Japoniako automobilgintza industriari buruzko txostenaren azaleko irudia
Argitalpenak 27 apirila, 2023

Japoniako Automobilgintza Industria: merkatuaren analisia, joerak eta euskal enpresentzako aukerak

Japonian negozioak egiteko estrategia onena da ingurunea ezagutzen duen tokiko ordezkari edo bazkide bat izatea

Japonia munduko ibilgailu arinen hirugarren ekoizle handiena da, eta automobilgintzaren sektorean berrikuntza eta garapen teknologikoaren erreferente globala. 25 prefektura baino gehiagotan banatutako 90 muntaia- eta osagai-fabrikazioko lantegi baino gehiagorekin, herrialdeak industria-ekosistema espezializatu bat du. Automobilgintza Japoniako ekonomiaren oinarri estrategikoetako bat da, 5,5 milioi langile baino gehiago enplegatuz eta garraio-makineriaren fabrikazioko sektorearen %89 hartuz.

Merkatu japoniarra tokiko fabrikatzaile nagusiek menderatzen dute, hala nola Toyota, Nissan, Honda, Suzuki eta Mitsubishi, eta Toyota da mundu-mailan salmenta eta ekoizpen-bolumen handiena duen OEMa. Fabrikatzaile horiek Japoniako merkatuan duten nagusitasunari arren, herrialdeak arau komertzial batzuk malgutu ditu, atzerriko enpresentzat merkatura sartzeko aukerak irekitzea ahalbidetuz.

Ibilgailu arinen ekoizpena eta salmentak Japonian

Japonia elektrifikazioaren eta berrikuntza teknologikoaren aldeko apustua egiten ari da, ibilgailu hibrido eta elektrikoen ekoizpena sustatuz. Ekoizpen-gune nagusiak bi eskualde estrategikotan biltzen dira: Chubu eta Kanto, herrialdeko ekoizpenaren %50 baino gehiago osatuz. Eskualde horietan tokiko OEM nagusien muntaia- eta fabrikazio-planta handiak daude.

Beste merkatu batzuetatik ezberdinduz, Japoniako ibilgailuen ekoizpena ia erabat fabrikatzaile nazionalen esku dago, eta atzerriko OEMen presentzia oso mugatua da. Enpresa atzerritarrek zailtasunak dituzte herrialdean ezartzeko, eta gehienetan I+G jardueretara mugatzen dira, ekoizpen zuzena baino gehiago.

Automobilgintzako osagaien merkatuak joera bera jarraitzen du. Osagai-hornitzaileen plantak gehienbat Chubu eta Kanto eskualdeetan kontzentratuta daude, OEMen gertutasunari lehentasuna emanez. Horrek Japoniako hornitzaileei hornikuntza-kate globaletan posizio garrantzitsua lortzea ahalbidetu die.

Merkatuan sartzeko oztopoak eta negozio-aukerak

Japonia merkatu konplexua eta sarbidea zaila izan da beti atzerriko enpresentzat, kalitate-estandar zorrotzak eta harremanetan oinarritutako negozio-kultura dituelako. Hala ere, azken urteotan, herrialdeak murriztu egin ditu merkataritza-oztopoak, besteak beste, inportazio-zergak ezabatuz sektore estrategikoetan. Horrek aukera berriak ireki ditu euskal enpresentzat.

Merkatuan sartzeko, funtsezkoa da tokiko bazkide edo ordezkari bat izatea, Japoniako industria-ekosistemarekin bat egiteko. Mugikortasun aurreratuan, osagai berritzaileetan edo teknologia digitaletan espezializatutako euskal enpresek aukera handiak izan ditzakete tokiko OEMekin eta hornitzaileekin elkarlanean aritzeko.

Gainera, Japoniako fabrikatzaile nagusiek presentzia sendoa dute Ipar Amerikan eta Europan, eta horrek euskal enpresentzat harreman komertzialak ezartzeko bide alternatibo bat ireki dezake.

