Japoniako Automobilgintza Industria: merkatuaren analisia, joerak eta euskal enpresentzako aukerak
Japonia munduko ibilgailu arinen hirugarren ekoizle handiena da, eta automobilgintzaren sektorean berrikuntza eta garapen teknologikoaren erreferente globala. 25 prefektura baino gehiagotan banatutako 90 muntaia- eta osagai-fabrikazioko lantegi baino gehiagorekin, herrialdeak industria-ekosistema espezializatu bat du. Automobilgintza Japoniako ekonomiaren oinarri estrategikoetako bat da, 5,5 milioi langile baino gehiago enplegatuz eta garraio-makineriaren fabrikazioko sektorearen %89 hartuz.
Merkatu japoniarra tokiko fabrikatzaile nagusiek menderatzen dute, hala nola Toyota, Nissan, Honda, Suzuki eta Mitsubishi, eta Toyota da mundu-mailan salmenta eta ekoizpen-bolumen handiena duen OEMa. Fabrikatzaile horiek Japoniako merkatuan duten nagusitasunari arren, herrialdeak arau komertzial batzuk malgutu ditu, atzerriko enpresentzat merkatura sartzeko aukerak irekitzea ahalbidetuz.
Ibilgailu arinen ekoizpena eta salmentak Japonian
Japonia elektrifikazioaren eta berrikuntza teknologikoaren aldeko apustua egiten ari da, ibilgailu hibrido eta elektrikoen ekoizpena sustatuz. Ekoizpen-gune nagusiak bi eskualde estrategikotan biltzen dira: Chubu eta Kanto, herrialdeko ekoizpenaren %50 baino gehiago osatuz. Eskualde horietan tokiko OEM nagusien muntaia- eta fabrikazio-planta handiak daude.
Beste merkatu batzuetatik ezberdinduz, Japoniako ibilgailuen ekoizpena ia erabat fabrikatzaile nazionalen esku dago, eta atzerriko OEMen presentzia oso mugatua da. Enpresa atzerritarrek zailtasunak dituzte herrialdean ezartzeko, eta gehienetan I+G jardueretara mugatzen dira, ekoizpen zuzena baino gehiago.
Automobilgintzako osagaien merkatuak joera bera jarraitzen du. Osagai-hornitzaileen plantak gehienbat Chubu eta Kanto eskualdeetan kontzentratuta daude, OEMen gertutasunari lehentasuna emanez. Horrek Japoniako hornitzaileei hornikuntza-kate globaletan posizio garrantzitsua lortzea ahalbidetu die.
Merkatuan sartzeko oztopoak eta negozio-aukerak
Japonia merkatu konplexua eta sarbidea zaila izan da beti atzerriko enpresentzat, kalitate-estandar zorrotzak eta harremanetan oinarritutako negozio-kultura dituelako. Hala ere, azken urteotan, herrialdeak murriztu egin ditu merkataritza-oztopoak, besteak beste, inportazio-zergak ezabatuz sektore estrategikoetan. Horrek aukera berriak ireki ditu euskal enpresentzat.
Merkatuan sartzeko, funtsezkoa da tokiko bazkide edo ordezkari bat izatea, Japoniako industria-ekosistemarekin bat egiteko. Mugikortasun aurreratuan, osagai berritzaileetan edo teknologia digitaletan espezializatutako euskal enpresek aukera handiak izan ditzakete tokiko OEMekin eta hornitzaileekin elkarlanean aritzeko.
Gainera, Japoniako fabrikatzaile nagusiek presentzia sendoa dute Ipar Amerikan eta Europan, eta horrek euskal enpresentzat harreman komertzialak ezartzeko bide alternatibo bat ireki dezake.
Japoniako automobilgintza-sektorearen joerak eta etorkizuneko aukerak
Japoniako automobilgintza aldaketa sakon batean murgilduta dago, digitalizazioak, mugikortasun jasangarriak eta ibilgailu elektrifikatuen gorakadak bultzatuta. Honako hauek dira merkatuaren joera nagusiak:
- Ibilgailu hibrido eta elektrikoen ekoizpena hazten ari da, gobernuak teknologia iraunkorren garapena sustatzeko ematen dituen pizgarriekin.
- Automobilgintzan teknologia digitalak integratzea, konektibitatea, adimen artifiziala eta automatizazioa bultzatuz.
- Hornikuntza-katea birkonfiguratzea, ekoizpen lokala indartuz eta nazioarteko mendekotasuna murriztuz.
Esperientzia teknologikoa duten euskal enpresentzat, Japoniako merkatua aukera estrategikoa izan daiteke berrikuntza eta garapen teknologikoaren alorrean. Hala ere, merkatuaren funtzionamendua ulertzea eta tokiko laguntza egokia izatea funtsezkoa da bertan arrakasta izateko.
Euskal automobilgintza-sektorearen nazioartekotzea Japonian
Basque Trade & Investment, SPRI Taldearen nazioartekotze-agentziak, euskal enpresei merkatu japoniarrera sartzeko informazio estrategikoa eta laguntza espezializatua eskaintzen die. Automobilgintzari buruzko Japoniako sektore-txostenaren bidez, enpresek negozio-aukerak aztertu eta automobilgintzaren nazioarteko azokei buruzko beste hainbat txostenetara sarbidea izan dezakete.
Basque Trade-k harremanak sendotzeko ekimenak ere antolatzen ditu, hala nola, euskal automobilgintza-enpresen berrikuntzak Japoniako 30 enpresa baino gehiagori aurkezteko jardunaldiak. Gainera, Tokioko bulegoak laguntza zuzena ematen die euskal enpresei Japoniako merkatuan sartzeko.
Negozio-aukerak, joerak eta ekitaldi garrantzitsuak ezagutzeko, enpresek SPRIren buletinera harpidetu daitezke, euskal automobilgintza-sektorearen globalizazioari buruzko informazio eguneratua eskuratzeko tresna ezinbestekoa.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&I-ko Automobilgintzaren Behatokia: Munduko automozioaren sektoreari buruzko txostena
Basque Trade & Investmenten Automozio Behatokiak nabarmendu duenez, 2024an salmenten susperraldi globala gertatuko da, nahiz eta ekoizpena %2 jaitsiko den 2023ko datuekin alderatuta. Asia eta Ipar Amerika dira hazkundearen buru; Europak, berriz, ziurgabetasunean jarraitzen du. Merkatu gakoetan dauden euskal enpresentzako aukerak identifikatzen dira, batez ere ibilgailu elektriko eta hibridoetan, Txina eta Ipar Amerikarekin ekoizpena handituz. - Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena
Lotutako albisteak

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat
Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

AEBko industria aeroespaziala: hazkundea eta erronkak
AEBko merkatu aeronautikoak oso erakargarria izaten jarraitzen du, eta etengabe handitzen ari da, bidaiarien eta merkantziaren trafikoaren gorakada dela eta. Aukera handiak daude teknologia berritzaileak eskaintzen dituzten euskal enpreseentzat; bereziki, erregaiaren eraginkortasunean eta isurpenen murrizketan zentratuta dauden horientzat.

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak
Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan
Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.