Taldeko zuzendari nagusia José Ramón Fernández de Barrena.
Berrikuntza
Elkarrizketak 14 abendua, 2020

Uvesco: “Gauzak ahalik eta ongien egin behar ditugu, baina beti besteek baino hobeto”

Uvesco Taldeko zuzendari nagusi José Ramón Fernándezek urte amaiera ona aurreratu du COVID-19a gorabehera, eta iragarri du bere zabalkunde-plana indartuko duela 2021ean

 

Uvesco taldea elikaduraren banaketa-sektoreko jatorri familiarreko enpresa bat da eta Irunen (Gipuzkoa) du egoitza. Une honetan 5.500dik gora profesional enplegatzen ditu, eta lau plataforma logistiko handi eta 238 supermerkatu propio ditu Euskadin, Nafarroan, Kantabrian, Errioxan, Madrilen eta Avilan. Euskal talde honek, BM eta Super Amara izenekin operatzen duenak, 100 milioi euro baino gehiago inbertitu ditu azken urteotan zabalkunde-plan anbiziotsu bat garatzeko eta, plan horri jarraiki, 2027rako besteak beste 50 denda irekitzeko Madrileko erkidegoan. Taldeko zuzendari nagusi José Ramón Fernández de Barrenak SPRI Taldearentzako elkarrizketa batean esan duenez, dena ondo badoa, 900 milioi euro inguruko fakturazioarekin itxiko dute 2020 bitxi hau.

 

2020 honetan ikusi duguna ikusita, urte ona izango al da Uvesco-rentzat?

Galdetzen badidazu gure igurikapenak bete ote ditugun, orduan bai.

Krisialdi honetan gure sektoreak ez du jasan kalterik, aitzitik, esan liteke mesede egin diola, kinka larrian dagoen beste sektore batekin duen loturagatik, hots, Horeca kanalak eta, oro har, ostalaritzak bizi duten egoeragatik.  Hau da, irabaziak mugitu egin dira sektore horretatik banaketa handiaren sektorera, supermerkatu eta hipermerkatuetara eta, jakina, aurten hori mesedegarria izan da gure sektorearentzat, baina soilik salmenten eta merkatu-kuotaren ikuspegitik.

 

Zertan aldatu zaituzte pandemiak?

COVID-19ak bultzada handia eman zion gure onlineko kanalari, onlineko salmentak hamar bider handitu zirelako pandemian. Horren ondorioz, hobekuntza garrantzitsuak egin behar izan ditugu gure azpiegituretan, esaterako, telefono bidezko zerbitzua abiarazi dugu eta, eskaera egonkortu den arren, lehen baino hiru aldiz handiagoa izaten jarraitzen du.

Datorren  urtera begira, baikorra ala eszeptikoa zara?

Esango nuke errealista naizela. Oraindik ikusteko dago datorren urtean nola egongo garen, osasun egoerak baldintzatuko baitu dena, eta horrek ondorioak izango ditu egoera ekonomikoan… Beraz, egunean-egunean ikusi beharko dugu nola aldatzen den dena eta 2021erako geneukan zabalkunde-plana mantenduko dugu. Itxaropentsu begiratzen diogu etorkizunari, eta enplegua eta aberastasuna sortuko dugu gure ingurunean, horixe baita egoerari aurre egiteko modu bakarra.

 

Zergatik da tamaina hain garrantzitsua zuen sektorean?

Oso garrantzitsua da, ez dago zalantzarik. 1968an sortu ginenetik, eta 1993an bat egin eta Uvesco taldea sortu genuenetik, bi modu desberdinetan hazi gara: batetik, modu organikoan, supermerkatu berriak irekiz urtero (2020an zortzi establezimendu berri ireki ditugu, eta datorren urterako beste hamar irekitzea aurreikusten dugu), eta bestetik, modu inorganikoan, sektoreko beste konpainia batzuk erosiz. Bolumen esanguratsua baduzu, gaitasun handiagoa izango duzu hornitzaileekin negoziatzeko, eta horrela gai izango zara kontsumitzaileari salmenta prezio hobeak eskaintzeko. Horregatik da garrantzitsua bolumen handiagoa izatea, prezio lehiakorrak eskaintzeko, baina, bestalde, hor dago produktu freskoaren kontua, eta kasu horretan bolumena ez da hain garrantzitsua, kontrara, kalterako izaten da. Zenbat eta bolumen handiagoa, orduan eta konplikatuagoa da gurea bezalako politika bat aplikatzea eta tokiko hornitzaileengan eta zero kilometroko produktuetan oinarritutako kalitatezko produktuak eskaintzea.

