Ekintzailetza
Albisteak 31 maiatza, 2018

Negozio berrien arriskuak gutxitzeko gakoak

“Erregea ez da produktua, baizik eta negozio-eredua”, dio Klap aholkularitzako Alex Ochoak

 

 “Erregea ez da produktua, baizik eta negozio-eredua”, dio Klap aholkularitzako Alex Ochoak

Negozio berrietarako ideia ugari daude, baina gakoa da ideia horiek negozio bihurtzea. Jabe nagusitzat SPRI Taldea daukan BICArabak eta Euskal Herriko Unibertsitateak Inizia programaren barruan bultzatutako eta Gasteizen eginiko jardunaldi batean hizpide hartu dira ekintzailetza arrakastatsurako lan-metodologiak. Jardunaldi horretan argi utzi da merkatu helduetan erabiltzen diren formulak ezin direla erabili proiektu berritzaileetan. “Arriskuak eta ziurgabetasunak gutxituko dituzten egiteko modu berriak aplikatu behar ditugu”, esan du Klap aholkularitzako Alex Ochoak.

 

Ochoak esan du merkatu-ikerketako enpresak oso onak direla iragana iragartzen, “baina produktu batek ez badu iraganik, nola egin hori?”. Orobat esan du behin produktu berriak merkaturatu ondoren erronka izaten dela ziurgabetasuna gobernatzea eta arriskuak gutxitzea “hala ekonomikoak nola motibaziokoak”. “Erregea ez da produktua, baizik eta negozio-eredua”.

 

Adibide bezala aipatu du Indiako unibertsitateko hiru ikasleren enpresa, Gauzen Interneten arloan aritzen zena eta porrot egin zuena. Gailu bat sortu zuten, entxufeei konektaturik etxea etxe domotiko bihurtzen zuena. “Hasi ziren gailua egiten, eta hilabete eta erdiren buruan prest zeukaten argiak automatizatzen zituen lehen prototipoa”. Prest zeuden produktua urtebete baino lehen merkaturatzeko eta inbertsoreak pozez zoratzen zeuden. Baina ez zen saltzen, eta urtebeteren buruan itxi egin behar izan zuten”.

 

Hiru gazteek eginiko akatsak bost hauetara bildu zituen Ochoak: ez zuten jo ez adituengana ez produktuaren xede-erabiltzaileengana, ez zituzten ikusi arriskuak produktua egiten hasi aurretik, beren ikuspegian tematu ziren eta galdera desorosoak saihestu zituzten, saiatu ziren dena denentzat egiten eta hardwarea gutxietsi zuten.

 

Adituak hiru arrisku motak definitu ditu. Lehenengoa teknikoa da, produktuari lotua, “minbiziaren sendagai bat bilatzen dugunean bezala”. Bigarrena bezeroa da, merkatuari lotua, “jakin behar da jendeak erabili edo erosiko duen, ez baitago ezer txarragorik inori interesatzen ez zaion zerbait eskaintzea baino”. Eta hirugarren arriskua negozio-eredua da, “dirurik sortuko ote dugun”. Arrisku gehienak, zehaztu du, bezeroarengan zentratzen dira.

 

Alex Ochoak esan du ideia bereizgarri bat duten ia negozio guztiak aldaketaren menpe daudela eta, beraz, zauli eta malgu jokatu behar dela. Hizpide hartu ditu ekintzailetza arrakastatsurako metodologia berriak.  Learn Startup metodoa azaldu du, ikastera bideratua eta Zappos enpresak, oinetakoen onlineko denda handienetako batek, baliatu duena. “Bere arrisku handiena merkaturatze fasea izan zen. Ikusteko nola funtzionatzen zuen, bere auzoko hainbat dendatara joan zen, argazkiak atera zizkien oinetakoei eta produktuak salgai jarri zituen Interneten. Norbaitek oinetako batzuk erosten zizkionean, dendara joaten zen erostera eta Internetez saltzen zituen. Dirua galtzen zuen, baina produktuak aurrez erosi balitu baino gutxiago”.

 

Beste metodo bat da Customer Development deitua, bezeroa erdian jartzen duena: “Produktua hobetzen dut bezeroak eginiko ekarpenen bidez”. Adituak azpimarratu du ekintzaileek normalean salto egiten dutela ideiatik bere enpresa bideragarritasunera, “negozio hipotesia balidatu gabe eta produktuak interesik sortzen ote duen egiaztatu gabe”.

 

Aholkulariak aipatu du ekintzaileak bezeroekin egiten dituen elkarrizketetan kontuan hartu behar duela orobat bezeroak konpontzea nahi duen arazoa, “ez zaio saldu behar konponbidea bakarrik “.

 

Lotutako albisteak

NudgeXperience  Bilbon:  CX  eta  Portaera  Zientzien  ekitaldia
28/03/2025 Berrikuntza

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia

Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Wake  Up!  Albiste  ekintzaile  batzuk  sarean  250324
28/03/2025 Up Euskadi

Wake Up! Albiste ekintzaile batzuk sarean 250324

Euskadiko talentu ekintzaile guztia. Wake up! -ek komunikabide eta sareko blog desberdinek argitaratutako albisteen hautaketa txiki bat egunero partekatzen du Linkedinen: ideiak, proiektuak, negozioak, startupak, enpresak etab.

Zabalik  dago  MAKE  IN!  Ekintzailetza  Industriala  programaren  4.  ediziorako  izen-emate  epea
24/03/2025 Ekintzailetza

Zabalik dago MAKE IN! Ekintzailetza Industriala programaren 4. ediziorako izen-emate epea

Apirilaren 25a izango da programan izena emateko azken eguna

Wake  Up!  Albiste  ekintzaile  batzuk  sarean
21/03/2025 Ekintzailetza

Wake Up! Albiste ekintzaile batzuk sarean

Euskadiko talentu ekintzaile guztia. Wake up! -ek komunikabide eta sareko blog desberdinek argitaratutako albisteen hautaketa txiki bat egunero partekatzen du Linkedinen: ideiak, proiektuak, negozioak, startupak, enpresak etab.

Foodtech  Startup  Forum  2025:  elikagaien  industriarako  berrikuntzaren  eta  teknologiaren  arloko  punta-puntako  irtenbideak
20/03/2025 Ekintzailetza

Foodtech Startup Forum 2025: elikagaien industriarako berrikuntzaren eta teknologiaren arloko punta-puntako irtenbideak

Elikagaien eta edarien sektorerako proiektu, irtenbide edo negozio eredu iraultzaileak aurkeztu nahi dituzten startupek apirilaren 1era arte ikustarazi ahal izango dute bere hautagaitza

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.