Gartner aholkularitza-enpresaren txosten baten arabera, enpresek ‘software’ azpiegituren zati handi bat online-hodeira pasatzearen alde egiten jarraituko dute. ‘Cloud computing’ lasterketa honetan, garaile nagusiak mundu mailan horrelako zerbitzuetan lider diren konpainiak izango dira, hala nola Amazon (AWS), Google (Google Cloud) edo Microsoft (Microsoft Azure).
Baina, eraldaketa digitaleko prozesuetan gertatzen den bezala, enpresek hodeian duten beharrak eta eskakizunak aldatu egiten dira haien tamainaren arabera. Konpainia handiek biltegiratzeko ahalmen handiagoa, sortasun ona eta datu askoko analitika-prozesuetara egokitutako azpiegiturak behar dituzte. Berriz, ETEek zeregin errazak egin ditzaketen eta hurbileko aholkularitza eskaintzen duten zerbitzuak behar dituzte.
UrBerri Soluciones Informáticas SC Gasteizko konpainiak sei urte daramatza enpresa txiki eta ertainei zuzendutako horrelako tresnak eskaintzen. Agendak, datuak edo bestelako eskaerak kontsultatzeko ‘cloud’ zerbitzuak dira, elkarlanerako eta erabiltzaile anitzeko inguruneetarako sortuak.
UrBerrik eskaintzen dituen tresnak Google Drive edo Dropbox bezalakoak dira, baina abantaila argiak dituzte datuen babesari dagokionez, José Luis López de Ciordia UrBerriren kideak aitortu duenez: “Bezeroak uneoro daki non dauden bere datuak eta zein zerbitzaritan dauden. Horrek abantailak dakartza datuen babesari dagokionez, enpresaren beraren jarduerak pribatutasun berezia eskatzen duenean. Enpresa batzuek nahiago dute beren informazioa eta datuak multinazionalen makro-zerbitzu estatubatuarren esku ez uztea, ez baitute argitzen zer egiten duten datu horiekin eta ezta benetan non dituzten ere. Gainera, ez dago argi Estatu Batuak datuentzat helmuga segurua direnik. Arazo asko daude honekin. Guk beti aukeratzen ditugu Europako eremuan dauden datu-hornitzaileak, kontrakoa eskatzen ez badigute behintzat “.
Beraz, Amazon, Google edo Microsoft bezalako markak duten ospea alde batera utzita, UrBerriren bezeroek konfiantza eta hurbiltasuna eskatzen dute. Izan ere, zerbitzu mota horretako datuak administratzeko kudeaketa hurbila funtsezkoa da baliabide eta ezagutza gutxiago dituzten konpainientzat. “Bezeroak jakingo du bere azpiegitura hornitzaile jakin batek kudeatzen duen datu-zentro jakin batean dagoela. Kudeaketaz gu arduratzen gara. Bezeroa da datu horien guztien jabea”, azaldu du López de Ciordiak.
Horrelako ‘cloud’ zerbitzu “hurbilagoak” izateak duela hiru urte gertatzen zena baino kostu lehiakorragoak ditu. Amazon, Google eta Microsoft bezalako multinazionalen prezioetara hurbiltzea zaila den arren, “gaur egun aukera eta irisgarritasun gehiago daude kalitate eta prezio erlazio ona duten ‘cloud’ azpiegituretarako”, UrBerriren arabera.
Arabako enpresaren bezeroen profilari dagokionez, zenbait arrazoirengatik, datuen pribatutasunari buruzko gaietan interesa duten enpresak eta lankidetza-inguruneekin lan egiten duten erakundeak dira, hala nola gizarte-erakundeak edo GKEak. Pribatutasun oneko inguruneak bilatzeaz gain, lankidetza-lan eraginkorra egiteko aukera ematen duten tresnak bilatzen dituzte.
Enpresen tamaina edozein izanda ere, hasieran aipatu dugun Gartnerren txostenean zehazten den bezala, ‘Cloud computing’ ak enpresa munduan joera positiboa izaten jarraituko duela argi dago. Horrela uste du José Luis López de Ciordiak ere: “’Cloudaren’ etorkizuna nahiko segurua da gaur egun. Online-hodeia ez da kontzeptu abstraktua. Gure aplikazioa fisikoki urrutiko zerbitzari batean instalatuta dago, eta ez gure ordenagailu lokalean. Gaur egun, ohiko mahaigaineko aplikazioak kenduta, erabiltzen ditugun gainerako tresnak ‘cloud’ moduan funtzionatzen dute”.
Online-hodeiko soluzioez gain, web orri korporatiboen garapenean ere espezializatuta daude UrBerrin. Hurrengo erronka, jasangarritasun energetikoaren eskakizunei begira, “webgune ekologikoak” garatzea da, aurreratu dutenez: “Ostatuta dauden webguneak zerbitzarietan egotea da web ekologikoaren oinarria, ‘Cloud’ guneetan, eta horrek datu-zentro horietan du kontsumo elektrikoa. Batzuetan, kontsumo hori oso handia izan daiteke. Gure webgune korporatiboak, bisitariek kontsultatzen duten, errendimendu ona eta zerbitzarien ahalik eta kontsumo txikiena lortzea positiboa da eta ekologikoki eragiten du. Webgune korporatibo bat eskaintzerakoan, errendimenduan eraginkorra izateaz ere arduratuko gara, energia-kontsumo txikiagoan eragina izan dezan. Webgunea zenbat eta optimizatuagoa izan, orduan eta karga txikiagoa jasango du zerbitzari horrek. Helburua osagarriak kentzea, irudiak arinago kargatzea eta pisutsuagoa eta motelagoa egiten duten tresnen azterketa egokia egitea da”.
Etorkizunari begira, koronabirusaren pandemiaren ondorioek ez dute enpresaren jardueran eragin, IKT munduko beste enpresa batzuekin gertatzen den bezala. Are gehiago, konfinamenduak eta tele-prestakuntzarako eta komunikazioetarako tresnen beharrak negozio-esparru berriak eskaintzen dituzte, López de Ciordiak adierazi duenez: “Hasiera batean, bai, eragin negatiboa izan zuen COVID-19k sortutako ziurgabetasunaren aurrean. Baina enpresek estrategia berriak antolatu eta pentsatu behar direla ikusten dute, eta lehen momentu batean behera zihoan joerak gora jo du, baita eskaintzen ditugun zerbitzuekiko interesak ere”.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?