TIMON, auto-ilarak aurreikusten dituen Adimen Artifiziala
Deusto Tech-ek zuzendu du proiektu europar hori
TIMON proiektuaren helburua da errepideko mugikortasuna hobetzea adimen artifizialaren eta big data-ren bidez, seguruagoa, eraginkorragoa, sostengarriagoa eta malguagoa izan dadin. Horretarako, hainbat zerbitzu sortu behar dira, zeintzuen bidez posible izango den errepideetako gertakariei buruzko denbora errealeko alertak jasotzea, auto-ilarak saihestea edo ibilgailuen artean komunikatzea.
11 antolakundez osatutako partzuergo europar batek garatu du proiektu hau, Deustuko Unibertsitateko Deusto Tech Mobility ikerketa-taldearen zuzendaritzapean. 3 urteko lanaren ondoren, prozesuaren emaitzak aurkeztu dituzte: zerbitzu multzo bat da, gidariei eta garraio erabiltzaileei zuzendutako aplikazio mugikor batean bilduta dagoena. “TIMON proiektuaren helburua da garraioaren inguruko datu-iturriak bildu eta prozesatzea, eta horrela informazio zerbitzu hobetuak ematea errepideko erabiltzaileei” azaldu du Leire Serranok, Deusto Tech-eko ikerlariak eta TIMON proiektuko proiektu-zuzendariak.
Eremu desberdinetako zerbitzuak sortu dira. Batetik, denbora errealeko alertez baliatuz, errepidean gidatzen laguntzen du, baldin eta talka egiteko arriskua badago, larrialdietako ibilgailu bat hurbiltzen ari bada edo istripu bat egon bada. Halaber, sistema honek posible egiten du gidarien eta erabiltzaile kalteberen (bizikletak, motorrak eta oinezkoak) arteko komunikazioa, eta sasoiz abisatzen du istripurik gertatu ez dadin.
Gainera, sistemak ibilbide optimizatuak eskaintzen ditu erabiltzaile bakoitzaren premien arabera, denbora errealeko informazioa erabiliz eta trafiko-aurreikuspenak kontuan hartuta. Aplikazioak aukera ematen du ibilbide multimodalak sortzeko profil desberdinentzat, adibidez, auto gidarientzat, motor edo bizikletan dabiltzanentzat eta garraio publikoko erabiltzaileentzat. “Proiektuko berrikuntza-arlo garrantzitsuenak dira adimen artifiziala aplikatzea auto-ilarak aurreikusteko –aurreikuspen ratioak hobetu ditugu 60 minuturaino- eta komunikazioen ikerketarako, hau da, ibilgailuen posizioa hobetzea satelite bidezko seinalea txarra den tokietan eta gidari eta erabiltzaile kalteberen arteko komunikazioa ahalbidetzen duten sare hibridoetan” azaldu du Leire Serranok.
TIMON partzuergoak proiektu pilotu bat egin zuen Ljubljanan 2018. urtearen bigarren erdian, non ehundik gora pertsonak parte hartu baitzuten (gidariak, bizikletan ibiltzen direnak eta garraio publikoko erabiltzaileak). Sei hilabeteko probaldi hori baliagarri izan da prototipo fasean dagoen tresna berri honen funtzionaltasunak hobetzeko. Proiektuak Europar Batasunaren finantzaketa jaso du Horizontea 2020 programaren bitartez.
Lotutako albisteak

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa
Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Egin ezazu prestakuntza-plana zure enpresan Gaitasun Digitalen programarekin
«Gaitasun Digital Profesionalak» programaren edizio berriak 2 milioi euroraino igo du bere aurrekontua, euskal enpresen lehiakortasuna sustatzen jarraitzeko helburuarekin, langileen prestakuntza indartuz.

% 64 egin dute gora Eusko Jaurlaritzak SPRIren bitartez antolatutako IKT arloko prestakuntzara joandakoek
Enpresa Digitala ekimena 3 lurraldeetako bost gune fisikotan eskaintzen da eta ireki den azkena Ezkerraldekoa izan da, Abantoko campusean

Irudi B2B: 7 urte marketin digital industriala aztertzen bere blogaren bidez
Bere blogaren helburua: ezagutza erabilgarria partekatzea, industriak kanal digitalaren potentziala ahalik eta gehien aprobetxa dezan.

Industria Digitaleko laguntzek zure negozioaren eraldaketa digitala lortzeko bidea irekiko dizute
Industria Digitala 2025 laguntza-programaren aurtengo edizioa martxoaren 18tik irekita, 7.5 milioi €-ko aurrekontuarekin. Euren negozioa digitalki eraldatu nahi duten enpresek urriaren 31era arte aurkez ditzakete euren eskaerak.