 

Zabalkunde-plan anbiziotsu bat duzue eskuartean, eta zuen helburu nagusietako bat da Madrilen finkatzea. Zergatik?

Gure plana erritmo onean doa aurrera, eta oso gustura gaude. 2020a amaitzean 24 establezimendu izango ditugu Madrileko erkidegoan (2017an iritsi ginenetik irekiak), eta 2027rako 50 izatera iritsi nahi dugu. Hiriburuko salmentei dagokienez, etengabe hazten ari dira duela hiru urtetik. 2017an gure fakturazioaren % 5 baino ez zetorren Madriletik, baina gaur egun portzentajea ia % 10ekoa da.

 

Lehia kezkagarria da ala akuilagarria?

Batez ere akuilagarria. Egia da lehiakide gero eta gehiago daudela, baina hori da jokoaren arauetako bat, eta onartu egin behar da. Beti esaten dut gauzak ahalik eta ongien egin behar ditugula, baina besteek baino hobeto, horixe da gure bereizgarri nagusia. Hau da, jakin behar duzu zertan ari diren lehiakideak eta, ahal den neurrian, eurek baino hobeto egin.

 

Zure ustez, enpresen hazkundea sustatzeko indarrean dauden baldintzak (lan araudia, esparru fiskala…) lagungarri dira enpresentzat?

Oro har, enpresa sektorearen ikuspegitik, uste dut badagoela bolumen garrantzitsuagoa eta tamaina handiagoa izateko eragozpen bat, alegia, lan-araudi zurruna. Zenbat eta handiagoa izan, orduan eta arazo gehiago dituzu eta eragozpen gehiago bolumena handitzen jarraitzeko… Egoera administratiboak eta fiskalak ere ez dute gehiegi laguntzen, baina gehiago zentratuko nintzateke lan-araudi zorrotzetik eratorritako arazoetan, horixe baita sektore askotan bolumen handiagoa lortzea eragozten duen oztopo handienetako bat.

 

Uvesco harro dago tokiko merkataritzarekin duen konpromisoagatik eta harremanagatik. Zenbat inbertitzen duzue urtero Euskadin duzuen hornitzaile-sarean?

Urteroko inbertsioak baino (eta oso inbertsio garrantzitsuak dira, 100 milioitik gora inbertitzen baitugu urtero tokiko hornitzaileetan) garrantzitsuagoa da aipatzea lortu dugula tokiko hornitzaile txikiek gure supermerkatuetara ekar ditzatela euren produktuak. Tamaina handiko tokiko hornitzaile-talde bakar batekin lan egin beharrean, harremanetan gaude baserritar, abeltzain edo arrantzale kofradia askorekin. Hala, jatorri-puntu desberdin askotara iritsi gaitezke, eta sekulako kalitatea duten produktuak eskain ditzakegu gure supermerkatuetan.

 

Zer erakutsi dizuete kontsumitzaileek krisi honetan?

Kontsumoa ziztu bizian ari dela aldatzen, hori horrela da. Orain askoz garrantzi handiagoa ematen diegu segurtasun neurriei, establezimendu barruko distantziei eta horrelakoei… Horregatik, kontsumitzaileek inoiz baino bisita gutxiago egiten dizkigute. Hau da, gero eta gutxiagotan etortzen dira supermerkatura, baina gero eta gehiago betetzen dituzte orgatilak. Iraganean, supermerkatura joatea ia ekintza sozial bat zen, eta gaur egun, berriz, mantentzen da alderdi hori baina askoz gutxiago.

