Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txosten berria
2022ko urrian egin eta INTERGUNE+ 2022 ekitaldian aurkeztu den txosten honek aztertzen du nola ekin dioten ibilgailu astunek, zehazki, kamioiek zero isuriko mugikortasuneranzko trantsizioari.
Elektrifikazioa joan den hamarkadan iritsi zen autobusekin, eta orain kamioien txanda da. Dagoeneko frogatuta dago posible dela eskualde mailako entrega-trafikoa elektrifikatzea, eta bateriak, gero eta merkeagoak eta iraunkorragoak direnak, distantzia luzeko kamioi elektrikoa bultzatzen ari dira.
Hala, industria hasi da zero isuriko modelo berrien gama gero eta handiagoa eskaintzen (34 modelo desberdin daude eskuragarri edo merkaturatzeko prozesuaren azken fasean). Horrek esan nahi du kamioien elektrifikazioranzko trantsizioa azkartu egingo dela, bateriadun kamioi elektrikoen (BEV) kasuan hamarkada honen bigarren erdian, eta distantzia luze eta karga handiagoetarako aproposagoak diren hidrogenozko piladun (FCV) kamioi elektrikoen kasuan, 2030etik aurrera.
Aurreikuspenen arabera, 2029an, BEV kamioiak munduko kamioi-ekoizpenaren % 6,4 izango dira eta FCV kamioiak, berriz, % 1. Halere, jabetzaren kostua eta azpiegituraren garapena izango dira kamioi hauek bultzatzeko gakoak.
Bestalde, OEMak behartuta daude hainbat teknologiatan inbertitzera aldi berean, eta aliantza berri ugari sortu dira teknologia berriak elkarrekin garatu eta ekoizteko. Gainera, OEM horiek guztiz murgilduta daude euren ekoizpen-prozesuen optimizazioan eta zenbait lantegi egokitzeko prozesuetan. Europan badaude propultsio alternatibodun kamioiak ekoizteko gaitasuna duten hamahiru instalazio.
Aldi berean, hornitzaileak posizionatzen ari dira balio-kate berrian euren txokoa lortzeko. Powertrain tradizionalen ia Tier1 guztiak ari dira inbertitzen osagai berrien fabrikazioan eta berrikuntzan, badakitelako eraldaketa ezinbestekoa izango dela; beste hornitzaile batzuk, berriz, ibilgailu arinen elektrifikazioan duten know-how-a aprobetxatzen ari dira ibilgailu astunen segmentuan sartzeko.
Propultsioaren elektrifikazioaz harago, kamioiek beste alderdi batzuetan ere eboluzionatuko dute, bateriak iraunkorrago egiteko (aerodinamika) eta gidariaren erosotasuna nahiz gidatze autonomoa ahalbidetzeko. Azken horri dagokionez, helburua da ahalik eta azkarren lortzea 4. mailako autonomia, zeinetan gidaria bakarrik izango baita beharrezkoa paketeak jaso eta entregatzeko. Ibilbide egokietan elkartzen badira ibilgailu elektrikoak eta gidatze autonomoa (gidaririk gabekoa), kamioi elektrikoaren abantaila ekonomiko guztiak aprobetxatu ahal izango dira ibilgailuen erabilpen intentsiboaren bidez.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&I-ko Automobilgintzaren Behatokia: Munduko automozioaren sektoreari buruzko txostena
Basque Trade & Investmenten Automozio Behatokiak nabarmendu duenez, 2024an salmenten susperraldi globala gertatuko da, nahiz eta ekoizpena %2 jaitsiko den 2023ko datuekin alderatuta. Asia eta Ipar Amerika dira hazkundearen buru; Europak, berriz, ziurgabetasunean jarraitzen du. Merkatu gakoetan dauden euskal enpresentzako aukerak identifikatzen dira, batez ere ibilgailu elektriko eta hibridoetan, Txina eta Ipar Amerikarekin ekoizpena handituz. - Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
Lotutako albisteak

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak
Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan
Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

T&D Behatokia S2 2024: Europa, Estatu Batuak eta Indiaren dinamismoak aukera berriak ireki ditu Transmisio eta Banaketaren sektorean
Transmisio eta Banaketan (T&D) espezializatutako euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko sektore honen joerak eta aukerak aztertzen dituen Behatokiaren laugarren edizioa. Txostena Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldeari atxikitako euskal enpresen nazioartekotze-agentziak argitaratu du, eta sektorea sei hilean behin monitorizatzen duen azterketa sakona eskaintzen du aukera globalak identifikatzeko, lehiakortasuna indartzeko...

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Hazkunde ekonomiko apalak eta tentsio globalek 2025eko lehen seihilekoa baldintzatuko dute
BasqueTrade-ren Nazioarteko Behatokiaren edizio berriak 2024ko laugarren hiruhilekoko egoera politiko-ekonomiko globala aztertzen du eta, aldi berean, hazkundearen eta joeren aurreikuspenak eskaintzen ditu.