Eurokarpa Legorretan jaio zen, Gipuzkoako papergintza sektorearen bihotzean, 1983an. Enpresak inguruko paper-fabrikak inprimatzeko eta idazteko paperak manipulatzen hasi zen, eta jarduera hori eboluzionatzen joan zen sektorean gertatu ziren aldaketen ondorioz: “Bizi izandako berregituraketek eta erronkek bultzatuta, Eurokarpak tokiko ingurunetik kanpo bere papera bilatu behar izan zuen eta merkaturatzen hasi zen, manipulatzaile hutsa izan beharrean”, Brais Ebere González komunikazio-arduradunak azaldu duenez.
Bilakaera hori Enso enpresa finlandiarrarekin izandako lankidetzak markatu zuen, enpresa harekin elkartu baitzen, paperak manipulatu eta merkaturatzeko. “Hortik aurrera, erabilera desberdinetarako beste paper mota batzuk lantzen hasteaz gain, jatorrizko sozietatea hainbat zatitan banatu zen garatutako jardueraren arabera, eta Eurokarpa S.L. izan zen merkataritza-jarduera guztiaren arduraduna”, Ebere zehaztu duenez.
Azken urteotan, konpainiak negozio-lerro berriak sartu ditu eta langile, merkatu, bezero eta hornitzaile kopurua biderkatu du. Horrek 2022an enpresa-hazkundean lider izan diren 500 enpresa txiki eta ertainen zerrendan kokatu du, Cepymeren arabera. Horretarako beste gakoetako bat, Eberen arabera, giza taldea izan da: “Beti esan ohi da pertsonak direla edozein erakunderen motorra, baina Eurokarpa giza talde handi baten bultzadaren eta baterako lanaren benetako adibidea da (gero eta jende gehiago gehitzen dira talde horretara), eta horren ondorioz, Legorretako enpresa txiki bat nazioartean ezagut daitekeen erreferente bihurtu da”.
Hasiera-hasieratik, enpresak 300 bezero inguru ditu nazioartean, 30 herrialde baino gehiagotan, bere bi negozio-unitate nagusietan. Eurokarpa Packaging Paper, ontziratzeko, enbalatzeko eta beste aplikazio tekniko batzuetarako paper eta kartoi erabilgarriak banatzen dituena; eta Eurokarpa Sublimation Paper dira, ehungintzako eta beste aldaera batzuetako sublimazio-prozesuetarako paperak banatzen dituena, “gramaje baxuko inprimaketa-paperak merkaturatzen mundu mailan aitzindariak izanik”, Eberek dioenez.
Konpainiak, gainera, sublimazioaren munduko elementu berriak txertatu ditu duela gutxi EK Tools proiektuaren barruan. Proiektu horrek bezeroaren produkzio-errendimendua maximizatzen lagundu eta ahalbidetuko duten tresna teknologikoak bildu nahi ditu. Horien artean, ehun-inprimaketarako EK Ink tintak eta EK Eye koloreko irakurleak/konparatzaileak daude.
Eurokarpak harrotzen duen lidergorako, Eberek nabarmentzen duen giza balioaz gain, bere balio-proposamena bultzatzen duten hiru ezaugarri nagusi komun daude: “Esperientzia, paperaren munduan 30 urte baino gehiago dituena; zerbitzuaren azkartasuna, zerbitzuaren gehiengoa astebete baino gutxiagoan ematen baita; eta hurbileko arreta, Eurokarpako taldea osatzen duten pertsona guztiek egunero beren esperientzia, ezagutza eta gaitasun teknikoak bezero guztien zerbitzura jartzen baitituzte prozesu osoan zehar laguntzeko”.
Gainera, negozio-unitateen ezaugarriak bereizten dira. Eberek, Eurokarpa Packaging Paper-en barruan, “produktu-sorta zabala” nabarmentzen du, “paper eta kartoi sorta zabalenaren banaketarekin eta bezeroarentzako egokitzapenarekin”; eta, Eurokarpa Sublimation Paper-en, berrikuntza: “Aitzindariak gara mundu mailan gramaje baxuko inprimaketa-paperen komertzializazioan. Gainera, sublimazioaren elementuak integratzeko aholkularitza eskaintzen dugu”.
Azkenik, Eberek Eurokarparen beste oinarrizko zehar-lerro bat nabarmendu du, ingurumen-iraunkortasunarekin duen konpromisoa: “Irmoa da, eta horregatik dauka ingurumen-kudeaketako politika definitua eta helburu argiekin. Konpainiak ISO 14000 ziurtagiria du, OCA Ziurtapen Institutuaren eskutik, ingurumena kudeatzeko duen sistemagatik, eta FSC (FSC ®-C014010 lizentzia-kodea) eta PEFC ziurtagiriak, ingurumena errespetatzen duten iturri-materialen erabilera berresten dutenak”. Gainera, “Eurokarparen gramaje baxuko sublimazio-paperek zelulosa-kontsumoa heren bateraino murriztu dezakete, eta tinta-kontsumoa, berriz, % 40raino”, gehitu du Eberek.
Eurokarpa Euskadiko Paperaren Klusterraren Elkarteko kide ere bada, eta, 2030 Agendaren esparruan, “gure jarduera profesionalean kokatutako GJHak lortzearekin bat datorren jarduera bat prestatzeko, identifikatzeko eta planifikatzeko beharrezko urratsak eman ditugu, eta 2023an paper zirkularraren proiektuan ere parte hartu genuen”.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?