Amurrio Ferrocarril y Equipos enpresak bere mendeurrena ospatu berri du Arabako udalerrian 1924an ezarri zenetik, nahiz eta bere historia 1880ra arte luzatzen da Bilboko Campo Volantinen. Familia-konpainia horretan laugarren belaunaldia ari da lanean, eta, hasieran, ontziak eta bagoiak konpontzen jardun zuen. Handik gutxira, bagoi-fabrikatzaile bihurtu zen 1975 urterarte, eta trenbideko aparatuekin jarraitu zuen.
“Gaur egun, tren-desbideratzeak, gurutzaketak, tren-aparatuak eta abiadura handiko trazaduretarako osagaiak, ohiko trenbidea, metroa, tranbia eta garraio astuna diseinatzen, fabrikatzen eta instalatu egiten ditugu”, adierazi du Jon De Lapatzak, Amurrio Ferrocarril y Equipos enpresako presidente eta zuzendari nagusiak. Euskal konpainiak produktu ezberdinen 1.200 erreferentzia baino gehiago ditu. “Eduki teknologiko handiko piezak dira, eta trenek norabide desberdinak hartzeko aukera ematen dute, trenen ibilbideak aldatzeko, pertsonak eta salgaiak garraiatzeko”, adierazi du konpainiako ordezkariak.
Sektorean ehun urte baino gehiagoko ibilbidea izanik, “garraio jasangarriagoa hobetzen” laguntzen du, De Lapatzaren esanetan. Gainera, “gure merkatu-segmentuaren ezagutza handia dugu, hainbat irtenbide eta aplikaziorekin”, eta horri gehitu behar zaio “garapen teknologiko propioa eta berrikuntzaren aldeko etengabeko apustua”.
Gaur egun, Europan, Amerikan eta Asian lan egiten du eta 65 herrialde baino gehiagotara esportatzen ditu bere produktuak. Izan ere, ekoizpenaren %70 esportaziora zuzenduta dago eta urtean 70 milioi euro inguru fakturatzen ditu. “Mundu osoan erreferentzia den Europako fabrikatzaileetako bat gara”, azpimarratu du.
Azken urteotan, Arabako enpresak bi proiektu garrantzitsu gauzatu ditu, “beharrezkoak diren garrantzi, eskakizun eta berrikuntzeki”, zehaztu du. Lehenengoa ‘tren maya’ da: “pentsamolde-aldaketa oso garrantzitsua egin behar izan dugu, denbora eta forma ezin hobean lehen mailako aparatuak eskaintzeko”. Beste proiektua belaunaldi berriko aparatuen fabrikazioa da, punta mugikorrekoak, Mediterraneoko Korridorerako hornituak, “non bi trenbide-zabalera ustiapeneko prestazio altuekin konbinatu behar dira”, nabarmendu du Jon de Lapatzak.
Ildo horretan, bi proiektu horiek euskal enpresari lagundu diote “nazioartean dugun irudia indartzen, eta aukera eman digute kalibre handiko bi proiekturen prozesu berritzaileetan kalitate urratsa emateko”, adierazi du.
Gainera, joan den ikasturtean amaitu zuen Ferrocarril Centralen parte hartzea. Uruguaiko tren-azpiegitura estrategikoa da Ferrocarril Central, eta Montevideoko portua eta Paso de los Toros (herrialdearen barnealdea) herriak lotzen ditu. “Guztira 124 desbideratze konbentzional, 20 bideratzaile eta 5 dilatazio-gailu hornitu ditugu, eta laguntza teknikoa eskaini dugu instalazioan”, zehaztu du presidenteak.
Arabako enpresa beste proiektu batzuetan ere murgilduta dago: Madrilgo Atocha Cercanías geltokiko trenbideak berrantolatzeko obretarako 20 tren-aparatu eta beste elementu batzuk hornitu eta garraiatzea edo Bostongo tranbiarako tresnen hornikuntza.
Gaur egun, Amurrio Ferrocarril y Equipos enpresak 800 langile baino gehiago ditu, hiru lantegietan banatuta: 205 langile Araban, 145 Brasilen eta beste 456 Indian.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?