3D teknologia 4.0 Industrian, neurrira eginiko inprimagailuetarantz
Tumaker euskal enpresak material berrietan eta makina konektatuetan lortu dituen aurrerapenak aurkeztu ditu
2013an, 3D inprimaketa teknologia berritzaile eta disruptiboa zen, komunikabideen arreta pizten zuena, eta Gartner aholkularitzaren Hype Cycle azterketaren gorengo puntuan zegoen. Bost urte geroago, makina horiek aski errotuta daude industria sektorean eta, teknologia berriak garatu eta material inprimagarriak ugaritu ahala, gero eta aukera gehiago eskaintzen dituzte.
Aitziber Eizaguirre, Tumaker enpresako merkataritza arduraduna Ideable Gosariak zikloan izan zen otsailaren 26an, non hizpide hartu baitzituen teknologia horren azkenaldiko joerak eta enpresa gipuzkoarraren aurrerapenak. “Lehen enpresa handiek eta teknologi zentroek bakarrik erosten zituzten 3D inprimagailuak; gaur egun, ordea, ETEek ere integratu dituzte horrelako makinak euren prozesuetan, ikusi dutelako aukera ugari eskaintzen dituztela nahiko prezio merkean” azaldu zuen diseinatzaile industrialak.
3D inprimagailuak fabrikatzen dituen enpresa hori gero eta sektore espezializatuagoetara bideratzen ari da, konpainia bakoitzaren premien arabera, neurrira eginiko makina espezifikoak eskainiz. “Ikusten ari gara azken joera direla nitxoko inprimagailuak, hots, izango duten aplikazioaren arabera eginiko makinak” azaldu du Eizaguirrek, “Tumaker enpresan ahalegin handia egiten dugu ikerketan eta neurrira eginiko makinak sortzen ditugu bezero bakoitzarentzat, enpresarekin berarekin lan eginez”.
Material inprimagarrien ugaritasunak ere aukera berriak ireki ditu sektore industrial askotan, orain posible baita, adibidez, zeramika, likidoak eta nano-partikulak inprimatzea. Zentzu horretan, konpainia gipuzkoarrak eta CIC Nanogune zentroak Novaspider inprimagailua sortu dute, nano-zuntzak eta mikro-zuntzak ekoizteko balio duen ekipamendu zientifikoa. Era berean, teknologia bat inplementatu dute, zeinarekin posible baita objektuak zuzenean inprimatzea pellet edo material puskak erabiliz, aldez aurretik filamentu bihurtu beharrik gabe. Horri esker, edozein material erabil daiteke pieza konplexuak sortzeko.
Tumaker enpresentzako 3D inprimagailuen fabrikazioan espezializatuta dago eta proiektuak garatu ditu, besteak beste, CAF, Mercedes edo Mondragon Taldearekin. Bere BIGFoot produktua (50 cm3rainoko bolumenak inprimatu ditzakeena) Estatuan gehien saltzen den formatu handiko inprimagailua da. Oiartzungo enpresa honek badu presentzia Europa, Hego Amerika eta Asiako merkatuetan. IT3D Printers, 3D inprimaketako nazioarteko handizkaria, Tumaker-en bazkide da 2018tik.
2017an Tumaker-ek Voladd merkaturatu zuen, erabat lainoan funtzionatzen duen lehenengo 4.0 inprimagailua, zeina urrunetik kontrola baitaiteke edozein dispositibotatik. Modelo hori hezkuntza sektorera zuzenduta dago gehienbat, ez baita aurretiazko ezagutzarik behar erabili ahal izateko. Microsoft-ek arestian homologatu du Voladd, Microsoft EDULab esperientzia hezitzaileen laborategian inplementatzeko.
Lotutako albisteak

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa
Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

Egin ezazu prestakuntza-plana zure enpresan Gaitasun Digitalen programarekin
«Gaitasun Digital Profesionalak» programaren edizio berriak 2 milioi euroraino igo du bere aurrekontua, euskal enpresen lehiakortasuna sustatzen jarraitzeko helburuarekin, langileen prestakuntza indartuz.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.