Mikel Peral (EPowerlabs): “Ibilgailu elektrikoa eraginkorra izan dadin, software eta elektronika asko eta motor eta osagai hobeak beharrezkoak dira”
2020. urtearen amaieran EPowerlabs sortu zen, ibilgailu elektrikoen fabrikatzaileentzako potentzia- eta kontrol-elektronikako produktuak garatzen dituen startup bat. Hiru urte eta erdi geroago, enpresa lau langile izatetik 22 izatera iritsi da, eta datorren urtean plantilla bikoiztea espero duen marka berri bat aurkezteko asmoa du, elektronikako produktuak hornituko dituena.
“Ibilbide horretan, produktua garatzeko ekipoan, salmenta-taldean eta hornidura- eta elektrifikazio-kateko taldean hazi ahal izan gara”, azaldu du Mikel Peralek, EPowerlabseko CEOa. “Gaur egun gure produktuak industrializatzen ari gara, bezeroak ditugu Europan, baita Asian edo Estatu Batuetan ere”, azpimarratu du.
Lan hori tokiko industriarekin jorratzen da beti, “Euskadin fabrikatzen dugu eta, nire ustez aipagarria da gure hornidura-kateak elementu guztiak gehienez 100 kilometrora daudela”, adierazi du Peralek.
Gainera, EPowerlabsek ibilgailu elektrikoaren sektorera eta automobilgintzak arlo horretan dituen beharretara egokitu da. “Ibilgailu elektrikoaren sektorea oso laster bilakatzen ari da. Berrikuntza gure bezeroei eskaintzen saiatzen ari gara, ibilgailu hobeak eta lehiakorragoak eraiki ditzaten”, azaldu du Peralek.
Horretarako, Gipuzkoako enpresak bere negozioa dibertsifikatzea eta ekoizpen lerro berri bat sortzea erabaki du. “Gure enpresa bitan banatuko dugu. Batek gure bezeroei elektronikako produktuak eskainiko dizkie, NX. Eta beste batek ingeniaritza-, integrazio-, testing- eta homologazio-zerbitzuak emango ditu, eta EPowerlabs izena izango du”, zehaztu du enpresako CEOak.
Alde horretatik, Peralek nabarmendu duenez, “eraginkortasuna funtsezkoa da, eta ibilgailu bat eraginkorra izan dadin, software ugari beharrezkoa da, elektronika asko, motor hobeak eta, oro har, osagai hobeak”.
SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko.
Lotutako albisteak

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du
Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

Lufe: “Bezeroaren esperientzia modu aktiboan entzutea da hobetzen laguntzen dizuna”
Enrique Arrillagak duela hamar urte sortu zuen % 100 Euskadiko lehengaiez diseinatu eta fabrikatutako altzarien enpresa, eta dagoeneko hainbat herrialdetara saltzen du, hala nola Frantzia, Italia eta Portugalera.

Saitec: “’Offshore’ energia eolikoa independentzia ekonomikorako aukera da Europarentzat”
Javier Urgoiti Bizkaiko ingeniaritza-enpresaren bazkide sortzaileak nabarmendu du Euskadiko industriak potentziala duela sektore estrategiko hori erakartzeko

ScrapAd: “Sektorea digitalizatu nahi dugu ekonomia zirkularra bizkortzeko eta metal birziklagarriak baztertzea saihesteko”
Enpresa gipuzkoarrak, Sara Montesek eta Samuel Ruiz de Lorenzok sortuak, end to end formula eskaintzen du 125 herrialde baino gehiagotan hondakin metalikoen salerosketarako: kontratuak, dokumentazioa eta logistika kudeatzeaz arduratzen da, saltzailearen instalazioetan materiala biltzea eta erosleari entregatzea ziurtatuz.

Fivemasa: “Isurien kontrola ingurumenerako onuragarria izateaz gain, lehiarako abantailak ere eskaintzen ditu”
Mende erdi baino gehiagoko historiarekin, enpresa bizkaitarra airearen kutsadura kontrolatzeko makinen diseinuan, ingeniaritzan, fabrikazioan eta muntaketan espezializatu da, eta hainbat kontinentetara iristen da, Europan gero eta garatuagoa den araudia ahaztu gabe.

CTA hidrogeno bidezko hegazkinaren fuselajearekin ari da lanean
Miñaoko Teknologia Aeronautikoen Zentroak Europako Faster H2 proiektuan hartzen du parte, 150 eta 250 bidaiari artean hartuko dituen egitura ultraefizientea diseinatzeko.

CRH, eraikuntzan soluzio jasangarriak eskaintzen dituen multinazionala
Elena Guede exekutibo arabarrak zuzentzen du Irlandako enpresaren jasangarritasuneko estrategia

PepsiCo-ren Arabako lantegia zero emisio garbi dituen lehenengoa izango da taldean
Proiektuak 5 milioi euroko inbertsioa izango du, eta 2019tik Etxeberri-Ibiñan berrikuntza- eta jasangarritasun-proiektuetan inbertitutako 27 milioiri gehitu behar zaio

Mikel Lasa (EIT InnoEnergy): “Startupak funtsezkoak dira mugikortasunaren sektorea eraldatzeko”
Europako erakundeak enpresak bizkortzen ditu eta energia jasangarriaren berrikuntza bultzatzen du, eta hiru arlo nagusitan espezializatuta dago: bateriak, azken miliako hiri-mugikortasuna eta pertsonen eta merkantzien distantzia luzeko desplazamendua.

Egoingo lau proiektutatik bat atzerritik iristen da dagoeneko
Egurraren arloko taldeak 25 milioi euro inbertitu ditu Legutioko fabrika moderno batean eta Europa hegoaldeko lidergoa finkatu du