Elkarrizketak 23 Azaroa, 2023

Munduko belaontzi luxuzkoena bultzatzen dute Ingeteamen motorrek

Euskal enpresak Zamudion eta Beasainen fabrikatzen dituen bost motorrek bultzatuta nabigatuko du Orient Express Silenseas ontziak. Propultsio isileko soluzioetan aitzindaria da enpresa.

Orient Express mitikoak dagoeneko badu erreplika itsasoan. Frantziako Chantiers de l’Atlantique ontziola transatlantiko izugarri bat eraikitzen ari da une honetan. 200 metro luze da, eta hainbat luxu ditu, hala nola 54 suite, bi igerileku eta hainbat jatetxe. Paperaren gainean, munduko belaontzirik luxuzkoenak 1.000 milioi dolarreko kostua izan lezakeela kalkulatzen da. Bada, Ingeteam euskal enpresaren motorrek bultzatuko dute itsasoko erraldoi berri hori. Propultsio isileko teknologietan aitzindaria da enpresa. Paris-Istanbul ibilbidea egiten zuen tren mitikoa emulatuko duen belaontzi hau 2026an uretaratzea aurreikusten da. Garairen baten ikur izango den proiektu honen xehetasunak eman zituen Oier Urrutiak, euskal enpresa honetako Europako ontzidiaren arduradun komertzialak, Made in Basque Country irratsaioan.

Zer esan nahi du Ingeteamentzat honelako proiektu bat esku artean izateak?

Enpresarentzat aurrerapauso bat da, zalantzarik gabe. Bai markaren inpaktuarengatik, bai proiektuak dakarren berrikuntza teknologiko altuagatik.

Bi ontzi biki ekipatu beharko dituzue, ezta?

Bai, eta baliteke beste bi ere izatea. Oso pozik gaude.

Nola jarri ziren zuekin harremanetan?

Ontziak Accor enpresarenak dira eta Orient Express markarekin eraikiko dituzte, Frantziako Chantiers de l’Atlantique ontziolan. Guk zortzi urte baino gehiago daramatzagu ontziola horrekin lanean, eta bera izan da enpresa armadoreari gure enpresa proposatu diona.

Zertan datza Ingeteamek belaontzi honetan izango duen parte-hartzea?

Propultsio sistemetarako bost motorrez eta bost bihurgailuz hornituko dugu ontzia. Zehazki, propultsio nagusia eragingo duten bi motor eta zeharkako propultsiorako hiru motor izango dira, eta horien guztien maiztasun-bihurgailuak. Horrek erosotasun gorena eskainiko du ontzi barruan, bibrazio eta zarata baxuak dituztelako. Propultsioaren urruneko bi aginte ere garatuko ditugu. Propultsioaren kudeaketa eta eraginkortasun handia ahalbidetuko dituzte horiek, SolidSail teknologiaren bidez.

Kasu honetan, bihurgailu horiek lurrerako konexioa dute portuan. Zertarako?

Belaontziak atrakatuta dauden bitartean lurreko sare elektrikora konektatu ahal izateko. Hala, errekuntza motor osagarriak ez ditu martxan mantendu beharko gurutzaontziko zerbitzuak elikatzeko. Modu horretan, nitrogeno, sufre eta karbono dioxido gutxiago isuriko da atmosferara.

Zer bultzada-indar erreal izango dute bost motor horiek?

Gutxi gorabehera, 7.500 ZP.

Eta, propultsioaz gain, zer beste balio erantsi izango dute?

Esan dugun moduan, diseinu isila ahalbidetuko dute, bidaiarien erosotasuna bermatzeko.

Hori guztia hemen fabrikatuko da, Euskadin?

Bai, hemen egingo ditugu diseinua, fabrikazioa eta probak. Kontrolaren eta potentzia-elektronikaren zatia Bizkaiko Parke Teknologikoan dugun egoitzan zuzenduko dugu, eta motorrei dagokiena, Beasainen.

Belaontzirik luxuzkoena izateaz gain, ingurumenaren ikuspegitik luxuzko gurutzaontzien erreferentzia izango da…

Hori posible izango da bi energia-iturri alternatiboren bidez propultsatuko delako: belen bidez. Berrikuntza teknologiko handia da itsasontzi mota hauentzat. Chantiers de L’Ataltique ontziolak garatu du diseinua, eta SolidSail izena jarri dio. Hiru bela zurrun dira, eta bakoitzak 1.500 metro karratuko gainazala du. Plataforma baten gainean jasoko dituzte, 100 metrotik gorako altuera duten hiru masta baskulagarriren bidez. Bela horiek % 100eko propultsioa berma dezakete baldintza klimatikoak egokiak direnean.  Sistema horrekin batera, gas natural likidotuko (GNL) motor bat izango du ontziak; etorkizunean hidrogeno berdea erabil lezake. Kontzeptu berri honen parte izatea oso interesgarria da.

