Duela urtebete, Araniak Green Roll proiektua jarri zuen martxan, logistika iraunkorreko plan estrategiko bat garatzeko. Plan horretan, garraio intermodalak eta baliabideen optimizazioak funtsezko zeregina izan behar zuten. Joan den apirilean, ia urtebete geroago, Turinen (Italia) biltegi intermodal berri bat irekiko duela iragarri du, eta Alemanian beste bat ezartzeko asmoa du.
Amorebietako (Bizkaia) enpresa liderra da Europako hegoaldean hotzean ijeztutako altzairuaren sektorean, eta ekoizpenaren % 65 esportatzen du. Testuinguru horretan, eta Araniako zuzendari nagusi Juan Ramisek dioenez, “premiazkoa da estrategia logistiko eraginkorragoak, iraunkorragoak eta malguagoak planteatzea, gero eta aldakor den ingurune batean erronkei aurre egiteko”.
Hala, Deusto Business Schoolekin batera garatutako Green Roll ekimenaren barruan, Araniak inbentarioa hainbat kokapen estrategikotan banatzeko erabakia hartu du, eta, era berean, trenbidea edo garraio intermodala (trena+kamioia) gero eta gehiago erabiltzearen alde egin du, errepideko garraioaren mendekotasun esklusiboa murrizteko. “Bezeroaren herrialdeko biltegi batean inbertitzeak, garraio intermodalean zentratuta, eraginkortasuna hobetzeaz gain, bezero eta merkatu berrien atea ere ireki dezake, jasangarritasun-helburuak betetzen eta ingurumen-inpaktua murrizten laguntzen duen bitartean”, Ramisen esanetan.
Instalazio berri hau Candiolon dago, “Turingo komunikazio korapilo europar estrategikoaren kanpoaldean eta bezero garrantzitsuetatik gertu”, zuzendari nagusiak zehaztu duenez. Handik, eta Ambrogio Intermodal hornitzaile logistikoaren laguntzarekin, Italiako garraio intermodaleko enpresa nagusietako bat, “teknologia berritzaile bat eta zerbitzu eraginkor eta fidagarriak konbinatzen ditugu, 28 tona arteko bidalketak egitea ahalbidetzen dutenak, 24 orduko epean produktuak entregatzea nabarmenduz“, azaldu du.
Banaketa dibertsifikatzea ez da izan logistika iraunkorreko plan estrategiko berri honen baitan hartutako erabaki bakarra. Digitalizazioa eta 4.0a ere funtsezko ardatz bihurtu dira Araniarentzat apustu honetan. Horrela, iazko udan biltegi automatiko bat ezarri zen Amorebietako lantegiaren bihotzean.
“4.0 proiektua da % 100ean, teknologiari eta aplikazioari dagokienez aitzindariak diren ezaugarri asko ditu, eta Araniako ekipo ugari eta teknologia digitalen eta automatizazioaren sektoreko puntako enpresak inplikatzen ditu, gure industriaren etorkizuna nolakoa izango den ikusteko aukera ematen digun esperientzia batean”, ziurtatu du Ramisek. “Azken helburua prozesuaren fase honi buruz dugun kontzeptua aldatzea da, hobekuntza operatiboak lortzea eta lan-baldintzak hobetzea, adibidez, urtean 150.000 eskuzko mugimendu ezabatzea espero dugu”, gaineratu du.
Aldi berean, Arania 4.0 industriarekin lotutako hiru proiektutan ari da lanean. Proiektu horiek Eusko Jaurlaritzak, SPRI Taldearen Hazitek programaren bidez, eta Europar Batasunak, Eskualde Garapenerako 2021-2027 Europako Funtsaren (EGEF) bidez, finantzatzen ditu. Lehenengoa, PILAR, industriako konektibitatearekin eta adimen artifizialarekin lotuta dago; bigarrenak, LOWHC-ek, ibilgailu elektrikoetarako altzairu elektrikoak garatu nahi ditu; eta azkena, AHSS, hirugarren belaunaldiko altzairuen garapenean zentratzen da.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?