BasqueTrade Nazioartekotzeko Euskal Agentziak, ACLIMArekin batera, ingurumen-merkatuari eta gure enpresentzako negozio-aukerei buruzko azterlan bat egin du 8 herrialdetan: Alemania, Txile, Kolonbia, AEB, Frantzia, Italia, Japonia eta Erresuma Batua. Azterlan honen helburua da JAPONIAko ingurumen-merkatua ezaugarritzea eta dimentsionatzea, eta merkatu horren eta Euskadiko ingurumen-panorama osatzen duten eragileen arteko lankidetza-ildo potentzialak identifikatzea.
Bertan, sektore hau Euskadin egituratzen duten sei balio-kateak zehazten dira,
Ingurumen-merkatuaren balioari dagokionez, Japonia bigarren merkatu global handiena izateagatik nabarmentzen da, 2020an 118.000 milioi dolar baino gehiagoko balioan zenbatetsitako zifretara iritsiz.
Japonia herrialde aurreratuenetakoa da industrian eta teknologian. 70eko hamarkadaz geroztik, herrialdeak ingurumen-araudi zorrotzak ditu, eta bertako biztanleek eta industria-konpainiek ingurumenarekiko kontzientziazio-maila handia erakutsi dute historikoki.
Bere barne-merkatuak gaitasun tekniko eta baliabide nahikoak ditu bere sektorearen beharrak betetzeko. Gobernuaren gaur egungo praktika politikoa nabarmentzen da, “All Japan Projects” izena har dezakeena, eremu publikoan enpresa japoniarren kontratazio ia esklusiboa bultzatzen duena. Beraz, bere ezagutza eta teknologia hirugarren herrialdeetara esportatzeak ematen dio dimentsio handia merkatu honi.
Euskadirentzat, merkatu horri aurre egiteko ikuspegia funtsezko eragile teknologiko horrekin lankidetzak ezartzeko potentziala da, euskal enpresen lehiakortasuna beste merkatu batzuetan sustatzeko, hala nola Europan edo Latinoamerikan.
Horretarako, Japoniako nazioarteko lankidetzarako erakunde nagusiek, JICAk (Japan International Cooperation Agency) eta JBICek (Japan Bank for International Cooperation), Asiako hego-ekialdeko herrialdeetan, Latinoamerikan edo Afrikan sustatutako proiektuen bidez sartzeko bideak identifikatu dira. Aukera-ildo horretan, bereziki nabarmendu behar dira uraren sektorearekin lotutako proiektuak, hala nola ura edangarri bihurtzea eta hondakin-urak araztea, besteak beste.
Beste sarbide-bide bat Japoniako enpresekin zuzeneko aliantzak ezartzea litzateke, teknologia aurreratuagoak eskuratzeko, era berean euskal enpresen lehiakortasuna handitzeko beste merkatu batzuetan.
¡Txostena HEMEN.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?