreak edo gailuak instalatu behar diren aztertzen dugu, bezeroen beharrei lotutako datuak biltzeko. Zenbait enpresak IoT sistemak abian dituzte informazioa biltzeko, baina kasu batzuetan, biltzen duten informazioa ez da batere garrantzitsua. Ondo pentsatu behar da zein den helburua, zer hobetu behar den, mantentze-lanetako zikloak edo lantegi mailakoak ikuskatu behar ote diren, eta den-dena argi dagoenean, beharrezko sentsoreak instalatzeko garaia da. Gu ez gara arduratzen IoT sistema horiek instalatzeaz, baina baditugu horretarako enpresa laguntzaileak. Era berean, laguntzaileekin batera lan egiten dugu 3D ereduen sorrerarekin lotutako zereginetan.

 

Zure ustez, nolako joerak sortuko dira biki digitalen esparruan?

Biki digitalen bidez, xehetasun handiak dituzten simulazioak sor daitezke prozesu industrialak, produktuak, fabrikazio-sistemak, hirien funtzionamendua nahiz energia-kontsumoa simulatzeko. Errealitateko munduan dagoenaren irudikapen birtualak dira, negozioaren errendimendua hobetzea helburu dutenak. Biki digitalak prozesuei aplikatutako egoeretarako diseinatzen dira, baita mantentze-lanetarako, fabrikaziorako zein bistaratze-lanetarako. Gure produktua automatizatzeko moduan diseinatu dugu, erabiltzaile bakoitzak nahierara erabili eta ongien datozkion bistaratzeak sortzeko, gehien gustatzen zaion konfigurazioa emateko, edo bezeroei balio erantsi gisa eskaintzeko aukera izan dezan. Gure estrategia hainbat sektoreri dagozkien hainbat proiektu bezeroekin batera sortzea da, eta proiektu horietatik ikastea merkaturatzeko moduko produktu ona lortzeko. 2020aren hirugarren hiruhilekorako, horrelako produkturen bat martxan izatea espero dugu. Gero, lanean jarraitu beharko dugu eguneratzeko eta hobetzeko. Merkatura atera bezain laster, prozesua bizkortzeko inbertsio-errondaren bat irekitzeko aukera dago mahai gainean.

Lotutako albisteak

Biotz:  “Roca  Salvatellarekin  egindako  akordioak  berrikuntza  teknologikoaren  balio-kate  osoa  batzen  du”

Biotz: “Roca Salvatellarekin egindako akordioak berrikuntza teknologikoaren balio-kate osoa batzen du”

Gipuzkoako enpresak Kataluniakoarekin aliantza bat itxi du bere talentu digitala indartzeko eta nazioarteko merkatu berrietan bere presentzia zabaltzeko.

Surphasek  merkatuan  parekorik  ez  duen  teknologia  garatzen  du  eta  gatzgabetzeko  planten  eraginkortasuna  handitzea  lortzen  du

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du

Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

Kimaiwi:  “Gure  proposamen  teknologikoa  balioztatzean  eta  nazioarteko  turismo-industriaren  aurrean  proiektatzean  zentratu  gara”
25/03/2025 Ekintzailetza

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”

Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Isabel  Urbano:  “Novia  Salcedo  Fundazioarekin  praktiketan  dauden  gazteen  %60k  kontratu  bat  lortzen  dute”
06/02/2025 Ekintzailetza

Isabel Urbano: “Novia Salcedo Fundazioarekin praktiketan dauden gazteen %60k kontratu bat lortzen dute”

Novia Salcedo Fundazioak 45 urte inguru eman ditu ikasketa-ingurunetik lan-mundurako trantsizioa errazten, prestakuntza praktiko ez-laboraleko programen bidez.

AIDTEC  Solutions  :“Ekintzaileak  zaindu  egin  behar  ditugu”
05/02/2025 Ekintzailetza

AIDTEC Solutions :“Ekintzaileak zaindu egin behar ditugu”

Nekazaritza jasangarriagoa lortzeko soluzioetan espezializatutako startuparen sortzaileetako bat da Izaskun Oribe

Marijo  Pagalday  (Mondragon  Korporazioa):  “Gure  helburua  balio  kate  osoa  hartzen  duen  360º  digitalizazioa  eskaintzea  da”

Marijo Pagalday (Mondragon Korporazioa): “Gure helburua balio kate osoa hartzen duen 360º digitalizazioa eskaintzea da”

Mondragon Korporazioko Ingeniaritza eta Zerbitzuen saila 9 kooperatiba autonomok osatzen dute, eta elkarrekin koordinatuta daude. Kooperatiba horiek 3.000 lanpostu inguru sortzen dituzte zuzenean, eta 300 milioi euroko fakturazioa dute.

Alex  Rayón  (Brain  &  Code):  “Teknologia  mugikorrekiko  eta  Adimen  Artifizialarekiko  elkarbizitza  naturalizatu  behar  dugu”

Alex Rayón (Brain & Code): “Teknologia mugikorrekiko eta Adimen Artifizialarekiko elkarbizitza naturalizatu behar dugu”

Hezkuntza teknologiko irisgarria bultzatzen duen enpresako CEOak Digital Open Knowledge DOK jardunaldian parte hartu du. Bertan, eraldaketa digitala eta adimen artifiziala aldaketa-azeleragailu gisari buruz hitz egin du.

Elkarrizketa  ‘glo910’-eko  Ixone  Elosegui  eta  Miren  García-Chazarrari
13/11/2024 Ekintzailetza

Elkarrizketa ‘glo910’-eko Ixone Elosegui eta Miren García-Chazarrari

"glo, logoan ikusten den bezala, 910 bezala ere irakur daiteke, 10 emakumetik 9k zelulitisa duelako, eta hortik dator markaren izena eta gure lehen gailua, glo910"

Zure  negozioaren  webguneak  Interneten  arrakasta  izateko  behar  duen  guztia  eskaintzen  dizu  UrBerrik
16/10/2024 Ekintzailetza

Zure negozioaren webguneak Interneten arrakasta izateko behar duen guztia eskaintzen dizu UrBerrik

Enpresa gazteiztarrak web diseinua, konponketa, mantentze zerbitzuak eta SEO posizionamendua eskaintzen ditu

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.