Talentuak erakartzea eskatzen du, baina baita fidelizazioa ere
Enpresen lehiakortasunerako, ezinbestekoa da talentua erakartzea, baina enpresa-erakundeetan pertsonen fidelizazioa lortzea ere funtsezkoa da. Horixe bera izan da SPRI Taldeak antolatuta BECen talentuaren inguruan egindako jardunaldiaren mezu nagusietako bat. Gainera, Europari Euskadiko ekosistema industrial eta teknologiko publiko-pribatua erakusteko baliagarria den Basque Open Industry egitasmoaren inaugurazioaren atarikoa ere izan da jardunaldia.
Talentuari buruzko jardunaldia Mikel Amundarainek, Industriako sailburuordeak, inauguratu du eta honako hau azpimarratu nahi izan du: gure ongizate-estatua mantendu ahal izateko, gaitasun egokiak dituzten pertsonak behar dira. “Erakunde baitan, funtsezkoa da horren garrantzia gure enpresen lehiakortasuna bermatzeko. Gure gazteak eta bereziki emakumezkoak lotzeko erantzukizuna dugu”. Gainera, “talentu berria erakartzeko eta fidelizatzeko” berrikuntza ez-teknologikoa garatzeak duen garrantzia nabarmendu nahi izan du.
Bestalde, José María Peirók, Valentziako Unibertsitateko Erakundeetako Psikologia Sozialaren katedradunak, talentua esternalizatzeak duen garrantzia izan du hizpide. Bere hitzetan, “sareko antolaketa behar dugu eta kanpokoak ere gehitu behar ditugu. Horretarako, beharrezkoa da barruan gaudenon mentalitatea aldaraztea”
Bere hitzetan, talentua ikasketako eta berrikuntzako prozesua da eta “kritika ere jaso behar du. Pertsonak duen onena ematea nahi badugu, pertsona horren proiektuarekiko interesa agertu behar dugu”. Era berean, talentuak branding ona eskatzen duela gehitu du; hau da, “profil mota argitzea eta dituzten aurreikuspenekiko adi egotea, bestela alde egingo baitute. Talentua modu abegitsuan jasotzen duen kultura behar dugu”. Peirók nabarmendu duenez, talentuarekin lotutako funtsezko gaia da akatsak kudeatzea; hau da, “iskanbilan ez jardutea, feedbacka eskaintzea eta akatsetatik ikastea, horren bidez egoera hobetzeko”.
Juan Gamboak, Orkestrako ikerlariak, moderatu duen mahai-inguruan, talentuaren erronkaren inguruko eztabaida egin dute. Eduardo Aretxagak, Confebaskeko zuzendari nagusiak, lau erronka identifikatu ditu: trebatzea, erakartzea eta, “enpresa gisa, pertsonak konbentzitzea (izan ere, hori asko aldatu da, lehen aukeraketa egiten baikenuen) eta fidelizatzea”.
Leyre Madariagak, Eusko Jaurlaritzako Eraldaketa Digitaleko eta Ekintzailetzako zuzendariak, adierazi duenez, enpresek fidelizazioa barneratu eta kanpoko pertsonen harrera sistematizatu beharra dute. “2023an, erakarpenean jarri dugu arretagunea eta talentua fidelizatzen eta atxikitzen laguntzeko ekimen pilotua jarri dugu abian”.
Bestalde, Jorge Arévalok, Lanbide Heziketako sailburuordeak, azpimarratu duenez, talentua hobeak izateko beste batzuengandik bereiztea da. “Berezkoa da, baina prestatu ere egiten da. Gainera, gaitasun ugari eskatzen dituen ekintza da: funtsezkoena adimena da eta hori ere berezkoa den arren, entrenatu egiten da”. Aipatu duenez, bere estrategia “enpresekin eta Ekonomia Garapeneko Sailarekin gertu-gertutik elkarlanean” lan egitea da, “enpresen beharren araberako profilak prestatzeko”.
Ainhoa Ondarzabalek, Euskadiko Nazioartekotze Agentziako kontseilari delegatuak, talentua erakartzeari eta jasotzeari buruzko bigarren panela ireki du. Bere hitzetan, helburu horiek betetzeko, “inprobisatu ezin diren estrategiak” jarri behar dira abian.