Lotutako albisteak

Icónica,  errotulua  artelan  bihurtzen  denean
03/04/2025 Berrikuntza

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean

Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

IDDTEK:  “Industriaren  eta  talentuaren  arteko  lotura  gara”
14/03/2025 Berrikuntza

IDDTEK: “Industriaren eta talentuaren arteko lotura gara”

Orain 20 urte Irene Rodríguez donostiarrak sortu zuen ETEa ingeniaritza arloko outsourcingean erreferentea da eta sektore estrategikoetan lan egiten duen talde sendoa eta proiektuak ditu abian.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Ezarri  Mosaicos:  “Enpresa  baten  egunerokoa  lehiatzea,  ikertzea  eta  bezeroei  erantzunak  ematea  da”
20/02/2025 Berrikuntza

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”

Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Begoña  San  Miguel:  “Oja-Remen  trokelen  diseinua  menderatzea  bilatzen  dugu  kalitatezko  piezak  prezio  lehiakorrean  eskaintzeko”
13/02/2025 Berrikuntza

Begoña San Miguel: “Oja-Remen trokelen diseinua menderatzea bilatzen dugu kalitatezko piezak prezio lehiakorrean eskaintzeko”

Ia 60 urteko ibilbidearekin, Gernikan sortu eta Zornotzan egoitza duen enpresak berrikuntza teknologikoaren eta dibertsifikazioaren alde egin du, estanpazio metalikoaren sektorean hazten jarraitzeko.

Naberan  Sareak:  “Hazinnovak  enpresan  pertsonen  arteko  harremanak  hobetzen  lagundu  digu”
30/01/2025 Berrikuntza

Naberan Sareak: “Hazinnovak enpresan pertsonen arteko harremanak hobetzen lagundu digu”

Gipuzkoako enpresak itsasorako arraste-sareak fabrikatzen ditu berrikuntza-elementu ugarirekin, artisau-lana eta teknologia aurreratua konbinatuz.

Arrosi:  “Surfeko  oholen  fabrikazioa  da  paper  kizkurtuaren  aplikazio  exotikoenetako  bat”
21/01/2025 Berrikuntza

Arrosi: “Surfeko oholen fabrikazioa da paper kizkurtuaren aplikazio exotikoenetako bat”

Elduainen dagoen enpresa honek lau hamarkada daramatza papergintzaren erreferentzia izaten

Zerbimek:  “Serie  laburren,  pieza  unitarioen  eta  prototipoen  mekanizazioan  espezializatzen  gara,  eta  hori  ez  da  ohikoa  sektorean”
20/01/2025 Berrikuntza

Zerbimek: “Serie laburren, pieza unitarioen eta prototipoen mekanizazioan espezializatzen gara, eta hori ez da ohikoa sektorean”

CNC mekanizazioan espezializatutako enpresak 'Prestakuntza Dualeko Gipuzkoako Enpresarik Onenaren' saria jaso du bere talentu gaztearen aldeko apustuagatik.

Zeatz:  “Urte  hauetan  lortutako  esperientziak  garrantzi  handiko  proiektuei  aurre  egiteko  aukera  ematen  digu”
19/12/2024 Berrikuntza

Zeatz: “Urte hauetan lortutako esperientziak garrantzi handiko proiektuei aurre egiteko aukera ematen digu”

Neurrira diseinatutako zatitzaileen fabrikazioan espezializatutako Gipuzkoako konpainiak berrikuntzaren eta zentro teknologikoekin lankidetzan aritzearen alde egiten du, irtenbide pertsonalizatuak garatzeko.

Vidrala:  “Aiaraldearentzako  aukerarik  onena  bertako  lehiakortasuna  da”
11/12/2024 Berrikuntza

Vidrala: “Aiaraldearentzako aukerarik onena bertako lehiakortasuna da”

Beiragile arabarra eskualdeko motoreetako bat da, eta 5.000 pertsonari ematen die lana 11 ekoizpen-lantegitan. Horietatik urtean 9.000 milioi botila eta ontzi irteten dira

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.