Filtra tu búsqueda



Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Albisteak 27 Marzo, 2024 Ingurumen-jasangarritasuna Zutaz mintzo (gara)

Kitu Foods, snack osasungarriak fabrikatzen dituen mikroETE bizkaitarra

Olio kantitate erdia erabiltzeko aukera ematen duen teknologia berritzailea erabiltzen du enpresak
Ernesto García Marqués, enpresaren fundatzailea eta CEO.

Snack osasungarriak fabrikatzen dituen mikroETE bizkaitarra da Kitu Foods, eta aurten 60 tonatik gora merkaturatzea aurreikusten du. Olio kantitate erdia behar duen teknologia erabiltzen du enpresak, eta merkatuan existitzen ez diren fruta-snackak eskaintzen ditu. Informazio hau “Zutaz mintzo gara” egitasmoaren bidez sortu da. Horren bidez, euskal enpresei haien proiektuak ezagutzera emateko aukera ematen die SPRI Taldeak, bere plataformaren bidez.

Enpresa 2017an sortu zen Ernesto García Marquésen ekimenez. Enpresaren fundatzailea eta CEOa da, eta enpresen zuzendaritzari buruzko master batean ezagutu zuen bere beste bazkidea, Luis Santos. “Hondurasetik zetorren, eta ezagutzen zuen aperitiboen sektorea. Aperitibo jasangarriagoak eta osasungarriagoak merkaturatzea pentsatu genuen, tonu exotiko batekin. Merkatua aztertu genuen, eta egingarria zela ikusi genuen”.

Snacken fabrikazioa Ekuadorren hasten da. Hango klima eta altitudea ezin hobeak dira produktuarentzat. “Dena den, diseinua europarra da”. 2018aren hasierarako, landare exotikoen snackak eskaintzen zituzten belar-dendetan eta alergenoen dendetan, “eta ostalaritzara eta publiko gourmetarengana zabaltzen joan ginen”. Era berean, hainbat herrialdetara esportatzen hasi ziren, hala nola Italiara, Finlandiara, Danimarkara, Frantziara edo Ingalaterrara. “Orduan pandemia etorri zen eta esportazioak gelditu egin ziren, baina Espainian eta Italian hazten jarraitu genuen”.

Pandemia lehertu zenean, bazkidea enpresatik eta herrialdetik irten zen. Une zaila izan zen hura. “Proiektuari jarraipena emateko egoera zailean geratu nintzen, bakarrik”.

Iaz, Ekuadorren fabrikazio propioa egiten hasi zen Kitu Foods, eta teknologia berri bat erabiltzen hasi zen. “Hutsean frijitzen dugu: produktu zaporetsuagoa eta osasungarriagoa egiten dugu, olioaren erdiarekin. Hala, merkatuan ez dauden snackak eskaintzen ditugu, frutaz eginak: sagarra, banana edo anana.  Horrekin negozioa handitu dezakegu. Hain zuzen ere, merkatua Asiara irekitzeko aukera sakon aztertzen ari gara”.

Dendan saltzeko snackak eskaintzen dituzte, eta ostalaritzako formatuetan ere bai, entsaladetan, hanburgesetan eta postreetan erabiltzeko. “Orain Corte Inglésen, NH Hotelen, Kanarietako Dinosol supermerkatuen, Carrefourren edo Healthy Poke katearen hornitzaileak gara. Azken horrek 30 denda baino gehiago ditu Espainian”. Batez ere, sektore hauentzat egiten dute lan: dendak, ostalaritza eta vending makinak.

Produktu naturala

Latinoamerikan Espainiarako landare-snackak ekoizten dituzten bakarrak dira, produktu latinoamerikarren nitxotik kanpo, eta hori da beste ekoizle batzuengandik bereizten dituena. “Hemen kalitatea askoz ere industrialagoa da, ez da hain jasangarria. Landare-snacketan espezializatuta gaude, eta lehiakideek erabiltzen duten olio kantitatearen ia herena erabiltzen dugu. Produktu natural baten zaporea eta testura ditu snackak”. Euskadin ez dute lehiakiderik.

Urtean 30 tona baino gehiago merkaturatzen dituzte gaur egun, eta aurten ekoizpena bikoiztea aurreikusten dute. 2024a ia milioi bat euroko fakturazioarekin ixtea espero dute. Gaur egun ekoizpenaren % 5 esportatzen dute, baina ekitaldi honetan zifra hori laukoiztea aurreikusten dute.

Enpresak hiru langile ditu, eta Bizkaian ontziratze-zentro bat sortzea da asmoa, produktua soltean ekarri eta eraginkorragoak izateko.

I+G arloa garrantzitsua da proiektuan, eta makina bat garatzeko balio izan du. Makina horrek “90 gradutan frijitzen eta liofilizatzen du. Hala, akrilamida sortzea saihesten du, olioa tenperatura altuan erretzean sortzen den toxina bat. Lehiakideek erabiltzen duten olio kantitatearen erdia erabiltzen du”.

Honako erronkak ditu: Euskadiko eta Espainiako saltoki handietan sartzea; Europako hainbat herrialdetarako esportazioa handitzea, hala nola Portugal, Frantzia, Alemania eta Erresuma Baturakoa; eta Bizkaian ekoizpen-fabrika bat muntatzea. “Eta lantaldea handitu nahi dugu, marka ezagun gisa presentzia handiagoa izateko eta, hala, aperitiboen sektoreko erraldoiekin lehiatzeko”.

Kitu Foods Basque Food Clusterrera batu da. “Horiek digitalizazioarekin laguntzen digute”.

Lotutako albisteak

17 abendua, 2024 Ingurumen-jasangarritasuna
Inoxibar, sukaldeko tresneria Euskaditik mundura
Irakurri gehiago
NOMADA Alfombras 12 abendua, 2024 Eraldaketa digitala
Mila urtetik gorako artea eta teknologia berriak: Nomadaren bilakaera
Irakurri gehiago
12 abendua, 2024 Ingurumen-jasangarritasuna
%30eko zerga-kenkaria izango duten 64 teknologia garbien zerrenda berria onartu du Gobernuak
Irakurri gehiago
5 abendua, 2024 Eraldaketa digitala
Lehendakariak eta Bizkaiko Ahaldun Nagusiak EIC Energy Intelligence Center Fundazioa aurkeztu dute
Irakurri gehiago
3 abendua, 2024 Ingurumen-jasangarritasuna
AVEQ-KIMIKAk lehiakortasuna mantentzeko deskarbonizazioko Europako araudietara egokitzea beharrezkoa dela adierazi du
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak