Filtra tu búsqueda



Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Elkarrizketak 7 urria, 2024 Nazioartekotzea

Iddermanek eski-sektorerako zinta garraiatzaile estaliak diseinatu eta fabrikatzen ditu Legution

Arabako enpresak azpiegitura mugikor horietatik zazpi kilometro baino gehiago instalatu ditu orain arte Europan, Asian eta Estatu Batuetan
Carlos Alarcon, konpainiaren sortzaileetako eta CEOko kidea.

Arabako Gojain industrialdean (Legutio) dago, 2016az geroztik, Idderman Gasteiz enpresaren egoitza. Industria-izaerako enpresa txiki eta ertaina da, eta hasieran oso sasoiko produktua zen, eski-estazioetako uhal garraiatzaileak estaltzen dituzten galeriak, hain zuzen ere. Ondoren, dibertsifikatu egin zen, eta portfolioa beste produktu batzuetara zabaldu zuen, hala nola bizikletentzako eta patineteentzako aparkaleku seguruak, eta galeria zilindriko gardenak hotel, jatetxe eta kafetegien sektorerako. Gaur egun, mugikortasun jasangarrian zentratuta, 24 pertsonari ematen die lana une honetan, eta iaz zazpi milioi euroko fakturazioarekin itxi zuen ekitaldia, Carlos Alarconek, konpainiaren sortzaileetako eta CEOko kideak, dioenez.

Zer testuinguruk bultzatu zuen Idderman Gasteizen sorrera?

Mendian eskiatzaileak garraiatzeko zintak agertu ziren ohiko telearrasteen alternatiba gisa, eta haren eraginez, estazioko langileek ia egunero kendu behar izaten zuten euriaren, haizearen edo elur-kanoi artifizialen hurbiltasunaren ondorioz haien gainean jarritako elurra, eta horrek esan nahi du alde batetik jende gehiago beharko zela, eta bestetik, atzerapen-denbora handiagoa izango zela garraiobidea irekitzeko. Testuinguru horrez gain, kontuan hartu behar da ingurune horietan nahiko ohikoak diren tenperatura baxuko eta hezetasun maila altuko baldintzetan, metalezko egituraren gainean banda izoztea dakarrela. Horrek guztiak banda estaltzeko sistema bat agertzea eskatzen zuen, eta bidenabar eskiatzailearentzako giro erosoa ekarriko zuen ibilbidean zehar. Merkatuko edozein fabrikatzailek egindako eskiatzaileentzako uhal garraiatzaileak babesteko soluzio gisa galeriaren osagai guzti-guztien diseinu- eta fabrikazio-prozesuak enpresa bakar batean zentralizatzeak eragin zuen Iddermanen sorrera, eta, gainera, Euskadin, non fabrikazioaren sektorean oro har esperientzia oso frogatua zegoen.

Nolakoa izaten ari da bilakaera urte hauetan guztietan?

Ebaketa-, toleste-, kurbatze-, soldadura- eta mihiztatze-prozesuetan espezializatu gara, bai eta produktuen diseinuan ere, ekoizpen-prozesu horien eta materialen erabileran oinarrituta (altzairu galbanizatua, aluminioa eta polikarbonatoa, esaterako), eta nahiko ezagutza-puntu altura iritsi gara, bai mendiaren sektoreari dagokionez, bai prozesu eta material horiei dagokienez. Galerietako osagaiak biltzeak eta munduko edozein lekutara bidaltzeko beharrak logistikaren munduan espezializatzera behartu gaituzte.

Zer produktu/garapenek osatzen dute une honetan zuen portfolioa?

Hasieran galeria-modelo bakar batekin eta haren osagarriekin hasi ginen, hala nola aurrealdeko eta larrialdiko ateekin, leihoekin, argiztapenarekin, alboetako babesekin eta abarrekin, eta gero tamaina handiagoko modelo batera igaro ginen; zabalera handiagoko uhal garraiatzaileak estaltzeko aukera emango zigun horrek. Era berean, galeriaren barruan, zinta garraiatzailearen paraleloan, galeria erabiliko zuten oinezkoentzako korridoreak jarri genituen, adibidez, telekabina batetik jatetxe edo aisialdirako gune batera sartzeko. Ondoren, eskaria ikusita, bigarren galeria-eredu bat garatu genuen, lehenengoaren egitura-elementu batzuk konpartitu arren, interesa zuten beste bezero horientzako diseinu bereizgarri bat ematen zuena. Azkenik, eski-estazio handietan, paraleloan dauden bi zinta instalatu behar dira eskiatzaile gehiagori zerbitzua eman ahal izateko, eta horrek hirugarren tamaina bat izatera behartu gaitu, bi galeria-modeloetarako. Horri esker, bi zinta horiek har ditzakegu, aplikazio-arauen eskakizun zorrotzak betez.

