Runneak bere 10. urteurrena ospatuko du eta Awin Power 100ean aitortua izan da
Runnea-ren hamargarren urteurrenean, Jorge García Betanzos konpainiako CEOrekin hitz egiteko aukera izan genuen, eta bere hausnarketak partekatu zizkigun afiliazio-marketinaren sektoreko hazkundearen eta ikaskuntzaren hamarkada honi buruz.
BIC Bizkaia Ezkerraldean duen egoitzatik, Runnea Europako hainbat herrialdetan egoteaz gain, duela gutxi Awin Power 100 ospetsuan ere aintzatetsia izan da, eta mundu osoan aktibo dauden milioi bat editore baino gehiagoren artean eragin handieneko 100 bazkideetako bat da.
Zer egiten duzue Runnean?
Runnean hamar urte daramatzagu herri kirolariari bere beharretara egokitutako produktua aurkitzen laguntzeko eta gero non eros dezakeen adierazteko asmoa betetzen.
Sei herrialdetan egiten dugu lan: Espainian, Frantzian, Italian, Erresuma Batuan, Alemanian eta gaur egun Portugalen.
Zein izan dira Runnearen mugarri nagusiak?
Denbora izan dugu askotan akatsak egiteko, eta, azkenean, hori da kontua, eta ere gauza onak lortzeko.
Garrantzitsuena izan da gai izan garela bide egokia aurkitzeko negozioa hazteko, Runnea osatzen dugun pertsonak hazteko eta herrialde horietan guztietan jende gehiagorengana iritsi ahal izateko.
Zer esan nahi du Runnearentzat marketinean eta afiliazioan Europako 100 enpresa onenen artean dagoela onartuta izatea?
Beno, errekonozimendu bat gehiago da, ezta? Errekonozimendu guztiak gustatzen zaizkizu, izan ere, lehenago YouTubeko plakan fidatzen zarete hemen, eta hori beste errekonozimendu bat da.
Interesgarria da zu aintzat hartzea. Europako merkatuan hamar urte hauetan egin dugun lanagatik ondo ezagutzen dugula afiliazio-marketina. Afiliazio marketina ez da marketin oso ezaguna orokorrean, eta da horrela nola laguntzen diogu erabiltzaileari produktua aurkitzen eta gero non eros dezakeen. Eta horretan ari gara lanean Europa osoko hirurehun eCommerce baino gehiagorekin.
Zeintzuk izan dira aurre egin dituzun erronkarik handienak eta zer ikasi duzu hauengandik?
Etengabe ikasten ari gara. Oraintxe bertan eta are gehiago marketin digitalari dagokionez, dena aldatzen da, dena aldatuko da. Hitz egiten ari garena, orain xehetasunez hitz egiten ariko bagina zeri eta nola egiten dugun, bospasei hilabete barru, ez dizut esango, bizpahiru urte, aldatzen ariko da.
Garrantzitsuena aldaketa horietara guztietara egokitzeko gai izatea dela uste dut.
Kontua da aldaketa horiek ikusteko, horietara egokitzeko eta eboluzionatzeko gai izan behar zara adimen argitsua entrenatzera.
Erronkarik zailenak, batzuetan, pertsonak berak dira, gauden pertsonen helburuak lerrokatzeko eta askotan ziurtasun argirik ez duzun zerbaitetara bideratzeko gai izatea.
Zein dira Runnea hedatzeko hurrengo urratsak eta zein merkatu berri ari dira esploratzen?
Herrialde garrantzitsuena Espainia da oraindik. Beste herrialde batzuetan posizio hori sendotu nahi dugu. Frantzian nahiko posizio onean gaude, Alemania oso zenbaki onak ematen ari da, eta gure hedapenerako interesgarria litzateke merkatu horietan guztietan sakontzea, Espainian gauden mailan moduan.
Eta gero, paraleloan, merkatu berriak irekitzea. Pixka bat hori da jarraitzen dugun estrategia: merkatu bat irekitzea, sendotzea eta berriak irekitzen joatea.
Zer izan nahi zenuen handitan?
Bideojokoak gustatzen zitzaizkidan, beste guztiei bezala. Aldizkariak erosten nituen, ordenagailuan ibiltzea guztatzen zitzaidan ere bai: programazioarekin ere gauza txikiren bat egiten nuen. Baina gero komunikazioaren eta kazetaritzaren alderdiak ere erakartzen zidaten, nik mundu osoan zehar saskibaloiko txapelketak jarraituz joan nahi nuen, txapelketak kontatzen eta esperientziak bizi.
Eta nik uste dut hori Runnea denaren zati bat ere izan dela, kirolaren eta teknologiaren munduko komunikazioaren arteko nahasketa bat.
Zer esango zenioke ekin nahi duen norbaiti?
Bi gauza: bidea oinez egiten da, baina indar eta iraunkortasun handia izan behar da ere bai. Hau da, hau ez da, eta konparaziora eramanez, ez da lasterketa laburra, megai maratoi bat da, ultradistantzia bat.
Pauso txikiak dira, bata bestearen atzetik eman behar dituzunak, gogorra da, baina bere gauzak ere atsegingarriak ditu.
Nola lagundu dizu BICak zure ekintzailetzan?
Langileak oso jatorrak dira, oso atseginak, instalazioak oso ondo daude, proposatzen nuen edozer gauza, dena delakoa, onartzen zidaten
Adibidez, guk obra bat egin genuen gure bulegoen barruan, horma bat bota genuen dena pixka bat handiagoa egiteko, eta bere aldetik, erraztasun guztiak izan ziren. Eta nire ustez, norbait BICera etortzea planteatzen ari bada, nire aldez, seguru gomendatuko nioke.
Lotutako albisteak

Biotz: “Roca Salvatellarekin egindako akordioak berrikuntza teknologikoaren balio-kate osoa batzen du”
Gipuzkoako enpresak Kataluniakoarekin aliantza bat itxi du bere talentu digitala indartzeko eta nazioarteko merkatu berrietan bere presentzia zabaltzeko.

Elena Urbizu: “Gure helburua Luzaroko funts propioak sendotzea da, Euskadiko enpresen garapena finantzatzen jarraitzeko”
Euskadin jarduten duen kredituko finantza-erakundeak akordio berri bat sinatu du Europako Banku Zentralarekin, eta Eusko Jaurlaritzarekin eta finantza-erakundeekin duen aliantza berritu du.

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du
Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean
GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”
Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

Eduardo Lasa: “Mugikortasunaren eta logistikaren sektorea Euskadin sendo dago eta erronka berrietarako prest”
Euskadiko Mugikortasun eta Logistika Klusterrak pertsonen mugikortasunaren, merkantzia-logistikaren eta garraio adimenduneko teknologiekin (ITS) lotutako industrien sektoreko 122 enpresa eta eragile biltzen ditu, eta urtean 12.500 milioi euro fakturatzen ditu.

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”
Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”
Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”
Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Aratubo: “IA funtsezko zeregina betetzen ari da gure eraginkortasuna eta berritzeko gaitasuna hobetzeko”
Enpresaren historia hazkunde azkar eta iraunkor batek markatu du. BAICeko bazkide da 2022tik, eta SPRI Taldeak sustatutako hainbat programatan parte hartzen du. Aitor López de Letona gerentearen arabera, "smart factory kontzeptua epe ertainerako lehentasunetako bat da".