oplus_0
Berrikuntza
Albisteak 12 abendua, 2024

Buruplast automobilgintzaren sektorerako osagai plastikoak fabrikatzen zentratzen da

Arabako enpresaren bezerorik handiena Mercedes-Benz da, bai estatuan, bai nazioartean. Horregatik, Mercedes-Benz VAN.EArako proiektuetan parte hartzearen aldeko apustua egiten du.

Duela 30 urte baino gehiago, 1991n, Buruplast enpresa arabarra sortu zen, nagusiki automobilgintzarako osagai plastikoak egiten zituena: zutabe, eserleku edo zipriztinen estaldura handietatik hasi eta elektronika baterako euskarri txiki bateraino. 

2011ko krisiaren ondoren iritsi zen automobilgintzaren merkatuan zentratzeko apustua. Erabaki horri esker, nabarmen hazi zen, gaur egun duen egoerara iritsi arte; izan ere, ekoizpenaren % 90 osagai plastikoak dira sektore horretarako, “batez ere ibilgailuaren barrualderako pieza estetikoak eta teknikoak, baina autoaren edozein eremutarako produktuak ere egiten ditugu”, adierazi du Koldo Martinez merkataritza-arduradunak. Fabrikazio-prozesu nagusia plastikoa injektatzea da, eta “bigarren mailako prozesuak gehitzen dizkiogu, hala nola ultrasoinuen bidezko soldadura, eskuzko muntaiak edo automatizatuak, edo piezen dekorazioa”. 

Edozein dimentsiotako piezak egiteko gaitasuna du Buruplast-ek, makina-tamaina ugari baititu. Gaur egun, ibilgailuaren barruko argiztapenaren aldeko apustua egiten du, “hazten ari den merkatua baita”, merkataritza-arduradunaren arabera. Produktu horiek kalitatea eskatzen dute, ohikoak baino zailagoak direlako ekoizteko, “fabrikazio-prozesuak eta -makineria aldatu behar direlako, behar bezala egin ahal izateko”. Era berean, piezak aldi berean bi materialetan ekoiztea edo “2K injekzioa”. 

Ia salmenta guztiak automobilgintzaren merkatuan lortzen ditu, nahiz eta energiaren sektorearekin ere lan egiten duen, eta “hondar-erosketa batzuk egiten dizkigun besteren batek”, Koldo Martinezek egiten du. Bere bezero nagusia Mercedes-Benz da, baina automobilgintzako osagaien fabrikatzaile nagusientzat ere lan egiten du, hala nola Antolin, Forvia, edo Lear, “Buruplastek fabrikatutako produktuak Volkswagen, Porsche, Audi, Ford edo Renault bezalako autoen beste eraikitzaile batzuei helarazten dizkietenak”. Nazioartean, Europako beste herrialde batzuetan merkaturatzen ditu bere produktuak, hala nola Frantzian, Txekiar Errepublikan, Alemanian, Austrian edo Errumanian. 

Epe laburrean, “Mercedes-Benz VAN.EArako ahalik eta produktu gehien lortzea” du helburu. Proiektu honek hurrengo 10 urteetarako lana ziurtatzen digu “, azaldu du arduradun komertzialak. Europan “krisian” dagoen sektorea dela uste duen arren, Txinako auto elektrikoen lehia dela eta, bere egiturari eta prozesuei esker “sektore zorrotzetan lehiakorrak gara, hala nola auto-industrian, baina ez hainbeste kalitatearen eskakizuna edo ingeniaritza-lana txikiagoa den sektoreetan”. Horregatik, sektore horretan lanean jarraitzea erabaki du.  

Bestalde, gaur egun duena baino makineria handiagoarekin eta automatizazio-maila handiagoarekin fabrikatuko diren produktuak garatzen ditu. Automatizazioa “funtsezkoa” izan da Buruplast enpresari zenbait proiektu izendatzeko; izan ere, “Euskal Autonomia Erkidegokoak baino lan-kostu txikiagoak dituzten herrialdeekin lehiatzen gara, hala nola Poloniarekin eta Txekiar Errepublikarekin”, ondorioztatu du Koldo Martinezek. 

Lotutako albisteak

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Pozikek  osasun  mentaleko  estrategietan  inbertitzeko  itzulkina  maximizatzen  laguntzen  die  enpresei

Pozikek osasun mentaleko estrategietan inbertitzeko itzulkina maximizatzen laguntzen die enpresei

Bere plataformak aukera ematen du langileei buruzko informazioa biltzeko eta enpresen zuzendaritzari produktibitatea hobetzeko tresnak emateko, langileen ongizatearen bitartez.

NudgeXperience  Bilbon:  CX  eta  Portaera  Zientzien  ekitaldia
28/03/2025 Berrikuntza

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia

Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Iametzak  euskarazko  komunikazioaren  eta  digitalizazioaren  aldeko  apustua  lantzen  du

Iametzak euskarazko komunikazioaren eta digitalizazioaren aldeko apustua lantzen du

Gipuzkoako enpresak NextCloud plataforma txertatu du azken urteetan bere eskaintzan, eta horrekin enpresa industrialetara iristea du helburu.

Riza  Taldeak  bere  presentzia  handitu  du  Alemanian,  produkzio-kostuak  ia  %  40  murrizten  dituen  lanarekin
26/03/2025 Nazioartekotzea

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin

KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.