Daniel Mikoltak, Ingeteameko Pertsonen arloko zuzendariak, adierazi duenez, haien enpresak LHko zentroetara eta unibertsitateetara gerturatzeko eta enplegu-atarietan presente egoteko garaian jarrera proaktiboa du. “Kaptazioa edo erakartzea ezinbestekoa da, baina fidelizazioa oso garrantzitsua da, barneko edo nazioarteko mugikortasunaren edo lidergo-eredu ezaguterrazaren bidez, betiere”.
Talentua erakartzeko eta jasotzeko estrategien inguruan gero egindako eztabaidan, Silvia Sotok, VIVEbiotech-eko Pertsonen arloko zuzendariak, adierazi du “gazte gehiago falta zaizkigu, baina baita aurrerapen teknologikoetara hobeto egokituta dagoen prestakuntza ere. Historikoki, LHk enpresarekiko lotura handiagoa du, baina unibertsitatearen kasuan, ahalegin handiagoa egin behar dugu”.
Grupo Arteche taldeko Giza Baliabideetako zuzendariak, Sonia Garaik, aipatu duenez, enpresetan “autokritika gutxi egiten da”. Bere enpresari dagokionez, CEOk emandako laguntza eta langile berriek egindako ekarpenak direla eta bere poza agertu nahi izan du. Izan ere, bere hitzetan, “horiei esker, enpresa erakargarria gara”. Talentua erakartzeko lanean Eusko Jaurlaritzaren moduko administrazioek emandako babesagatik eskerrak eman ditu.
Jardunaldia amaitzeko, mende honetako ibilbide profesionaletan nazioarteak duen garrantziari buruzko eztabaida egin dute. Juncal de Lucasek, Salto Systemsen Pertsonen arloko zuzendariak, azpimarratu duenez, gaur egun, “ezaugarri profesionalak beharrean ezaugarri pertsonalen bila aritzen gara; hau da, pertsona horrek motibazioa izatea eta gauza berriak bilatu nahi izatea”. Tinus Van de Pasek, sortzaile eta CEOak, adierazi duenez, ikasle guztiek joan beharko lukete atzerrira eta, hala, “esperientzia handiagoarekin itzuli”. Ainhoa Dorronsorok, Eusko Jaurlaritzaren Global Training beka-programako bekadun ohiak, Herbehereetan izandako esperientzia azaldu du: “han denek noranzko berean laguntzen dute eta gure modukoak haien enpresetan, familietan eta abarretan barneratzen gaituzte. Gainera, lan-ingurunea ez dago hierarkizatuta eta zure nagusiak zu zoriontsu egon zaitezen zer egin dezaketen galdetzen dizu”.
Iñaki Sánchezek, Eusko Jaurlaritzako Beint programako bekadun ohiak, bere esperientzia “eraldatzailea” dela adierazi du. “Nahiago nuke den-denok kanpora ateratzeko aukera izango bagenu”.
Lotutako albisteak

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen
Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma
Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan
Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Jon Ander Egaña: “BASQUE FOOD CLUSTERrek elikadura euskal industriaren sektore estrategiko gisa kokatzea lortu du”
Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Siteco, 30 urte automatikoki ordaintzeko makinak ekoizten
Arabako enpresak administrazio publikoarekin eta ostalaritza sektorearekin egiten du lan, eta urteak daramatza nazioarteko merkatuan.

Mecanizados Patro enpresak “fidagarritasuna, segurtasuna eta eraginkortasuna” eskaintzen ditu trenbide-sektorean
Serie laburretarako eta luzeetarako pieza espezifikoak fabrikatzen ditu enpresa arabarrak, doitasun handiko lan-tresna eta makinekin.

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua