Enpresa bizkaitarra da Weroi, Bizkaiko Zientzia eta Teknologia Parkean kokatua. Digitalizazioa erabiltzen du enpresa industrialen negozioa handitzeko. Bezero berriak eta fakturazioa bilatzean datza haren arrakasta, batez ere, atzerriko merkatuetan. 54 merkatutan bezeroak aurkitzen lagundu du.
Informazio hau “Zutaz mintzo gara” ekimenaren bidez sortu da. SPRI Taldeak Euskadiko enpresei haien proiektuak beren plataforma bidez ezagutarazteko aukera eskaintzen die.
“36.000 langileko multinazional oso handi bateko sail komertzialean lan egitetik nentorren, eta negozioa erakartzeko modua atez-atekoa eta azokak ziren. Kostuak murrizteko digitalizazioa txertatzea erabaki zuten, eta Espainian proiektu haren burua izateko zortea izan nuen. Eta 2008an Weroi eratu nuen Unai Zorriqueta nire nagusi ohiaren laguntzarekin”, azaldu du Maitane Hernándezek, bazkide fundatzaile eta gerenteak.
Hasieran, ingurune digitalaren bidez negozio-aukerak erakartzen laguntzen zien Weroik enpresa industrialei. “Hasieran enpresekin hitz egitera joaten ginen, eta ez ziguten ulertzen, merkatua ez zegoelako batere prestatuta. Bakarrik hasi nintzen, eta lan handia zen ateak jo eta entzun ziezadaten lortzea”.
Bilakaera “oso geldoa” izan zen 2020 arte, pandemia iritsi zen arte. “Enpresek ezin zuten lan komertziala egin eta, urte eta erdi hartan, 14 pertsona izatetik 41 izatera pasatu ginen, beharrak eraginda”.
Bezero berriak erakartzen laguntzeko, hau da, prospekzio hotza deritzonerako, digitalizazioa erabiltzea da enpresak eskaintzen duen zerbitzua. “Ezin dituzu denak bisitatu; identifikatzea eta profila eratzea ahalbidetzen dizu zati digitalak. Ondoren, azkar iristen zara haiengana, eta interesa nork duen eta nork ez ikus dezakezu”.
Askotariko sektoreentzat lan egiten dute, betiere arlo industrialean. Esaterako, galdaragintza astun fina, aeronautika, fabrikazio aditiboa, oxiebaketa, automobilgintza, ekipo-ondasunak, oil and gas eta balbulak. “54 merkatutan bezeroak erakartzen laguntzen dugu, hala nola Alaskan, Tailandian, Hegoafrikan, Errusian, Txinan edo merkatu eskandinaviarretan”.
Haien arrakastaren adibide da ingeniaritza bat: “359 negozio-aukera sortu dizkiogu, 18 milioiko eskaintza egin dute eta bost eskari itxi dituzte”. Edo makina-erremintaren sektoreko AEBko enpresa bat: “29 negozio-aukera ireki dizkiogu, 11 milioiko eskaintzak eta 6,5 milioiko salmentak”.
Negozioa nola lortu duten adierazten duten datuak ere eskaintzen ditu Weroik. “Bestela, proiektuak hil egiten dira. Neurtzeko gai ez bagara, ez gara proiektuan sartzen”. Haien lanak ez ditu komertzial tradizionalak ordezkatzen. Aldiz, kontratazio gehiago izaten laguntzen du. “Normalean, sail komertzialak teknikoak izaten dira, eta ez dira prospekzioan espezialistak izaten. Gure lanak negozio-aukerak ekartzen dizkie, eta horretan onak dira”.
Enpresaren lanak ez du zerikusirik marketinarekin. “Sail komertziala gara. Sektore industrialaren, ekintza komertzialaren eta estrategia digitalen gainean dugun ezagutzan oinarritzen da gure negozioa”.
Orain 30 langile gara guztira eta urteko fakturazioa 1,5 milioi euro ingurukoa da. I+G giltzarria da, eta gure sail guztietan dago txertatuta. “% 10ek berrikuntzan lan egiten dute”. Haien lanaren zatirik handiena nazioarteko merkatuetan dago. “Gure bezeroen % 5ek bakarrik eskatzen digute Espainian bilatzeko. Merkatu naturala esportazioa da. Gure bezero batzuk kanpoan daude, baina hemendik kontratatzen gaituzte, eta beste herrialde batzuetan dituzten filialekin lan egiten dugu”.
Prospekzio komertzial tradizionalaren kostuen zati handi bat aurrezten du haien lanak. “Bidaia komertzial batean 5.000 euro gastatu ditzakezu astebetean; gure kostua askoz ere txikiagoa da”.
Erronken artean, “izandako hazkundea finkatzea” dago, asko hazi baita enpresa. Eta Euskadiko enpresa industrialetan eragile garrantzitsua izaten jarraitzea. “Baina maila nazionalean ere bai. Bezeroak ditugu Galizian, Valentziako Erkidegoan, Asturiasen, Madrilen, Katalunian edo Andaluzian. Merkatu horiek sendotu nahi ditugu, eta enpresa garrantzitsu bat izaten jarraitu”.
Giza lantaldea zaintzea da Weroiren beste oinarrizko elementuetako bat. “Astean hiru egunetan telelana egiten dugu”. Profil profesionala oso espezializatua da industriaren munduan, eta ezagutza espezifikoak dituzte merkatuen eta tresnen gainean. “Lantalde oso indartsua da, bezeroak dituen behar komertzialei erantzuteko”.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?