BEINT nazioartekotze-beken programak ikasturte berria hasi du
BEINT nazioartekotze-beken programa, Eusko Jaurlaritzak SPRI Taldearen eta Basque Trade & Investment-en bidez (BasqueTrade) bultzatua, unibertsitate-titulua duten 30 urtetik beherako euskaldunei zuzenduta dago. Bi urte iraungo duen ekimen honen bidez, onuradunek nazioarteko merkataritzaren munduan murgiltzeko aukera dute, merkatu globaletan aritzeko funtsezko gaitasunak eskuratuz.
Aurreko urteetan bezala, hilabete honetan programaren ohiko irekiera ekitaldia egin da UPV/EHU Euskal Herriko Unibertsitateko Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean, Sarrikon, Bilbon BEINT 2024 ikasturteari n hasiera emateko. .
Jardunaldian, promozio berriko 99 bekadunez gain, programaren hasierako faseko kudeaketa-operatiboan eta operatibo akademikoan laguntzen duten erakundeen ordezkariek parte hartu zuten. Etapa honetan prestakuntza-ibilbide bat dago, parte-hartzaileak programaren hurrengo faseei arrakastaz aurre egiteko behar dituzten ezagutzetan eta trebetasunetan espezializatzeko diseinatua. Fase horietan sartzen dira praktikak nazioartekotzea sustatzeko bulego publikoetan eta enpresetan, betiere nazioarteko helmugetan.
Iñaki Ezkurra, Enbor Barruetabeña eta Oihane Urbina de Ezak osatzen dute BasqueTrade beken kudeaketa taldea.. UPV/EHUren izenean, Jon Barrutia Ekonomia eta Enpresa fakultateko dekanoa bertaratu zen, , Ricardo Bustillo, Catalina Galvez eta Eva Bea irakasleekin batera. Mondragon Unibertsitateko dekano Lander Belokik ere parte hartu zuen, BEINT programan nabarmendu zen bere taldearekin, Jonathan Fontanekin eta Sajni Hotchandanirekin batera. Azkenik, Deustuko Unibertsitateko ordezkari bezala, Sergio Caballero Nazioarteko Harremanetako graduko zuzendaria eta Garazi Azanza programaren kudeaketa koordinatzailea joan ziren.
Jardunaldian, BEINTek fase guztietan eskaintzen duen aukera esanguratsua nabarmendu zen, baita Euskadiko gazteentzat baliabide garrantzitsu hori aprobetxatzeak dakarren erantzukizuna ere. Aldi berean, programak emandako prestakuntzaren garrantzia azpimarratu zen, funtsezkoa baita euskal enpresek, beren tamaina edo sektorea edozein izanik ere, globalizazioaren testuinguruan gero eta lehiakorragoak diren atzerriko merkatuetako proiektuei arrakastaz ekiteko.
Azkenik, etorkizunean bekadunek Euskadiko enbaxadore gisa izango duten erantzukizuna nabarmendu zen, beteko dituzten helmugetan eta postuetan, euskal eskualdea behar bezala ordezkatzearen garrantzian arreta jarriz.
Ekitaldia amaituta, promozio berriko kideek abendura arte luzatuko den ikasturteko lehen eskola eguna hasi zuten. Epe horretan, parte-hartzaileak euskal sistemako hiru unibertsitateetan ibiliko dira, eta ezagutza teorikoak eta unibertsitate bakoitzaren eskaintza akademiko nabarmenera egokitutako metodologiak uztartuko dituzte.
Lotutako albisteak

Euskadik Europako energia-sektorean duen presentzia indartu du ‘Power Connect Energy Summit’ delakoaren bidez
100 erakustoki, 35 panel, 130 speaker. Poloniako energia-sektore osoa: Euskadiko sektore eolikoaren balio industrial eta teknologikoaren katea posizionatu eta Polonian duen presentzia indartzeko.

Euskadik eta Koreak lankidetza teknologikoa bultzatu dute adimen artifiziala eta digitalizazioa ardatz dituen ikuspegi berezi batez
Koreako erakunde ekonomiko eta industrialen ordezkaritza batek Euskadi bisitatu du, berrikuntza eta teknologia digitalaren arloan bi lurraldeen arteko lankidetza indartzeko asmoz

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin
KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Europako Batzordeak altzairu eta metalen industriaren erresilientzia bermatzeko ekintza-plana aurkeztu du
2026ko ekainean amaituko diren altzairuaren gaineko babes-neurriak berrikustea da planaren ardatz nagusietako bat.

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.