Berrikuntza Eraldaketa digitala I+G+B
Albisteak 7 Marzo, 2018

Autozko mugikortasunaren etorkizuna: konektatua, malgua eta partekatua

Txosten batek aztergai hartu ditu automobilaren merkatuan eragina izango duten 5 joerak.

 

Txosten batek aztergai hartu ditu automobilaren merkatuan eragina izango duten 5 joerak.

Etorkizuneko ibilgailuak elektrikoak, autonomoak, partekatuak eta konektatuak izango dira, eta urtero eguneratuko dira. Digitalizazioak, adimen artifizialaren hazkundeak eta erabiltzaileen ohitura aldaketek goitik behera eraldatuko dute automobilgintza sektorea datorren hamarkadan. PwC aholkularitzak eginiko Five trends transforming the automotive industry txostenaren arabera, ibilgailuak “eascy” izango dira 2030ean, hau da: Electrified, Autonomous, Shared, Connected eta Yearly updated.

 

Eraldaketa horrek hainbat ondorio dakartza berekin, besteak beste, hain kutsatua egongo ez den etorkizun bat, eta baita ere autoari eskaini beharreko denbora eta espazio pertsonala aurreztea, ibilgailu autonomoak izango direlako. Halaber, irisgarritasuna hobetuko da, ez delako gidabaimenik beharko eta merkeagoa izango delako autoa erabiltzea. Funtsean, txostenak dio mugikortasuna errazagoa, malguagoa eta indibidualizatuagoa izango dela denborarekin.

 

2030ean matrikulatzen diren autoen %95 elektrikoak edo hibridoak izango dira (%55 eta %40, hurrenez hurren). Ibilgailu elektrikoaren erabateko ezarpena motelxeagoa izango da, zeren datorren hamarkadan oraindik auto stock-a %80 ingurukoa izango baita. Baina joera argia da. Gainera, PwC-k eginiko azterlanaren arabera, eraldaketa hori energia-iturri berriztagarrietan oinarrituko da, neurri handi batean.

 

Bigarren joera ibilgailu autonomoarena da. Baliteke hori izatea ikusmin gehien pizten duen ezaugarria eta baita ere beranduen iritsiko dena. Txostenak dio 2023an irtengo direla merkatura 4. mailako lehen auto autonomoak. Maila horretan sartzen dira eremu zehatz batean autonomoki zirkulatzeko gai diren ibilgailuak (auto erabat autonomoak 5. mailakoak izango lirateke). Halere, berrikuntza hori erregulatzeko dugun gaitasunak baldintzatuko du horrelako autoen zabalkundea, eta ez hainbeste garapen teknologikoak.

 

Bestalde, datozen urteetan ez ditugu izango hainbeste auto jabetzan, eta erabiltzeagatik ordaintzen hasiko gara. Gaur egun, Europan autoz egiten diren joan-etorri guztien %1 baino gutxiago dira garraio partekatuko zerbitzuak. Baina 2030ean portzentaje hori kilometraje osoaren %35eraino iritsi liteke Europan, %34raino Estatu Batuetan, eta %46raino Txinan. Garraio partekatuko zerbitzua estuki lotuta egongo da auto autonomoen erabilera gero eta handiagoarekin.

 

Gauzen Interneta iritsi da automobilgintza sektorera, eta datozen hamarkadetan are gehiago zabalduko da, hiru arlotako konektagarritasuna barne hartuz: ibilgailu artekoa, garraio azpiegiturekikoa, eta auto barruko bidaiarien eta kanpoko munduaren artekoa. Five trends transforming the automotive industry txostenak dio horri esker posible izango dela era guztietako zerbitzuak baliatzea joan-etorrietan.

 

Azken joera da ibilgailuen eguneratze-zikloak izugarri murriztuko direla. Berrikuntza teknologikoak oso azkar agertzen dira, aldiz, autoen ohiko berritze-zikloak 5 eta 8 urte bitartekoak dira une honetan. Fabrikatzaileek urteroko zikloak eskainiko dituzte, baina batez ere auto partekatuen merkatura zuzenduta egongo dira, zeren jabe partikular gehienak ez baitira prest egongo autoak hain azkar aldatzeko. Gainera, auto autonomo eta partekatuen parkea askoz gehiago erabiliko da eta, beraz, maizago ordezkatu beharko dira ibilgailu horiek.

 

Azkenik, PwC aholkularitzak azpimarratu du eraldaketa horrek automobilgintzaren industriako negozio-eredua aldatuko duela. Ez da nahikoa izango produkzioaz eta salmentaz arduratzea, autoaren balio-katea bizitza baliagarri osora zabalduko baita.

Lotutako albisteak

ESGI  188  (European  Study  Group  with  Industry)  Bilbon  izango  da  2025eko  maiatzaren  26tik  30era
24/04/2025 Berrikuntza

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era

Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

BeDIGITALek  zazpigarren  edizioa  ospatuko  du  BECen,  enpresa  eta  erakunde  liderren  partaidetzarekin

BeDIGITALek zazpigarren edizioa ospatuko du BECen, enpresa eta erakunde liderren partaidetzarekin

Ekainaren 3tik 5era izango da, +INDUSTRYren esparruan, herrialdeko Smart Manufacturing-ari eskainitako topagunerik handienean. SPRI Taldea erakusketarien artean dago, ‘Invest in the Basque Country’ programarekin.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

HIMUGI  proiektuak  mugikortasunean  eta  garraioan  aplikazioak  dituen  hidrogeno-propultsio  sistema  bat  lortu  nahi  du
23/04/2025 I+G+B

HIMUGI proiektuak mugikortasunean eta garraioan aplikazioak dituen hidrogeno-propultsio sistema bat lortu nahi du

Euskal erakundeen arteko partaidetza eta lankidetza handia du, eta SPRIren Hazitek programaren laguntza ekonomikoa jaso du.

Zinemaldia  Startup  Challenge  2025
21/04/2025 Ekintzailetza

Zinemaldia Startup Challenge 2025

Izen-ematea: apirilaren 15etik ekainaren 2ra arte

Sei  euskal  ikerketa-erakundek  bat  egin  dute  ITTHACAn  zahartze  osasuntsua  sustatzeko
16/04/2025 I+G+B

Sei euskal ikerketa-erakundek bat egin dute ITTHACAn zahartze osasuntsua sustatzeko

Elkartek programak finantzatutako proiektu honek biomarkatzaileak, iragarpen-ereduak eta osasunaren zuzeneko monitorizazioa erabiltzen ditu.

Kontsulta  irekia:  Spri  Taldearen  laneko  prebentzio-zerbitzuak  definitzeko  zure  aukera
15/04/2025 Berrikuntza

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera

Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Aloka,  profesionalen  artean  ikus-entzunezko  materiala  alokatzeko  plataforma
14/04/2025 Berrikuntza

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma

Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

Metagra,  mende  erdiko  berrikuntza  automobilgintzarako  hotzeko  estanpazioan
10/04/2025 Berrikuntza

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan

Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Sustatu  berrikuntza-proiektuak  zure  enpresan  Fast  Track  Innobideak  ekimenarekin
10/04/2025 Berrikuntza

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin

Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.