Nahiz eta ekitaldi bat erregistratzeko edo erakunde edo konpainia baten historia jasotzeko modu tradizionala bideo, argazki edo idatzi formatuan izan, Ardiluzuk formatu berri bat proposatzen du: ‘graphic recording’-a edo zuzeneko ilustrazioa, narratiba horiei balioa emateko elementu paregabea.
Euskal marka 1998an sortu zen, Ángel López de Luzuriaga ekintzailearen eskutik. Hainbat enpresatan, industria- eta marketin-arloetan, lan egin ondoren, aholkulari autonomo bihurtu zen. “Hasieran marketin-planak egiten nituen. Gero, interneten sortzen ari zen munduan, enpresei bertan zuten presentziari buruzko aholkuak ematen eta webguneak sortzen hasi nintzen“.
Online marketinarekin, artearekin eta diseinuarekin zuen harremanaren ondorioz, Pernan Goñi ezagutu zuenean iritsi zen ideia, gaur egun bere lagun eta lankidea, ‘graphic recording’-aren munduan lan egiten zuena. “Bere tailerretako batera joan nintzen, eta laster pasatu zidan lanen bat. Ordutik gaur arte”, gogoratu du López de Luzuriagak.
Bere enkarguetan bakarrik lan egiten du, nahiz eta proiektu bakoitzean marketina, ingeniaritza, diseinua, copy-a, programazioa edo antolakuntza bezalako arloetako profesionalekin kolaboratzen duen. Bere balio bereizgarria bere begiradan dago, ilustrazioaren bidez “bezeroari, bere jarduerari, ekitaldiari eta abarri balioa eta garrantzia ematen dioten alderdiak nabarmendu edo aurkeztu baititzake. Gertatzen ari denari edo esaten ari denari buruzko zenbait ideia bisualki atzemateak hitzaldiaren edo ekitaldiaren balioa handitzen du. Bertaratuek erreferentzia bisual argiak eta ludikoak dituzte, edukiari ainguratzen dizkiotenak. Azkenean, marrazki mordoxka batekin, han zer gertatu den jakin dezakegu”.
López de Luzuriagaren ustez, jarduera hori “oraindik ezezaguna da sektore askotan eta ibilbide luzea izango du Euskadin“. Hala ere, enpresa, erakunde eta entitate askok dagoeneko egin dute ‘graphic recording’-aren aldeko apustua tresna gisa. Horien artean, Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako foru-aldundiek, Eusko Jaurlaritzak, Bilbo eta Gasteizko udalek, Mondragon Unibertsitateak, UPV-EHUk, Europako Batzordeak (Belgika), Cloud Native Computing Foundation-ek (AEB), DOK Community-k (AEB), Sidenor-ek, EIDE Basque Design-ek, San Prudentzio Fundazioak, Gaztela eta Leongo Juntak, Ayuda en Acción-ek, El Correok, BasqueTour-ek, Gobernantza Demokratikoaren Institutuak, Miguel Indurain Fundazioak eta SPRI Taldeak, besteak beste. Gainera, proiektu paralelo baten parte da: The Zuzenders, zuzeneko marrazkia kontzertuetan, jaialdietan eta DJekin aretoetan.
Dagoeneko 25 urte baino gehiago dira López de Luzuriagak bere kabuz ezartzea erabaki zuenetik, orduan sortzen ari zen interneteko agertoki berrian bide berri bat garatuz. ‘Visual thiking’-ean eta ‘graphic recording’-ean hasi zen duela hamar urte, eta ekintzailetza inoiz ez dela erraza izan aitortu du, “ez orain, ez lehen”. Hori egin ahal izateko osagai batzuk identifikatzen ditu, “ekimena, jakin-mina, bultzada, koltxoi ekonomikoa edo beste akuilu batzuk”, eta onartzen du “bidea luzea eta korapilatsua” dela eta “batzuk bertan geratzen direla”. Bestalde, “hunkigarria eta batzuetan oso pozgarria” dela dio.
SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?