Egun 400 enpresa baino gehiagok eta 4.000 langile inguruk osatzen dute Aiaraldeako industriaren ekosistema. Automobilgintzaren, siderurgiaren, trenbideen, energiaren eta teknologiaren sektoreak daude, besteak beste. Besteak beste, Vidrala moduko enpresa enblematiko eta eragileekin, eskualdeak optimismoz begiratzen dio etorkizunari. Jasangarritasuna, automobilgintza, digitalizazioa eta errotzea moduko erronketan jartzen du arreta, onartzen du beharrezkoa dela ekosistema industrial horri lehiakortasun-estandar historikoak izaten utzi dioten balioak etengabe berrikustea. Testuinguru horretaz guztiaz hitz egin zuen berriki Vidralako Talentuaren Kudeaketako arduradun Mar Baixaulík Made in Basque Countryn.
Aiaraldea bertako artearen egoera aztertu aurretik, zer da Vidralaren ‘azken ordukoa’?
Vidralak kontsumo-packagingean jarduten du, eta elikagai eta edari-produktuetarako beira hutseko ontzien fabrikazioan dago espezializatuta. Bestalde, zerbitzuen sorta zabala eskaintzen dugu, logistika-irtenbideak eta ontziratze-jarduerak. 5.000 lagunek baino gehiagok egiten dugu lan Vidralan edo, esatea gustatzen zaigun moduan, egunero beira aukeratzen duten 5.000 lagunek baino gehiagok 11 ekoizpen-lantegitan banatuta: Beira hutsa ekoizten duten 9 herrialde hauen artean: Espainiaren (3), Portugalen (2), Erresuma Batuaren, Irlandaren eta Brasilen artean (2 berriki erosiak); eta 2 ontziratze-lantegi Erresuma Batuan. Horrez gain, berariazko merkataritza-sarea dugu: bulego fisiko bat dugu Frantzian eta merkataritza-posizioa beste herrialde askotan. Egun 9.000 milioi botila eta poto ekoizten ditugu urtean, eta 1.600 bezero baino gehiagoren artean merkaturatzen dira. Gure helburua beirazko ontziak fabrikatzea da, material birziklagarri nagusia, eta ontziratze-zerbitzuak ahalik eta modu eraginkorrenean, errentagarrienean eta jasangarrienean eskaintzea. Era berean, gure pertsonen segurtasuna eta ongizatea bermatu nahi ditugu, eta gure bezeroen itxaropenak bete.
Eta horrelako konpainia batek, nolako eragin soziala du Aiaraldean?
Egun, hiru ardatz nagusitan eragiten dugu sozialki Aiaraldean: enplegagarritasunean, erabaki estrategikoetan eta gure bezero eta hornitzaileen sarean. Enplegu zuzena eta zeharkakoa sortzen dugu Aiaraldeako 500 lagun baino gehiagorentzat, Taldearen Laudioko ekoizpen-lantegiko eta zerbitzu korporatiboetako langileak barne. Erabaki estrategikoei dagokienez, nabarmenduko nuke gure 5.000 pertsonei eta 11 lantegiri eragiten dieten Taldearen erabaki estrategikoak Laudion hartzen direla. Horrek esan nahi du gure emaitza ekonomiko orokorrak Arabako zergen ordainketan sartzen direla; sozialki on egiten diote lurraldeari eta lurraldeko zergadunik handiena gara. Eta azkenik, gure bezeroen eta hornitzaileen sareari dagokionez, nazioarteko konpainia handiekin eta gertuko bezeroekin lan egiten dugu. Gainera, tokiko lankidetza-sare bat dugu hainbat mailatan (logistika, I+G, beiraren birziklapena, etab.).
Nolako bilakaera izan du negozioak 2024an?
2024ko lehen bederatzi hilabeteetako emaitzek argi uzten dute Vidrala gaur negozio desberdina dela, sendoagoa eta dibertsifikatuagoa. Eskariaren berreskurapena espero baino motelagoa izaten ari da gure lurralde helduenetariko batzuetan, baina halere, negozioak gure jardun estrategiko berrien onurak erakusten dituzte pixkanaka. Jardun horiek honako hauetara egon dira bideratuta: gure operazioak dibertsifikatu eta berbideratzera, zerbitzu bereizgarriak eskaintzera, gure industria-egitura selektiboki berrantolatzera eta gure ekoizpen-instalazioak hobetzera. Urte honen bukaeran, eta gure lurraldeetako batzuetan kontsumoa ahulagoa izan bada ere, Vidrala enpresa sendoago moduan finkatzen da, lidergo-posizioak ditu merkatu gakoetan, eta hazkundea bultzatzeko lantalde prestatua.
AMIA bat egiten badugu Aiaraldean, zer aukera-arrisku nabarmenduko zenituzke lurraldean?
Aukerarik onena, eta arrisku bat ere bada, tokiko lehiakortasuna hobetzea da. Aiaraldeako enpresa ertain eta handi askok errentagarritasun arazoak izan dituzte lehiakortasun-falta dela eta. Horregatik, hautematen dugun behar nagusiena produktibitatea handituz lehiakortasuna hobetzea da, eraginkortasuna hobetzea, absentismoa murriztea, kostuak optimizatzea eta, azkenik, gizarte-elkarrizketa sustatzea epe luzeko ikuspegiarekin eta epe-laburtasun gutxiagorekin.
Talentu eskasia benetako arazoa da une honetan?
Talentuaren kudeaketa arazo baten moduan ez, baizik eta hobetzeko aukera baten moduan ikusi behar da. Ukaezina da jaiotza-tasaren jaitsiera eta belaunaldi berrien aurreikuspenak kudeatu beharreko erronkak direla. Horregatik, 2017tik One Horizon estrategia ezarri dugu langileentzat gure balio-proposamena hobetzeko modu lehiakor eta jasangarrian.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?