Jon Sabín: “Wärtsilä-k irtenbide teknologikoak eskaintzen ditu itsas eta industria sektorea deskarbonizatzeko”
Wärtsilä Ibérica proiektua duela 36 urte hasi zen, Bermeon (Bizkaia) kokatutako itsas motorren fabrikatzaile baten bitartez. Jon Sabín Wärtsilä Ibérica eta Wärtsilä Portugal enpresetako zuzendari gerenteak azaldu duenez, “gaur egun 300 pertsona gara, baina hasiera 30 baino ez ginen”. Wärtsilä-k ingeniaritza-talde bat eta propultsio-osagaiak ekoizteko lantegi bat ere baditu Pontevedran, baita Valentzian, Las Palmasen eta Madrilen ere, eta erreferente gisa finkatu da itsas sektorean eta energiaren sektorean.
“Berrikuntza teknologikorako ikuspegi argia duen enpresa bat gara. Wärtsilä, taldearen konpromisoa soluzio teknologikoak eskaintzea izan da beti, gure bezeroei haien instalazioen errendimendua hobetzeko aukera emango dietenak, bai eta emisioen arloko araudi berrietara egokitzeko ere, gero eta zorrotzagoak baitira” Sabínek azaldu duenez.
Horretarako, Wärtsilä taldeak I+G zentro bat du Bermeon. Bertan, azken urteotan, CO2 isuriak eta beste substantzia kaltegarri batzuk (sufrea eta nitrogeno oxidoak, esaterako) murrizteko hainbat erregai ikertu dituzte. “Gaur egun lanean ari gara hidrogenoa erregai gisa erabiltzeko Bermeoko hiru proba-bankuetan instalatutako motorretan. Pozik gaude proiektuaren aurrerapenarekin eta emaitzak itxaropentsuak dira”, gaineratu du enpresako arduradunak.
Konpainiak ingurumenarekiko eta itsas sektorearen deskarbonizazioarekiko duen konpromisoa bezeroei egokitzapen-prozesuan laguntzeko ahaleginean ere gauzatzen da, eraikuntza berriko ontzientzat eta egungo flotarentzat bete behar diren energia-eraginkortasunaren indizeak betetzeagatik. “Itsas garraioan karbonoa kentzeak garraio-modu jasangarri eta ekologiko bihurtu behar dela esan nahi du. Nazioarteko Itsas Erakundeak erregulazioak ezarri ditu eraldaketa hori bultzatzeko, 2030erako karbonoaren intentsitatea % 40 eta 2050erako % 70 murrizteko helburuarekin”, Sabinek azaldu duenez.
Bide horretan, Wärtsilä Ibericak “metanola, amoniakoa, hidrogenoa, etab. bezalako erregai berdeekin funtzionatzeko gai diren motorrak eskaintzen ditu. Berotegi-efektuko gasak biltzeko bigarren mailako beste sistema batzuk eta bildutako karbonoaren ondorengo tratamendua eskaini ere” aipatu du enpresako zuzendari nagusiak.
Hidrogenoaren Euskal Korridorearekiko konpromisoa
Wärtsilä Ibérica Hidrogenoaren Euskal Korridorearen parte da. 77 erakundek parte hartzen dute ekimen horretan, eta industriaren deskarbonizazioa du helburu, lehiakortasuna bermatuz. Esparru horretan, konpainiak H2Ocean proiektuan parte hartzen du, hidrogeno berriztagarria fabrikatuz erregai sintetikoak erabiliz. “Euskal Autonomia Erkidegoko industriei itsasontzi jasangarrien belaunaldi berriari dagokionez, erreferentziazko leku batean kokatzeko aukera emango dieten teknologiak ikertu nahi ditugu. Batez ere hidrogenoa energia-bektore gisa erabiltzean oinarritzen da”, Sabinek azaldu duenez.
SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko.
Lotutako albisteak

Lufe: “Bezeroaren esperientzia modu aktiboan entzutea da hobetzen laguntzen dizuna”
Enrique Arrillagak duela hamar urte sortu zuen % 100 Euskadiko lehengaiez diseinatu eta fabrikatutako altzarien enpresa, eta dagoeneko hainbat herrialdetara saltzen du, hala nola Frantzia, Italia eta Portugalera.

Saitec: “’Offshore’ energia eolikoa independentzia ekonomikorako aukera da Europarentzat”
Javier Urgoiti Bizkaiko ingeniaritza-enpresaren bazkide sortzaileak nabarmendu du Euskadiko industriak potentziala duela sektore estrategiko hori erakartzeko

ScrapAd: “Sektorea digitalizatu nahi dugu ekonomia zirkularra bizkortzeko eta metal birziklagarriak baztertzea saihesteko”
Enpresa gipuzkoarrak, Sara Montesek eta Samuel Ruiz de Lorenzok sortuak, end to end formula eskaintzen du 125 herrialde baino gehiagotan hondakin metalikoen salerosketarako: kontratuak, dokumentazioa eta logistika kudeatzeaz arduratzen da, saltzailearen instalazioetan materiala biltzea eta erosleari entregatzea ziurtatuz.

Fivemasa: “Isurien kontrola ingurumenerako onuragarria izateaz gain, lehiarako abantailak ere eskaintzen ditu”
Mende erdi baino gehiagoko historiarekin, enpresa bizkaitarra airearen kutsadura kontrolatzeko makinen diseinuan, ingeniaritzan, fabrikazioan eta muntaketan espezializatu da, eta hainbat kontinentetara iristen da, Europan gero eta garatuagoa den araudia ahaztu gabe.

CTA hidrogeno bidezko hegazkinaren fuselajearekin ari da lanean
Miñaoko Teknologia Aeronautikoen Zentroak Europako Faster H2 proiektuan hartzen du parte, 150 eta 250 bidaiari artean hartuko dituen egitura ultraefizientea diseinatzeko.