Argitalpenak 19 Marzo, 2018

Intergune 2018. Jardunbide egokiak. Nazioarteko merkatu nitxoetako liderren lehiakortasun estrategiak: Euskadiko kasuak”

30 euskal enpresa mundu mailako lider dira beren sektoreetan Orkestrak SPRI-Eusko Jaurlaritzaren laguntzaz eginiko azterlan batek erakusten du badirela hogeita hamar bat euskal enpresa mundu mailako liderrak direnak beren sektoreetan. Oso nitxo espezializatuak dira, bezero handien azpi-kontratazio espazioak okupatzen dituztenak eta “ezkutuko txapeldun” deitzen zaienak beren ikusgarritasun eskasagatik. Bigarren lerroan lan egiten dute, baina maila […]

30 euskal enpresa mundu mailako lider dira beren sektoreetan

Orkestrak SPRI-Eusko Jaurlaritzaren laguntzaz eginiko azterlan batek erakusten du badirela hogeita hamar bat euskal enpresa mundu mailako liderrak direnak beren sektoreetan. Oso nitxo espezializatuak dira, bezero handien azpi-kontratazio espazioak okupatzen dituztenak eta “ezkutuko txapeldun” deitzen zaienak beren ikusgarritasun eskasagatik. Bigarren lerroan lan egiten dute, baina maila gorenean daude dagokien merkatuetan, beren nitxoaren %50-%80 okupatzen dutelarik.

Bart Kamp-ek bere hitzaldian azaldu duenez, “nitxo bateko lider izateko forma eman behar zaio eskaerari, eta merkatua hezi beharra dago”. Aztertutako enpresak proaktiboak dira, eta kasuen %80an eurek sortu dute nitxo hori, non liderrak baitira. Batez beste %7 bideratzen dute I+Gra eta badute teknologia propio eta berritzailea, zeinaren bidez beste enpresa batzuetatik bereizten baitira, harriturik uzten dutelarik merkatua.

Ondorio horiek bildu dira “Mapeo y caracterización de líderes en nichos de mercado internacionales en la Comunidad Autónoma del País Vasco” txostenera, zeina berriki aurkeztu baita Intergune 2018n, Eusko Jaurlaritzak urtero antolatzen duen nazioartekotzearen foroan. Txosten horretan aztertutako enpresek badituzte antzeko hainbat ezaugarri eta portaera. Denek lantzen dute B2B, eta espezializatuta daude beren sektoreetan. Normalean ez dute ikusgarritasun publikorik, beren nitxoak enpresa handien hornitzaile-multzoaren barruan daudelako, eta nitxo horiek ez dira erakargarriak konpainia multinazionalentzat, bezeroari arreta pertsonalizatua ematea eskatzen dutelako.

Horrelako enpresek bisio eta erabakimen handia dute, eta beren negozioan zentratzen dira, espezializatzeko joera dutelarik. Sorlekuan errotuta daude, baina nazioarteko bokazioa dute. Produktu izar batean oinarritzen dute beren produkzioa, eta antolakunde guztiak dauka barneratuta negozioa. Oso ongi ezagutzen dituzte bezero bakoitzaren beharrak, eta harrituta uzten dute merkatua, etengabeko berrikuntzak sortuz ezagutza horretan oinarriturik. Leialtze pertsonalizatua lantzen dute. Horrelako enpresak, hots, “ezkutuko txapeldunak”, enpresa sendoak dira, iraunkorrak eta ibilbide luzekoak, gehienek 50 urtetik gora egiten dituztelarik merkatuan. Baina bizirauteaz harago, hazi egiten dira, eta hazi egin dira krisi urteetan ere.

Kolektibo hori oso garrantzitsua da euskal ekonomiarentzat. Euskadiko sektore esportatzailearen bizkarrezurra dira: BPGaren %2 bakarrik ordezkatzen duten arren, esportazio guztien %10 suposatzen dute. Hiper-nazioartekotuta daude, %80tik gora alegia.

