Industriak etengabeko berrikuntza bizi du. Internet iritsi zenetik eta etengabeko berrikuntza teknologikoarekin, egungo aukerak nabarmen handitu dira, punta-puntako makineriaren sorreratik, prozesuak errazagoak egiten dituzten konponbide digitaletaraino. Hori da hain zuzen ere Clickindustrial.es, online salmenta-plataforma bat industria-sektorerako, non hainbat enpresak beren produktuak edo zerbitzuak sal ditzaketen.
Ideia 2019an plazaratu zen, Itziar Cenoz Tekniker zentro teknologikoko Marketing & Digital Business zuzendariaren ekimen gisa. “Proposamen hori industriarako zerbitzu teknologikoek irismen geografiko handiagoa behar duten antolamendu baten testuinguruan ematen da, eta ekosistema digitalak eraginkortasun handiak eskaintzen ditu”, Cenozek azaldu duenez.
Oro har, digitalizazioa ekoizpen-prozesuari aplikatutako elementutzat hartzen da, ez salmenta-prozesuari aplikatutako elementutzat. Horregatik, Cenozek ‘marketplace’ hori proposamen “berritzaile” gisa katalogatzen du, “merkatura iristeko modu arinago bat, merkataritza-prozesu tradizionalaren osagarri. Industria-enpresek ez dute beren salmenta-prozesua digitalizatzen, eta zentro teknologiko batean berdin aplikatzen da hori, eta are gehiago eragiten dio produktu ez-seriatu eta estandarizatuak edukitzeak”, gehitu du.
Ideia 2017an hasi zen garatzen, eta, bi urteko lanaren ondoren, e-commerce-a abiarazi zen: “Kanal digitalak onura handiak ekartzen ditu, teknikoki oso espezializatuak diren barne-baliabideen dedikazioa bezeroak erakartzeari osatzea ahalbidetzen duelako, eta, horrela, balio handiagoa sortzean zentratu daitezke, berrikuntza teknologiko berriak sortuz. Horregatik, Teknikerrek digitalizazioaren ezarpena enpresen balio-kate osora zabaltzea planteatu du”.
Batez ere merkatu industrialetara zuzentzen da, non targeta oso nitxo espezializatuak diren. Jarduera nagusia industria-zerbitzuak ematea da: “Beraz, B2B inguruneetan lan egiten da. Gaur egun, hiru zerbitzu-kategoria nagusi eskaintzen ditu: osagaien eta ekipoen kalibrazio industriala; olio industrialen analisia; eta garbiketa teknikoko eta lanbide-heziketako saiakuntzak zerbitzu horiei lotutako gaietan. Kategoria horiek gero eta erreferentzia gehiago izango dituzte, eta, aldi berean, zerbitzu-kategoria gehiago sartuko dira”, azaldu du Cenozek.
Clickindustrialek erosketa-prozesu azkar eta garden bat eskaintzen dio erabiltzaileari: “Normalean, prozesuak akreditatutako laborategiak bilatzea eskatzen du, aurrekontuak eskatzea, horiek bidaltzea, onartzea eta, egokia izanez gero, eskaera bidaltzea. Plataformak ‘self-service’ zerbitzua eskaintzen du, bezeroak berak guztiz pertsonalizatutako aurrekontua sortzeko eta ondoren bidaltzeko aukerarekin. Denbora eta kudeaketa administratiboak murriztu egiten dira, eta prozesu eraginkorragoak eta gardenagoak sortzen dira”.
Helburua da industrian erosketa-prozesua berritzen laguntzea, “digitalizazioa oraindik oso txikia baita”. Cenozek dioenez, mundu mailan hazkunde handiak izango dira datozen urteetan Internet bidezko produktu eta zerbitzuen erosketetan: “B2B merkatuen online salmenta-bolumenak handitu egingo badira eta ingurune digital honetan tresna egokiekin ez bagaude, sortzen diren aukerak galduko ditugu eta, beraz, gure merkatu potentziala murrizten joango da”.
Egoera horren aurka, Clickindustrial honako hauetan oinarritzen da: prozesuen eraginkortasunean, erreferentziazko hornitzaileen bermean, erabiltzaileak bere aurrekontua eta eskaera kudeatzeko duen erraztasunean, “eta Tekniker kudeatzaile izatearen lasaitasunean, horrek sinesgarritasuna eta fidagarritasuna ematen baitie bezeroei”.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?