Gaztaren Institutuak gazta eta esne gordinaren aldeko apustua egin du, berrikuntzarako ibilgailu gisa
Gaztaren Institutua oso espezializatuta dago esne gordinaren eta gaztaren inguruko prozesu teknologiko eta zientifikoetan, lehen mailako ekoizpen-sistemetan eta posizionamendu estrategikoan. “Bi elementu horiek unibertsalak dira, balio sozial, kultural eta ekonomiko izugarria dute. Enpresak horien aldeko apustua egin du etorkizuneko nekazaritzako elikagaien sistemaren eraldaketa bultzatzeko”, azaldu du Luisa Villegas Gaztaren Institutuko CEOak.
Bere helburua kalitatezko gazta-ekoizpenei balioa ematea eta kalitate handiko gaztaren kontsumoa eta produkzioa handitzea da, balio-kate osorako modu jasangarri eta ekonomikoki bideragarrian. Horrela, hiru ildo estrategiko lantzen ditu: Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza; Posizionamendu Estrategikoa eta Cheese Business Factory.
Enpresa 2018an sortu zen, nazioarteko bazkideen hausnarketa estrategiko baten ondoren: sare global baten esperientziatik, Europan sede izanik, gazta eta esne gordina kokatzeko beharra ikusi zuten. “Uste genuen ezagutza eta balioa sortzeko aukera zela, eta, batez ere, teknologia- eta osasun-mailako adituen artean lotura bat ezartzeko aukera, ekoizleen eta erakunde publiko estrategikoen eta enpresa merkaturatzaileen behar globalak kontuan hartuta”, adierazi du Villegasek. Izan ere, Gaztaren Institutua SPRIren laguntzari esker sortu zen urte horretan, zehazki Ekintzaile-Txekintek programaren eta BIC Berrilan Gipuzkoaren bultzadaren bidez.
Gaztaren Institutuak mota guztietako aholkularitza eskaintzen du, baita prestakuntza espezializatua eta I+G+B proiektuen garapena ere. CEOak azaltzen duen bezala, “une honetan kontinente desberdinetako erakundeekiko lotura eta proiektuen eta kontaktuen zorro garrantzitsuak erreferente egiten gaitu Nazioarteko Prospektiban”. Hala, mota horretako zerbitzuak eskaintzen zaizkie, besteak beste, esne-industriei, gaztandegiei, erakunde publikoei, prestakuntza-zentro publiko eta pribatuei, banaketa- eta logistika-enpresei eta ikerketa-zentro pribatuei edo teknologia-zentroei.
Enpresaren proiektu nabarmenen artean, International Cheese Festival izeneko gaztaren inguruko nazioarteko ekitaldia nabarmentzen da. Bertan, hainbat jarduera egiten dira eta gaztaren nazioarteko lehiaketarik garrantzitsuena egiten da, World Cheese Awards, zeinaren Gaztaren Institutua Espainiarako idazkaritza teknikoa den. Gaur egun, lan “berritzaile eta ilusionagarria” egiten ari da Paraguain, bertako Industria eta Merkataritza Ministerioaren eta Caazapako Eskualdeko Gobernuaren eskutik. “Garrantzi oso interesgarria hartzen ari da Latinoamerikan, jakin-min berezia sortzen hasi baita beste herrialde batzuen artean, hala nola Brasil, Mexiko, Argentina edo Ekuador. Garatutako estrategiak transferitzea planteatzen ari dira eta esnearen sektoreari eta bufala esnea ekoizten duten arrazei lotuta daudenak Pilotu Proiektuaren laguntzarekin esperimentu gisa”, dio Villegasek.
Etorkizunari begira, Gaztaren Institutua datozen 10 urteetarako plan estrategiko baten bidez ari da enpresa handitzeari ekiten. Gazta berrikuntza bereziko tresna gisa eta esne gordina eremu geografiko jakin bateko biodibertsitatearen enbaxadore onena izateko proposamena egitea du helburu.
SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.
Lotutako albisteak

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma
Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan
Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Jon Ander Egaña: “BASQUE FOOD CLUSTERrek elikadura euskal industriaren sektore estrategiko gisa kokatzea lortu du”
Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Siteco, 30 urte automatikoki ordaintzeko makinak ekoizten
Arabako enpresak administrazio publikoarekin eta ostalaritza sektorearekin egiten du lan, eta urteak daramatza nazioarteko merkatuan.

Mecanizados Patro enpresak “fidagarritasuna, segurtasuna eta eraginkortasuna” eskaintzen ditu trenbide-sektorean
Serie laburretarako eta luzeetarako pieza espezifikoak fabrikatzen ditu enpresa arabarrak, doitasun handiko lan-tresna eta makinekin.

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua