Moon mahai-jokoak ordenagailu batek bezala pentsatzen irakasten du
Proiektu honen helburua da neska-mutilen pentsamendu konputazionala garatzen laguntzea.
1969an Eagle modulua ilargira iritsi zen, baina ordenagailuak hainbat akats detektatu zituen ilargiratu baino 3 minutu lehenago, eta softwareagatik izan ez balitz istripu hilgarri bat gertatuko zatekeen. Ez zen istripurik gertatu, konputagailuak behar besteko adimena izan zuelako gertatzen ari zena detektatzeko eta astronautak ohartarazteko. Sistema informatiko hura Margaret Hamiltonek (MITeko software ingeniaritza zentroko zuzendariak) lideratutako lantaldeak diseinatu zuen.
Moon jokoak istorio hura berreskuratu du, jokalariak Eagle ordenagailuaren paperean jartzen dituelarik ilargiratu aurreko 3 minutuetan. Operazio desberdinak irudikatzen dituzten kartak erabiliz, proiektuak jokalariei laguntzen die hobeto ulertzen pentsamendu konputazionalaren funtzionamendua. Pablo Garaizarrek, informatikako ingeniari eta Deustuko Unibertsitateko irakasleak, diseinatu du jokoa Compus proiektuaren markoan. Deusto Learning Lab ikerketa-taldearen barruan bultzatutako ekimen horren xedea da pentsamendu konputazionalarekin lotutako joko-bilduma bat osatzea.
“STEAM arloak landu nahi ditugu, eta, batik bat, pentsamendu konputazionala, funtsezko gaitasuna baita alfabetatze digital berriaren barruan” azaldu du Pablo Garaizarrek, “gaitasun hori dutenak gai dira arazo bat eta konponbide bat formulatzeko, arazoa ordenagailu bati aurkeztu izan bagenio bezala”. Compus proiektuarekin, lantaldeak offlineko jokoak garatu ditu, edozein tokitan deskargatu eta inprimatzeko. “Aspaldi honetan entxuferik gabeko informatikako tailerrak egiten ari gara, hau da, kontzeptu informatikoak erabiltzen ikasten dugu arkatza eta papera edo kartak erabiliz. Kontzeptu horiek ikastea zaila izaten da batzuetan, eta errazago ulertzen dira materialak manipulatuz”.
Pentsamendu konputazionaleko beste jolas hezigarri batzuk ez bezala, Moon jokoaren helburua ez da programatzen ikastea, baizik eta ulertzea nola egiten diren operazio matematikoak modu bitarrean eta nola deskonposatu daitezkeen arazoak. Jokoa dohainik deskargatu daiteke, eta 11 urtetik aurrerako neska-mutilei zuzentzen zaie.
Compus proiektuaren helburuetako bat da bokazio zientifikoak sustatzea, batez ere nesken artean. Horregatik, Moon jokoak Margaret Hamilton-en lana berreskuratu du, software aeroespazialaren garapenean izan zuen paper garrantzitsua aldarrikatuz. Lehen proiektu horren ostean, Deusto Learning Lab taldeak mahai-joko gehiago diseinatu nahi ditu Compus plataforman sartzeko.
Lotutako albisteak

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen
Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Aloka, profesionalen artean ikus-entzunezko materiala alokatzeko plataforma
Gipuzkoako startup-ak hainbat ekipo eskaintzen ditu, hala nola kamerak, grabagailuak, mikrofonoak, droneak. Mobile World Congress-eko 4YFN biltzarrean parte hartu zuen, SPRI Taldeak kudeatutako stand batekin, webgunea inbertsore eta bezero potentzialei aurkezteko.

GAIAk IKT sektorearen prestakuntza-beharren diagnostikoa egin du eta merkatuaren eskaerei erantzuteko prestakuntza-ibilbideak garatu ditu
GAIAk azpimarratu duenez, sektoreko eta gobernuko erakundeen, sozietate publikoen eta hezkuntza-sistemaren parte-hartzea funtsezkoa izan da azterlanari balio erantsia emateko

Metagra, mende erdiko berrikuntza automobilgintzarako hotzeko estanpazioan
Bergarako enpresa pieza konplexuen fabrikazioan sendotu da, jasangarritasunaren eta berrikuntzaren alde eginez.

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Senvia Systems-ek beste enpresa batzuk gidatzen ditu haien sustapenean eta eraldaketa digitalean
Iaz sortutako enpresa gipuzkoarrak sistemetan, komunikazioetan eta zibersegurtasunean oinarritutako IT zerbitzuak eta aholkularitza eskaintzen ditu.

Jon Ander Egaña: “BASQUE FOOD CLUSTERrek elikadura euskal industriaren sektore estrategiko gisa kokatzea lortu du”
Elikatze-katearen euskal elkartea 150 enpresa eta erakunde baino gehiagoren lehiakortasuna hobetzeko lanean ari da, berrikuntzaren garapenarekin, lankidetza-proiektuekin eta teknologien integrazioarekin.

Siteco, 30 urte automatikoki ordaintzeko makinak ekoizten
Arabako enpresak administrazio publikoarekin eta ostalaritza sektorearekin egiten du lan, eta urteak daramatza nazioarteko merkatuan.

Europako ordezkaritza bat etorri da Euskadira industria teknologiko kuantikoaren lider izateko bertako estrategia hobeto ezagutzeko
Finlandia, Grezia, Italia eta Espainiako ordezkariak izan dira Euskadin Europako QUANTUM+ proiektuan aurrera egiteko. GAIA klusterra da proiektuaren kideetako bat, eta helburu du teknologia kuantikoei buruzko ibilbide eta prestakuntza-plataforma bat garatzea goi-mailako hezkuntzako ikasleentzat, irakasleentzat eta enpresa teknologikoetako profesionalentzat