Proiektuak estandarrak dira edo nahierara diseinatutakoak?

Elementu estandarizatuak dira, baina modularrak. Hala, bezeroen behar gehienetara eta aipatutako arauak betetzera egokitzeko aukera ematen digute. Nolanahi ere, koloreei, gardentasunari eta elementu grafikoei dagokienez, pertsonalizatzeko aukerekin jokatzen dugu, eta horrek nolabaiteko berezitasuna ematen du, hala eskatzen bazaigu.

Munduko zein geltokitan aurki ditzakegu galerietako batzuk?

Zortzi urte baino gehiagoko ibilbidean, zazpi kilometro baino gehiagoko luzera duten galeriak instalatu ditugu Espainian, Andorran, Frantzian, Suitzan, Austrian, Italian, Finlandian, Norvegian, Suedian, Eslovenian, Errusian, Turkian, Uzbekistanen, Hego Korean, Japonian, Zeelanda Berrian, Kanadan eta Estatu Batuetan.

Eta zergatik bizikletentzako eta patineteentzako galerietarako jauzia?

Elurraren sektorearen urtarokotasunak profesional espezializatuen talde handi bat izatea eragin digu, uztailetik azarora bitartean kontzentratu ohi den eskaerari erantzun ahal izateko. Urteko lehen erdia stockaren aurka lan egin behar genuen, eta horrek finantza-ahalegin handia eskatzen zuen. Ez zitzaigun oso arrotza egiten eskiatzaileentzako galeria horien fabrikazioan dugun ezagutza beste galeria mota batzuetara estrapolatzeko aukera, kasu honetan garraiobideak babesteko, hala nola bizikleta eta patineteak. Horren aldeko apustua egitea erabaki genuen, eta merkatuari hainbat irtenbide eta osagarri eskaintzea, elurraren mundurako egiten genuen bezala. Kasu honetan, aparkalekuen eta erabiltzaileen arteko elkarreragina eta energia garbien erabileraren beharra kontuan hartuta, elektrizitatean eta elektronikan espezializatutako langileak ere sartu behar izan ditugu, gure bezeroei irtenbide oso bat eskaini ahal izateko.

Zer proiektu dituzue aurrera begira?

Eskiatzaileentzako galeriek aparkalekuen diseinura eta fabrikaziora eraman gintuzten bezala, horiek gauza bera egitera bultzatu gaituzte bizikleta elektrikoaren eredu batekin, eta espero dugu 2024. urtearen amaieran merkatuan jarri ahal izatea, eta, horrela, irtenbide oso bat eskaintzea, bizikleta gehiago aparkatzeko eta haiek ainguratzeko eta kargatzeko puntua, adibidez, hoteletarako edo tamaina handiko enpresetarako, ostatu-hartzaileei edo langileei mugikortasun-irtenbide oso bat eskaini nahi badiete. Era berean, merkatuari garraio-sistema hobetua eskaini nahi genioke, uhal garraiatzaileen ordez, mendiari lotuta ez dauden sektore jakin batzuen behar espezifikoak asetzeko. Sektore horiek garatzeko, CDTIren laguntza lortu dugu aurten bertan.

Non ikusten duzu enpresa hurrengo hamarkadan?

Idderman bere produktuen diseinuaren, kalitatearen eta funtzionamenduaren erreferentzia izatea gustatuko litzaidake. Aurten, ISO 9001 eta 14001 arauetan ziurtatu dugu geure burua, eta pentsatu nahi dut bide horren hasiera dela, erraza ez izan arren, Idderman enpresa handi bat izatera eramango gaituena, seguru asko.

Lotutako albisteak

19 iraila, 2024 Nazioartekotzea
JAZ-Zubiaurrek mendeurrena bete du eskuila metalikoak fabrikatzen eta komertzializatzen, eta 65 herrialde baino gehiagotara esportatzen du
Irakurri gehiago
15 uztaila, 2024 Nazioartekotzea
Ainhoa Etxeberria: “Dimaqen anbizio handiko proiektu batean ari gara lanean McDonaldsen eta KFCren hornitzaile izateko”
Irakurri gehiago
12 ekaina, 2024 Berrikuntza
AMPOk 60 urte bete ditu bere sektorearen gailurrean, balio teknologiko handiko balbulen fabrikazioari esker
Irakurri gehiago
15 maiatza, 2024 Nazioartekotzea
Bookroadek mundu mailako estaldura eskaintzen du garraio korporatiboen sektorean
Irakurri gehiago
21 otsaila, 2024 Nazioartekotzea
Inmaculada Ugarteche (Uniport Bilbao): “Erronka guztietara egokitzen jakin izan dugu, merkataritzak funtziona dezan lagunduz”
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak