Begoña San Miguel: “Oja-Remen trokelen diseinua menderatzea bilatzen dugu kalitatezko piezak prezio lehiakorrean eskaintzeko”
Ia sei hamarkadako ibilbidearekin, Industrias Oja-Rem enpresak bilakaera nabarmena izan du trokelen diseinuaren eta metalen estanpazioaren esparruan. Gernikan sortua, enpresa hau trokelgintzan hasi zen lanean mahai-tresneriako enpresa batentzat, eta, urteak igarota, estanpazioa bihurtu zen bere jarduera nagusietako bat; hala, hornitzaile bilakatu zen zenbait sektorerentzat, hala nola automobilgintza sektorearentzat, non ekoizpenaren % 85 bideratzen baitu.
Hasiera-hasieratik, trokelen diseinuari buruzko ezagutza garatzean oinarritu da Oja-Rem. “Gure helburua beti izan da trokelen diseinuan ahalik eta ezagutza handiena izatea, gure bezeroei kalitatezko piezak prezio lehiakorrean eskaintzeko”, adierazi du Begoña San Miguel enpresako zuzendari eta Metaleko Enpresen Bizkaiko Federazioko (FVEM) presidenteak.
2008an Zornotzako instalazio zabalago batzuetara aldatu zen, eta, horri esker, enpresak estanpazioaren arloan hazten jarraitu zuen. Azken urteetan, enpresak teknologia aurreratua erabili du, serboprentsak adibidez, ekoizpenean abiadura eta zehaztasun handiagoa ahalbidetzen dutenak. “2017tik, erosi ditugun prentsa guztiak serboprentsak izan dira, abiadura handiagoa ematen digutelako kolpe-minutuz alorrean eta piezaren kalitate hobea ematen digutelako. Eta bezeroek ere balio erantsi handiagoa behar zutela konturatu ginenez, buru bikoitzeko zelula robotizatuak txertatu genituen ziklo-denborak hobetzeko”, gaineratu du.
Sentsorizazio-sistema propioa
Oja-Rem enpresaren egungo erronka nagusietako bat da sentsorizazio-sistemak ezartzea, ekoizpena hobeto kontrolatzeko. Enpresak 50 milioi pieza baino gehiago ekoizten ditu urtean, eta horrek prozesu bakoitzaren jarraipen zehatza egitea eskatzen du. “Unitateen zenbaketa da gure kezka nagusietako bat. Sentsoreekin, prentsatik ateratzen den pieza bakoitza banaka zenbatzen da”, dio San Miguelek.
Informazio horrekin, konpainiak aplikazio propio bat garatu du beste enpresa batekin lankidetzan, prentsen egoera, abiadura eta izan ditzaketen gorabeherak denbora errealean monitorizatzeko. “Konturatu ginen neurrira egindako aplikazio bat garatu genezakeela uneoro gure prentsen egoera ezagutzeko, soluzio konplexu eta kostu handikoak erabili behar izan gabe”, adierazi du zuzendariak.
Enpresaren hazkundeak bere produkzio plantan erabilgarri dagoen espazioa optimizatzeko beharra sortu du. Ahalmenik eza dela eta, logistika kanpoko toki batera eramateko aukera aztertzen ari da Oja-Rem, egungo instalazioen erabilera ahalik eta gehiena handitzeko. “Hainbeste hazi gara, dagoeneko lantegia ahal dugun gehiena bete dugu”, esan du San Miguelek.
Ekoizpenaren % 85 automobilgintzara bideratuta dago, eta enpresak beste sektore batzuetan duen presentzia handitu nahi du. “Hazten eta gure negozioa dibertsifikatzen jarraitu nahi dugu. Trokelgintzan dugun trebetasuna eta ezagutza bezeroek asko baloratzen dituzte”, ondorioztatu du.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
Lotutako albisteak

IDDTEK: “Industriaren eta talentuaren arteko lotura gara”
Orain 20 urte Irene Rodríguez donostiarrak sortu zuen ETEa ingeniaritza arloko outsourcingean erreferentea da eta sektore estrategikoetan lan egiten duen talde sendoa eta proiektuak ditu abian.

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”
Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”
Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”
Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Aratubo: “IA funtsezko zeregina betetzen ari da gure eraginkortasuna eta berritzeko gaitasuna hobetzeko”
Enpresaren historia hazkunde azkar eta iraunkor batek markatu du. BAICeko bazkide da 2022tik, eta SPRI Taldeak sustatutako hainbat programatan parte hartzen du. Aitor López de Letona gerentearen arabera, "smart factory kontzeptua epe ertainerako lehentasunetako bat da".