Japoniako automobilgintza-sektorearen joerak eta etorkizuneko aukerak

Japoniako automobilgintza aldaketa sakon batean murgilduta dago, digitalizazioak, mugikortasun jasangarriak eta ibilgailu elektrifikatuen gorakadak bultzatuta. Honako hauek dira merkatuaren joera nagusiak:

  • Ibilgailu hibrido eta elektrikoen ekoizpena hazten ari da, gobernuak teknologia iraunkorren garapena sustatzeko ematen dituen pizgarriekin.
  • Automobilgintzan teknologia digitalak integratzea, konektibitatea, adimen artifiziala eta automatizazioa bultzatuz.
  • Hornikuntza-katea birkonfiguratzea, ekoizpen lokala indartuz eta nazioarteko mendekotasuna murriztuz.

Esperientzia teknologikoa duten euskal enpresentzat, Japoniako merkatua aukera estrategikoa izan daiteke berrikuntza eta garapen teknologikoaren alorrean. Hala ere, merkatuaren funtzionamendua ulertzea eta tokiko laguntza egokia izatea funtsezkoa da bertan arrakasta izateko.

Euskal automobilgintza-sektorearen nazioartekotzea Japonian

Basque Trade & Investment, SPRI Taldearen nazioartekotze-agentziak, euskal enpresei merkatu japoniarrera sartzeko informazio estrategikoa eta laguntza espezializatua eskaintzen die. Automobilgintzari buruzko Japoniako sektore-txostenaren bidez, enpresek negozio-aukerak aztertu eta automobilgintzaren nazioarteko azokei buruzko beste hainbat txostenetara sarbidea izan dezakete.

Basque Trade-k harremanak sendotzeko ekimenak ere antolatzen ditu, hala nola, euskal automobilgintza-enpresen berrikuntzak Japoniako 30 enpresa baino gehiagori aurkezteko jardunaldiak. Gainera, Tokioko bulegoak laguntza zuzena ematen die euskal enpresei Japoniako merkatuan sartzeko.

Negozio-aukerak, joerak eta ekitaldi garrantzitsuak ezagutzeko, enpresek SPRIren buletinera harpidetu daitezke, euskal automobilgintza-sektorearen globalizazioari buruzko informazio eguneratua eskuratzeko tresna ezinbestekoa.


Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.

Zerikusia duten beste txosten batzuk:

Lotutako albisteak

Australia,  merkatu  estrategikoa  energia,  teknologia  eta  garraio  arloetan  euskal  enpresentzat
01/04/2025 Nazioartekotzea

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat

Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

AEBko  industria  aeroespaziala:  hazkundea  eta  erronkak
18/03/2025 Nazioartekotzea

AEBko industria aeroespaziala: hazkundea eta erronkak

AEBko merkatu aeronautikoak oso erakargarria izaten jarraitzen du, eta etengabe handitzen ari da, bidaiarien eta merkantziaren trafikoaren gorakada dela eta. Aukera handiak daude teknologia berritzaileak eskaintzen dituzten euskal enpreseentzat; bereziki, erregaiaren eraginkortasunean eta isurpenen murrizketan zentratuta dauden horientzat.

Lehengaien  Nazioarteko  Behatokia  2025ean  petrolioaren  prezioa  progresiboki  murriztuko  dela  aurreratu  du  Lehengaien  Behatokiak
06/03/2025 Nazioartekotzea

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak

Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako  automozioa:  Indiak  hub  estrategikotzat  duen  posizioa  indartu  du  automobilgintzako  industria  globalean
27/02/2025 Nazioartekotzea

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean

Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako  Vaca  Muerta  hobian,  35.500  milioi  dolarreko  inbertsioak  aurreikusi  dira  datozen  urteetarako  gas  naturalaren  arloan
26/02/2025 Nazioartekotzea

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan

Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.