Smarktec burdingintza produktuetan laser-grabatuko teknologia erabiltzen aitzindaria da
Smarktec enpresak 45 urtetik gorako esperientzia du markatzeko, kodifikatzeko eta trazabilitateko soluzio automatizatuak garatzen. Bere jarduera 3 dibisiotan egituratuta dago. Alde batetik, ‘Ontzia eta Enbalajea’, packaging sektorean kodifikazio- eta etiketatze-teknologiekin; ‘Produktu Industrialen’ beste lerro bat, piezen eta produktuen markatze industrialeko teknologiak lantzen dituena; eta ‘Produktu Siderurgikoen’ hirugarren lerroa, siderurgiako markatze eta trazabilitate soluzioetan zentratua.
Bere bezeroek markatze, kodifikazio, etiketatze eta trazabilitate beharrak dituzte, eta Irungo enpresak horiei erantzuna emateko teknologia egokienari buruzko aholkularitza eskaintzen die, “ekipoen automatizazioan eta integrazioan ere lagunduz eta 4.0 industriara egokitzeko prozesuan lagunduz”, Smarktec enpresako Marketineko arduradun Ana Lluchek adierazi duenez.
Gipuzkoako enpresa, halaber, inprimagailu industrialen merkatuko eta giltza eskurako proiektuetarako estatuko hornitzaile bakarra da. Eta nazioarteko merkatuan siderurgiaren sektorean zentratuta dago. “Aitzindariak gara markatzeko teknologietan eta altzairuzko produktuen trazabilitatean. Izan ere, totxoak, blokea eta lisaburdina, bobinak, txapak, barra ijeztuak eta tutu-formako produktuekin lan egiten dugu”, adierazi du.
Gipuzkoako enpresaren indarguneetako bat bere jarduera berritzeko gaitasuna da, batez ere ‘Produktu Siderurgikoen’ dibisioan. “Totxoak fabrikatzeko erabiltzen den SMARKLase laser grabatuaren teknologian aitzindariak gara”, azpimarratu du Lluchek. Euskal konpainiak teknologia hori erabiltzen duten ekipoak instalatu ditu azken urteotan mundu osoan zehar, hala nola ICDAS eta Kardemir enpresetan Turkian, Infrabuild Sidney Australian edo Corporación Aceros Arequipa enpresan Perun. “Totxoen trazabilitate bateratua arrakastaz instalatzeko helburua lortu dugu, horietako bakoitza identifikatuz eta ekoizpen-prozesuaren hainbat puntutan trazabilitatea bermatuz”, adierazi du.
Mundu osoko bezeroak hornitzea
Gaur egun, enpresa Frantzian, Estatu Batuetan, Australian edo Brasilen teknologia aitzindari hori hornitzen eta instalatzen ari da. Teknologia honek balio erantsi handia eskaintzen du: digitalizazioa, hain zuzen ere. “Tenperatura altuko produktu siderurgikoetan QR kodeak, kode alfanumerikoak eta/edo barra-kodeak inprimatzeko aukera ematen du”, zehaztu du. Gainera, behin produktuak identifikatuta, “datuen atzematea izugarri errazten da, eta kode konbentzionalen irakurgailuak erabil daitezke jarraipena eta trazabilitatea egiteko”, Ana Lluchek aitortu duenez.
Euskal enpresak Estatuko merkatuan jarduten du industria-sektore eta packaging-sektore osorako (zura, eraikuntza-sektorea, automozioa, elikagai eta edarien industria, kontserbak, kosmetika edo farmazia). Eta, siderurgiako markaketan eta trazabilitatean espezializatutako dibisioarekin, bere produktuak Amerika, Asia eta Europako siderurgia-talde nabarmenetan presente daude. Horrela, etorkizuneko planaren helburua da “gure nazioarteko presentzia eta siderurgia-sektorean dugun lidergoa sendotzen jarraitzea, bai eta Estatuko merkatuan hazten jarraitzea ere, markatzeko eta kodetzeko soluzioetan dugun espezializazioari esker”, aurreratu du.
Plan horiek ezarrita, aurtengo helburua “zortzi milioi euroko fakturazioa lortzea da”, marketineko arduradunak ziurtatu duenez. Gainera, Smarktecen 35 langile daude gaur egun, “beharren arabera plantilla handitzeko aurreikuspenarekin. Urte batzuk daramatzagu etengabe hazten, eta, logikoa denez, beharrezkoa da plantilla indartzen jarraitzea”, Lluchen esanetan.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
Lotutako albisteak

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Utilmaik tresna industrial aurreratuak diseinatzen ditu ekoizpen industriala optimizatzeko
Bizkaiko enpresak berrikuntza eta ezagutza teknikoa uztartzen ditu funtsezko sektoreetan mekanizazio-prozesuak hobetzeko, hala nola garraioan, makineria astunean eta aeronautikan.

Imanol Rego, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziako presidente berria
Manuel Salaverriaren lekukoa hartu du. Salaverriak euskal ekosistema publiko pribatuaren balioa sustatzen jakin du, Euskadi garatzeko bide estrategiko gisa