Mar Viva Jon Apaolaza gasteiztarraren ilustrazioetatik jaio zen 2020an. Itsasoan inspiratutako arropa marka hau bere esentziarekin bat dator: lurraldea eta ingurunea. Apaolazarentzat, iraunkortasuna funtsezko balioa da kamisetak eta jertseak sortzeko. Horregatik kotoi organikoa erabiltzen du eta tokiko hornitzaile, saltoki eta garraiolarietan oinarritzen da.
Noiz jaio zen Mar Viva?
Marka nire buruan jaio zen pandemian, 2020an, denok etxean giltzapetuta geundenean. Ilustrazioak egiten hasi nintzen, eta Instagrameko nire kontura igotzen nituen. Oraindik ere markaren edukia igotzen jarraitzen dut, baita bururatzen zaizkidan marrazkiena ere.
Eta nola izan da proiektuaren bilakaera hasiera horretatik gaur egun denara arte?
Hasieran ez nuen pentsatu arropa marka bat ateratzea, marrazkiak egitea eta jendeari erakustea soilik gustatzen zitzaidan. Orduan jaso nituen bai senideen eta bai lagunen hainbat babes-mezu, nire marrazkiekin kamiseta bat erosiko zutela esanez. Horregatik galdetu nion neure buruari: “Eta zergatik ez?”. Ia urtebete behar izan nuen marka patentatzeko eta nire lehen bilduma ateratzeko, 30 bat jantzi zituena, denak lagun eta familiakoentzat.
Lehen esperimentu hau nire bezeroek erabat pertsonalizatua izan zen, eta, beraz, niretzat geratu zitzaidan tartea oso txikia izan zen. Irabazi nuen apurra kamiseten bila joateko gasolinan utzi nuen arren, pozten nintzen egiten nuena gustatzen zitzaiela ikusteaz, eta harro sentitzen nintzen horretaz. Apurka-apurka kontaktuak sortu ditut, hornitzaile profesionalagoak eta produkzio- eta estanpazio-prozesuei buruzko informazioa, tokian ekoiztutako arropa jasangarriaz osatutako bilduma berri bat sortzeko. Bilduma berri hau duela pare bat hilabete dago web orrian ikusgai.
Nola lortu nahi da Mar Viva marka jasangarria izatea?
Funtsezkoa da pertsona guztiok jabetzea zein garrantzitsua den modu jasangarrian kontsumitzea, ez bakarrik arropa erosterakoan, baita gure bizitza osoko kontsumoaren alderdi guztietan ere. Mar Vivan, tokiko hornitzaileek ekoizten dituzte kamisetak eta jertseak, eta kalitate handiko materialak erabiltzen dituzte, hala nola kotoi organikoa, gure bezeroei jantzi bakar, iraunkor eta iraunkorrak eskainiz.
Eta erraza al da gaur egungo moda/ehungintzako industrian toxikoak ez diren material organikoen eta fabrikazio-metodoen aldeko apustu hori?
Zaila da etika hori ez duten enpresa oso indartsuekin lehiatzea, ageriko arrazoiengatik. Niri txikitatik erakutsi didate ingurumena zaintzen, eta gero eta ohikoagoa dela uste dut. Edo, behintzat, kontzienteago gara horretaz. Nirea bezalako enpresa txikiek aurrera egin dezaten, herritarren laguntza behar dute, eta konfiantza osoa dut horretan.
Mar Vivak, material eta ekoizpen jasangarrien alde egiteaz gain, tokiko merkataritzaren alde ere egiten du. Nola?
Tokiko lankidetzak izatea funtsezkoa da eta zuzenean lotuta dago gure produktuek ingurumenean duten inpaktuarekin. Tokiko merkataritza % 100ean babesten dugu eta asko gustatzen zaigu hemengo dendekin kolaborazioak egin ahal izatea. Oraingoz hiru dendarekin kolaboratu dugu, bi Donostian (El Bunker eta Indie Basque Surfing) eta bat Gasteizen (123 Lets go Surfing), baina oraingoz Mar Vivaren bilduma berria Gasteizen bakarrik aurki daiteke.
Euskadi kokapen egokia al da Mar Viva bezalako proiektuak gauzatzeko?
Nik baietz esango nuke, nire esperientzian oinarrituta behintzat. Euskadin oso apustu handia egiten dugu gurearen alde, asko gustatzen zaigu ikustea kontsumitzen ditugun produktuak hemengoak direla, hemengo enpresa batek arrakasta duela, etab.
SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?