Ideilan: “Diseinu prozesuak betikoa izaten jarraitzen du, tresnak aldatu dira”
25 urte baino gehiagoko esperientziarekin eta 400 proiektu baino gehiagorekin, Ideilanek hainbat produktu diseinatu eta industrializatzen ditu, objektu txikiak, tresna eta etxetresna elektrikoetatik hasi, eta igogailuak, pasabide mekanikoak, minibusak eta argiztapen-elementuetara arte. “Fase guztiei heltzen diegu, ideiatik hasi eta fabrikazioraino, produktuak merkaturatzeko”, azaldu du enpresak.
Leioan (Bizkaia) kokatuta, diseinuko hiru profesionalek osatzen dute Ideilanen nukleoa. Oinarrizko nukleo hori heldu beharreko proiektuaren beharretara gehien egokituko diren profilekin osatzen dute, “bezeroek planteatzen dizkiguten kezkei eta beharrei erantzun transbertsalak emateko”, zehaztu du Jon Santacolomak, Ideilaneko zuzendariak. “Hainbat sektore eta merkatutan dugun esperientziak aukera ematen digu lantzen ari garen beste esparru batzuetako ezagutza aplikatzeko. Diseinu-taldeek erakundeen barruan duten ikuspegiaren osagarria izan nahi dugu. Azken finean, batzean datza, helburu komun bat lortzean: bakoitzak bere merkatuan arrakasta izateko probabilitate handiena duten produktuak diseinatzea”, gehitu du.
Ikuspegi horretatik, elkarren artean oso desberdinak diren hamaika proiektu jorratu dituzte; izan ere, “gure lana industria-ehunaren mende dago”, azpimarratu du Santacolomak. Azken urteotan, adibidez, ibilgailu elektrikoaren sektorea, azpiegiturak behar dituenez, Ideilanen sektore nagusienetako bat izan da. Horrela, diseinu- eta garapen-lan asko egin dituzte harentzat, ZIV eta IBIL elektrolinerak, esaterako. “Baina ez da sektore bakarra”, nabarmendu du enpresako zuzendariak. “Pertsonen garraioa, tresneria, etxetresna elektrikoak, altzariak, argiztapena edo kirol-artikuluak bezalako beste sektore batzuentzako ere egiten dugu lan. Horrek aukera ematen digu diseinu-prozesuaren alderdi guztiak ezagutzeko eta, polinizatze-efektuari esker, zeharkako sektoreetan proiektuei balio erantsia ematen dien bazkidea izateko”.
Hala, nabarmentzekoak dira Kanpazar kanpoaldeko luminaria, BluxLighting-entzat diseinatua, “diseinuaren klasikotzat” jotzen dutena; Uraldirentzat diseinatutako ispilu eta bainu-osagarrien sorta; KGUARD ur-kiroletarako osagarriak, “asko maite dudan proiektu pertsonala”, aitortu du; edo Triporg, “2015ean Fitur-en Helmugako Nazioarteko Gida Onena izatera iritsi zena”, adierazi du.
Produktu horietara guztietara iristeko “diseinu-prozesuak betikoa izaten jarraitzen du”, dio Santacolomak, “aldatu dena tresnak dira. Horrela, proiektuak modu merkeagoan lantzeko eta gauzatze-denborak laburtzeko aukera ematen digu. Diseinatzeak ez du esan nahi pentsatzea (diseinatzea), asmatzea (prototipatzea) eta egitea (industrializatzea) besterik. Testuinguru horretan, Adimen Artifizialean (IA) oinarritzen gara, diseinuaren lehen faseetan denborak laburtzeko; Design Thinking metodologian, garapen-gastuak aurrezteko eta akatsak murrizteko; eta, azkenik, industria-ehunari buruz dugun ezagutzak fabrikaziorako bazkide industrialik onena identifikatzeko aukera ematen digu. Prozesu honetan guztian kolaboratzaile sare publiko zein pribatu bat izatea ezinbestekoa da”, gaineratu du.
Eta hori guztia aplikatzen jarraitu nahi du Leioako enpresak hurrengo proiektuei aurre egiteko orduan. “Hurrengo erronkak oso lotuta daude euskal industria-sarearen etorkizunarekin eta horrek izango dituen beharrekin. Berarekin eraldatuko gara eta berrikuntza ekartzen jarraituko dugu, bereizketa horrek, txikia izan arren, produktua merkatuan kokatzen jarraitzeko aukera emango baitigu “, amaitu du.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.
Lotutako albisteak

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean
Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

Biotz: “Roca Salvatellarekin egindako akordioak berrikuntza teknologikoaren balio-kate osoa batzen du”
Gipuzkoako enpresak Kataluniakoarekin aliantza bat itxi du bere talentu digitala indartzeko eta nazioarteko merkatu berrietan bere presentzia zabaltzeko.

Elena Urbizu: “Gure helburua Luzaroko funts propioak sendotzea da, Euskadiko enpresen garapena finantzatzen jarraitzeko”
Euskadin jarduten duen kredituko finantza-erakundeak akordio berri bat sinatu du Europako Banku Zentralarekin, eta Eusko Jaurlaritzarekin eta finantza-erakundeekin duen aliantza berritu du.

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean
GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”
Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

Eduardo Lasa: “Mugikortasunaren eta logistikaren sektorea Euskadin sendo dago eta erronka berrietarako prest”
Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak pertsonen mugikortasunaren, merkantzia-logistikaren eta garraio adimenduneko teknologiekin (ITS) lotutako industrien sektoreko 122 enpresa eta eragile biltzen ditu, eta urtean 12.500 milioi euro fakturatzen ditu.

IDDTEK: “Industriaren eta talentuaren arteko lotura gara”
Orain 20 urte Irene Rodríguez donostiarrak sortu zuen ETEa ingeniaritza arloko outsourcingean erreferentea da eta sektore estrategikoetan lan egiten duen talde sendoa eta proiektuak ditu abian.

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”
Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”
Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”
Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira