Berrikuntza Eraldaketa digitala
Albisteak 4 uztaila, 2018

Bizkaiko 10 enpresatik 6k berritu egin zuten 2017an

Norabidea txostenak dio emendatu egin dela epe luzeko berrikuntza-prozesuen kopurua

 

Norabidea txostenak dio emendatu egin dela epe luzeko berrikuntza-prozesuen kopurua

Bizkaiko konpainien %60k berrikuntza-jardueraren bat egin dute 2017an, eta %70 inguruk horrelako ekimenak sustatu dituzte azken 4 urteotan. Horra Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Merkataritza Ganberak eginiko azken Norabidea txostenaren datuak. Azterlanak dio berrikuntza-prozesuek goranzko joera ageri dutela Bizkaiko enpresetan, bai ekintza puntualetan eta bai denboran gehiago irauten duten prozesuetan, izan ere, 2017an enpresen ia %40k berrikuntza-proiektuak egin zituzten modu jarraituan.

 

Azken Norabidea txostenak lehen aldiz jaso du Bizkaiko Berrikuntzaren Indizea, zeinak erakusten baitu enpresen %37k berrikuntza maila altua edo oso altua dutela eta %19k, berriz, maila ertaina. Hauxe da Bizkaian berritzen duten enpresen profila: 50 langiletik gorako konpainiak dira, I+G+Bn doharduten langileak dituztenak eta beste batzuekin lankidetzan aritzeko joera dutenak. Gehienek laguntza publikoak jaso dituzte berrikuntza-jarduerak gauzatzeko.

 

Neurri handi batean, prozesu horien emaitza positiboa da, enpresa berritzaileen %60k esan baitute dezente edo guztiz bete dituztela beren helburuak. Badira hobetu beharreko hainbat arlo, esaterako, kalitatea hobetzea, fakturazioa handitzea eta bezeroen premiei arinago erantzutea. Gainera, konpainien %72k enplegua sortu dute inplementatutako berrikuntzei esker.

 

Gauzatutako berrikuntza-motei erreparatuz gero, esan liteke %24 produkzio arloko prozesuak hobetzeko proiektuak izan direla, %22 produkzio arloko teknologia berriei dagozkienak eta %20 produktu berriak sortzeko proiektuak. Bestalde, hauek izan dira martxan jarritako berrikuntza ez-teknologiko garrantzitsuenak: kudeaketako praktika berriak, beste enpresa batzuekiko lankidetza jarduerak eta komunikazio arloko ekimenak.

 

Azkenik, berritzeko oztopoak ere aipatzen ditu azterlanak. Datuek diotenez, enpresen %40k ez du inolako berrikuntza-jarduerarik egin 2017an. Arduradunen arabera, ez dute halakorik egin batik bat hiru arrazoi hauengatik: ez zaielako beharrezkoa iruditzen, ez dagoelako ondasun eta zerbitzu berritzaileen eskaerarik edo kostu handia dakarrelako enpresarentzat.

Lotutako albisteak

Elvira,  berrikuntza  eta  tradizioa  osagai  nagusi  dituen  istorio  gastronomikoa

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa

Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Egin  ezazu  prestakuntza-plana  zure  enpresan  Gaitasun  Digitalen  programarekin

Egin ezazu prestakuntza-plana zure enpresan Gaitasun Digitalen programarekin

«Gaitasun Digital Profesionalak» programaren edizio berriak 2 milioi euroraino igo du bere aurrekontua, euskal enpresen lehiakortasuna sustatzen jarraitzeko helburuarekin, langileen prestakuntza indartuz.

NudgeXperience  Bilbon:  CX  eta  Portaera  Zientzien  ekitaldia
28/03/2025 Berrikuntza

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia

Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak  Prestakuntza  prestatu  zure  lantaldea  balioan  lehiatzeko  eta  ez  prezioan
25/03/2025 Berrikuntza

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan

Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.