Covid-19aren pandemiaren konfinamenduaren leuntze prozesuaren eraginez, ostalaritza-sektorea sistema berriak eskatzen ditu jatetxeetako eta tabernetako edukiera kontrolpean izateko eta langileen eta bezeroen osasun segurtasuna bermatzeko. Egungo egoeran, soilik terrazen %50eko edukiera erabili ahal da eta hemendik gutxira (2. fasean), taberna eta jatetxeetako barrualdeko erabilera mugaturako baimena emango da. Horren ondorioz, ostalaritza-sektoreak irtenbideak bilatzen ari da, eta kontsumitzaileek establezimenduen eskuragarritasunari buruzko informazioa bilatzen dute.
Deusto Sistemas lanean aritu da bere Batto sistema bi behar hauei egokitzeko, bai taberna eta jatetxeetarako, bai supermerkatuetarako. Konpainiak hiru euskal hiriburuetan eta Madrilen ditu egoitzak, eta bere jakinarazpen-plataforma ostalaritzako edukiera kontrolatzera eta ‘retail‘ sektorera berbideratu du -plataforma berak Gasteizko Salburuako hezeguneetan erabiltzen da adibidez, telefonoak puntu batera hurbiltzen direnean informazioa erraztuz-. Erabilera erraza da: bezeroa jatetxera sartzerakoan telefonoarekin QR kode bat eskaneatzen du eta, irteterakoan berdina egiten du, horrela toki horretako pertsona kopurua digitalizatuz.
Keinu honek, aireportuetako edo Bilboko autobus-geltokiko ‘check in‘ sistemak gogora ekar ditzakeena, bi helburu ditu: establezimenduaren arduradunek dagoen araudia betetzen dela kontrolatzea -norbaitek ‘check in‘ hori egiten ez badu, edukiera zuzentzeko aukera ematen du-, alde batetik, eta, bestetik, taberna edo jatetxe batera joan nahi duten pertsonek aldez aurretik lokal horren gaitasuna denbora errealean egiaztatu ahal izatea.
Azken helburu honetarako, Deusto Sistemas mapa bat garatzen ari da, kolore-sistema sinple baten bidez -gorria jatetxea beteta dagoenean, laranja ezarritako mugaren % 80ko edukierarekin eta berdea espazio nahikoa libre dagoenean– bertara joan beharrik gabe pertsona kopurua adierazten duena. Lokal anitzeko aplikazioa denez, hainbat establezimendu dituen enpresa batek bezeroak beste lokal batera bideratzeko aukera ematen du.
Aste honetan bertan funtzionalitate berriak amaitzen ari dira, baina jada tresna honetan interesa izan duten pertsonak daude . “Martxan jartzen ari gara eta interesa sortzen ari da; izan ere, orain arte erabaki analogikoak hartzen ari dira terrazetan eta barnealdeetan edukiera eta distantziak kontrolatzeko, baina bezeroari askoz ere esperientzia erosoagoa eskaini ahal zaiola irtenbide digitalizatuekin ikusten ari dira“, adierazi du Iñigo Collado Deusto Sistemas enpresako zuzendari teknikoak.
Enpresa bezeroen beharrak “entzuten” ari da, sistema horri funtzionalitate berriak gehitu ahal izateko. Horien artean, jatetxeetako kartak daude. Koronabirusaren transmisiorako arriskua dutenez menu fisikoek, Batto sistemak formatu digitalean ikusteko aukera sortu du: “‘check in‘ egiten duzunean, menuaren pdfa edo irudia mugikorrean jasotzeko aukera duzu”, azaldu du Colladok. Dagoeneko beste aukera batzuk lantzen ari dira, hala nola erreserba egiteko aukera.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?