Baina kolektibo horrek ere baditu gainditu beharreko erronkak, adibidez: merkatu murritz eta bezero indartsuekiko menpekotasuna, pixkanaka dibertsifikatzen hastea antzeko produktuak garatzeko eta produktu horiek serbitizatzeko, eta oraindik aztertu gabeko merkatuak esploratzea, esaterako, Afrika eta Asiako zenbait toki. “Egin beharreko” beste zereginetako bat da hirugarrenekin kolaboratzea, zeren enpresa auto-askitzaileak badira ere, aztertu behar lukete hirugarrenekin aliantzak sortzeko aukera.

 

INDAR. Pedro Garciandia

Indar enpresako Pedro Garciandiak bere lekukotza azaldu du, “ezkutuko txapeldun” baten ibilbidearen eta esperientziaren erakusgarri. INDAR 78 urte dituen familia-enpresa bat da. Ingeteam taldeko kide da 1997tik, 825 langileko plantilla du, eta %4 bideratzen du I+G-ra.  Motorrak, ko-sorkuntzako ekipoak, punpak eta motor murgilgarriak garatzen ditu.

Bere hitzaldian azaldu du elementu giltzarria izan dela konpainia eraldatzea amaierako bezeroarengana orientatzeko. Estrategia horren helburua da nitxo bakoitzeko balio-katea ezagutzea. Produktuan oinarritutako ikuspegitik ikuspegi sektorialera. Beren negozioetako lauzpabost liderren artean daude.

Garciandíak esan du “bezeroarenganako orientazioari zor diotela beren arrakasta”; beren esperientzian oinarrituta, produktutik merkatura igaro dira, eta gainera, existitzen ez ziren negozio-ereduak eta negozio-unitate independenteak sortu dituzte. Horrez gain, beren teknologia propioa dute.

Nahiz eta Beasainen dagoen beren bikaintasun zentroa, sektorean bakarrak diren laborategiak dituena,  badute lantegi bat AEBetan, eta horri esker lortu dute Estatu Batuetako gailu murgilgarrien inoizko eskaera handiena.

 

 

Intergune 2018. Aurkezpenak

 

Lotutako albisteak

Lehengaien  Nazioarteko  Behatokia  2025ean  petrolioaren  prezioa  progresiboki  murriztuko  dela  aurreratu  du  Lehengaien  Behatokiak
06/03/2025 Nazioartekotzea

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak

Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako  automozioa:  Indiak  hub  estrategikotzat  duen  posizioa  indartu  du  automobilgintzako  industria  globalean
27/02/2025 Nazioartekotzea

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean

Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako  Vaca  Muerta  hobian,  35.500  milioi  dolarreko  inbertsioak  aurreikusi  dira  datozen  urteetarako  gas  naturalaren  arloan
26/02/2025 Nazioartekotzea

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan

Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

T&D  Behatokia  S2  2024:  Europa,  Estatu  Batuak  eta  Indiaren  dinamismoak  aukera  berriak  ireki  ditu  Transmisio  eta  Banaketaren  sektorean

T&D Behatokia S2 2024: Europa, Estatu Batuak eta Indiaren dinamismoak aukera berriak ireki ditu Transmisio eta Banaketaren sektorean

Transmisio eta Banaketan (T&D) espezializatutako euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko sektore honen joerak eta aukerak aztertzen dituen Behatokiaren laugarren edizioa. Txostena Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldeari atxikitako euskal enpresen nazioartekotze-agentziak argitaratu du, eta sektorea sei hilean behin monitorizatzen duen azterketa sakona eskaintzen du aukera globalak identifikatzeko, lehiakortasuna indartzeko...

BT&I-ren  Nazioarteko  Behatokia:  Hazkunde  ekonomiko  apalak  eta  tentsio  globalek  2025eko  lehen  seihilekoa  baldintzatuko  dute

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Hazkunde ekonomiko apalak eta tentsio globalek 2025eko lehen seihilekoa baldintzatuko dute

BasqueTrade-ren Nazioarteko Behatokiaren edizio berriak 2024ko laugarren hiruhilekoko egoera politiko-ekonomiko globala aztertzen du eta, aldi berean, hazkundearen eta joeren aurreikuspenak eskaintzen ditu.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.