 

Lotutako albisteak

Icónica,  errotulua  artelan  bihurtzen  denean
03/04/2025 Berrikuntza

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean

Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

IDDTEK:  “Industriaren  eta  talentuaren  arteko  lotura  gara”
14/03/2025 Berrikuntza

IDDTEK: “Industriaren eta talentuaren arteko lotura gara”

Orain 20 urte Irene Rodríguez donostiarrak sortu zuen ETEa ingeniaritza arloko outsourcingean erreferentea da eta sektore estrategikoetan lan egiten duen talde sendoa eta proiektuak ditu abian.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Ezarri  Mosaicos:  “Enpresa  baten  egunerokoa  lehiatzea,  ikertzea  eta  bezeroei  erantzunak  ematea  da”
20/02/2025 Berrikuntza

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”

Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Begoña  San  Miguel:  “Oja-Remen  trokelen  diseinua  menderatzea  bilatzen  dugu  kalitatezko  piezak  prezio  lehiakorrean  eskaintzeko”
13/02/2025 Berrikuntza

Begoña San Miguel: “Oja-Remen trokelen diseinua menderatzea bilatzen dugu kalitatezko piezak prezio lehiakorrean eskaintzeko”

Ia 60 urteko ibilbidearekin, Gernikan sortu eta Zornotzan egoitza duen enpresak berrikuntza teknologikoaren eta dibertsifikazioaren alde egin du, estanpazio metalikoaren sektorean hazten jarraitzeko.

Naberan  Sareak:  “Hazinnovak  enpresan  pertsonen  arteko  harremanak  hobetzen  lagundu  digu”
30/01/2025 Berrikuntza

Naberan Sareak: “Hazinnovak enpresan pertsonen arteko harremanak hobetzen lagundu digu”

Gipuzkoako enpresak itsasorako arraste-sareak fabrikatzen ditu berrikuntza-elementu ugarirekin, artisau-lana eta teknologia aurreratua konbinatuz.

Arrosi:  “Surfeko  oholen  fabrikazioa  da  paper  kizkurtuaren  aplikazio  exotikoenetako  bat”
21/01/2025 Berrikuntza

Arrosi: “Surfeko oholen fabrikazioa da paper kizkurtuaren aplikazio exotikoenetako bat”

Elduainen dagoen enpresa honek lau hamarkada daramatza papergintzaren erreferentzia izaten

Zerbimek:  “Serie  laburren,  pieza  unitarioen  eta  prototipoen  mekanizazioan  espezializatzen  gara,  eta  hori  ez  da  ohikoa  sektorean”
20/01/2025 Berrikuntza

Zerbimek: “Serie laburren, pieza unitarioen eta prototipoen mekanizazioan espezializatzen gara, eta hori ez da ohikoa sektorean”

CNC mekanizazioan espezializatutako enpresak 'Prestakuntza Dualeko Gipuzkoako Enpresarik Onenaren' saria jaso du bere talentu gaztearen aldeko apustuagatik.

Zeatz:  “Urte  hauetan  lortutako  esperientziak  garrantzi  handiko  proiektuei  aurre  egiteko  aukera  ematen  digu”
19/12/2024 Berrikuntza

Zeatz: “Urte hauetan lortutako esperientziak garrantzi handiko proiektuei aurre egiteko aukera ematen digu”

Neurrira diseinatutako zatitzaileen fabrikazioan espezializatutako Gipuzkoako konpainiak berrikuntzaren eta zentro teknologikoekin lankidetzan aritzearen alde egiten du, irtenbide pertsonalizatuak garatzeko.

Vidrala:  “Aiaraldearentzako  aukerarik  onena  bertako  lehiakortasuna  da”
11/12/2024 Berrikuntza

Vidrala: “Aiaraldearentzako aukerarik onena bertako lehiakortasuna da”

Beiragile arabarra eskualdeko motoreetako bat da, eta 5.000 pertsonari ematen die lana 11 ekoizpen-lantegitan. Horietatik urtean 9.000 milioi botila eta ontzi irteten dira

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.