SPRI Taldeak euskal enpresetako eten digitala murrizteko eskatu du
Teknologia eta Berrikuntzako zuzendari Aitor Cobanerak eraldaketa soziodigitalari buruzko jardunaldi batean adierazi du aurrera egin behar dela “sentsibilizazioan eta lankidetzan”
Aitor Cobanerak, SPRI Taldeko Teknologia eta Berrikuntzako zuzendariak, asteazken honetan eskatu du Bilbon murriztu dadila euskal enpresetako eten digitala. Enpresen garapenerako euskal agentziako arduradunak asteazken honetan parte hartu du Urbegi eta BBK fundazioek eraldaketa soziodigitalari buruz antolatu duten jardunaldi batean.
Cobanerak beste aditu batzuekin batera eginiko mahai-inguru batean aipatu du SPRI Taldeak 2014an abiarazi zuela Basque Industry estrategia. “Gure kezka nagusia dira eraldaketa digitalean murgildu behar duten sektore tradizionaletako enpresak”. Horrez gain, “orobat kezkagarriak iruditzen zaizkigu hizkuntza arloko trabak, pertsonen prestakuntza enpresetan eta profil profesionalak”.
Azpimarratu du oso garrantzitsua dela enpresek plan estrategiko bat izatea, plan horren bidez teknologia berrietan murgiltzeko. “Uste dugu eten handiak daudela arlo industrialean, eta aurrera egin behar dugu sentsibilizazioan eta kolaborazioan”.
SPRI Taldeko arduradunak zehaztu du konektagarritasuna eta zibersegurtasuna funtsezkoak izango direla eten digitalak gainditzeko: “denok aukera berberak izan behar ditugu teknologia berrien munduan sartzeko, bai enpresek eta baita ere partikularrek. Aurrera egin behar dugu, baina denok batera”.
Mark Anderson-ek, Glasgow Caledonian Unibertsitateko Berrikuntza zuzendariak, esan du arazoetako bat dela irakasleak ez daudela ongi prestatuta ikasleei gaitasun teknologikoak transmititzeko.
BBK Fundazioko Oihane Aldeiturriagak aipatu du eraldaketa digitalak hertsiki lotuta egon behar duela berekin dakartzan aldaketa sozialekin. “Eten digitala murrizten lagundu nahi dugu, lehen hezkuntzako laugarren mailan abiarazitako programa batekin. Asmoa da ikasle, irakasle eta familiak trebatzea”.
Olga Martinek, ingurumen enpresak biltzen dituen Aclima klusterreko zuzendariak, hainbat adibide jarri ditu erakusteko nola erabiltzen den teknologia bere sektorean. Adibidez, Big Data erabiltzen dute kanalizazioetako balizko isuriak detektatzeko, biki digitalak araztegietako uraren fluxua kontrolatzeko, eta adimen artifiziala hondakinak identifikatzeko.
Ekitaldian halaber parte hartu du Unai Extremok, errealitate birtualeko teknologietan espezializatutako Virtualware enpresako zuzendari nagusiak. Extremoren arabera, herrialde aberatsek “ez dute kontsumo ondasun gehiago ekoitziko, baizik eta informazioaren bidez sortuko dute aberastasuna. Teknologia elementu zentral bihurtuko da, ez da izango garapenerako palanka bat”.
Extremok aipatu du 4.0 industriak baduela elementu komun bat: teknologia. “Gaur egun, ibilgailu baten balioaren % 45 bere osagai digitaletan dago. Eta teknologia funtsezkoa da negozio-eredu berrietan, zeintzuk ez baitira oinarritzen produktuan, baizik eta bezeroari aurrezteko modu bat eskaintzean”.
Lotutako albisteak

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa
Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Egin ezazu prestakuntza-plana zure enpresan Gaitasun Digitalen programarekin
«Gaitasun Digital Profesionalak» programaren edizio berriak 2 milioi euroraino igo du bere aurrekontua, euskal enpresen lehiakortasuna sustatzen jarraitzeko helburuarekin, langileen prestakuntza indartuz.

% 64 egin dute gora Eusko Jaurlaritzak SPRIren bitartez antolatutako IKT arloko prestakuntzara joandakoek
Enpresa Digitala ekimena 3 lurraldeetako bost gune fisikotan eskaintzen da eta ireki den azkena Ezkerraldekoa izan da, Abantoko campusean

Irudi B2B: 7 urte marketin digital industriala aztertzen bere blogaren bidez
Bere blogaren helburua: ezagutza erabilgarria partekatzea, industriak kanal digitalaren potentziala ahalik eta gehien aprobetxa dezan.

Industria Digitaleko laguntzek zure negozioaren eraldaketa digitala lortzeko bidea irekiko dizute
Industria Digitala 2025 laguntza-programaren aurtengo edizioa martxoaren 18tik irekita, 7.5 milioi €-ko aurrekontuarekin. Euren negozioa digitalki eraldatu nahi duten enpresek urriaren 31era arte aurkez ditzakete euren eskaerak.