María Jesús Gavela.
Basque Trade & Investment Berrikuntza Nazioartekotzea
Elkarrizketak 23 maiatza, 2023

La Nave enpresaren farolak Asia eta Afrikako merkatuetaraino iritsi dira

Konpainia arabarrak 80 urte daramatza modeloak garatzen arlo publiko eta pribaturako

La Nave 1947an sortutako ETE familiar bat da. Berantevillan (Araba) du egoitza, eta Estatuko hiriburu garrantzitsuenetarako farolak diseinatu eta fabrikatzen ditu. Horretarako, bere produktuaren diseinua egokitzen du merkatuaren premietara, dela antzinako modeloak garatuz edo dela berriak sortuz arlo publiko eta pribatuko erakundeentzat. Gaur egun, erreferentziazko enpresa bat da argiztapen publikoaren merkatuan, baina bere hastapenetan nekazaritzarako makineria fabrikatzen zuen, eta gerora burdinaren galdaketan ere aritu zirela diosku María Jesús Gavelak, konpainiako Erosketa arloko zuzendariak.

Nola diseinatzen eta fabrikatzen da farola bat?

Lehenik eta behin, marrazki bat egiten da, alderdi guztiak zehatz-mehatz mugatuz, lodierak kalkulatuz… eta behin hori zirriborratutakoan, moldeak diseinatzen dira, lehenik zurezkoa eta gero aluminiozkoa. Azken hori da piezak galdatzeko erabiltzen dena.

Zertan aldatu dira farolak duela 20 urtekoekin alderatuta?

Gaur egungo diseinuak sinpleagoak dira. Duela 20 urte gehienbat farola klasikoak jartzen ziren, eta horrek berekin dakar asko marraztu beharra; orain, berriz, nahiago izaten da farola minimalistagoak jartzea, eta diseinu horiek lortzeko burdinurtuzko oinarriak egiten ditugu, 4-9 metro bitarteko altuera duten altzairuzko edo altzairu herdoilezinezko fusteekin. Bezeroek eskatuz gero, batzuetan amaierako akaberan kolore desberdina ematen diegu oinarriari eta fusteari.

La Nave-ren farolen artean zein da diseinurik ohikoena?

Ez dago diseinu bat beste bat baino ohikoagoa, bezeroaren gustuen arabera da hori. Egia da badaukagula Villa izeneko farola modelo bat, eta hori da gehien saltzen dena, 3,20-4 metro bitarteko altuera izan dezakeelako.

Administrazio publikoak al dira zuen sektore-bezero ohikoenak?

Amaierako bezeroak udalak izaten dira, baina badaude zuzeneko bezeroak ere. Farola gehienak material elektrikoen biltegiei, instalatzaileei eta eraikitzaileei saltzen dizkiegu.

Saudi Arabiatik Portoraino… Esportazio horiek proiektu bereziak al dira?

La Nave-k hainbat herrialdetara esportatzen du, hala nola, Aljeria, Maroko, Emirerri Batuak, Saudi Arabia, Oman, Txipre eta Portugalera. Esportazioek ia beti eskatzen dituzte proiektu bereziak, diseinuan aldaketak egin behar izaten direlako bezeroak hala eskatuta.

Euskadin apenas duzue lehiarik, baina Estatuan bai… Zuen ustez, zein da zuen indargunea?

Gure indargunea bezeroarekiko komunikazio zuzena da: erantzun oso azkarrak ematen dizkiegu, entrega-epe laburrak ditugu eta berehala erantzuten diegu balizko intzidentziei. Halaber, urte askotako esperientzia daukagu bizkarrean, eta horrek fidagarri egiten gaitu hornitzaile bezala.

Kutsadura luminikoak badu eraginik farola bat diseinatu eta fabrikatzeko orduan?

Eragina du argian. LED teknologiara egokitu ditugu modelo klasikoak eta modernoak.

Nolakoa da farola perfektua?

Ongi eginiko galdaketa-akabera izan behar du, ongi markatutako marrazkia, eta barneko mekanizazioek ere ongi eginak egon behar dute, pieza guztiak ongi lotu daitezen. Eta, jakina, amaierako akaberak egokia izan behar du, eta pintura oso garrantzitsua da horretarako. Funtsezkoa da ongi aukeratzea pintura-hornitzailea eta farolak margotuko dituen pertsona, farolaren estetika atsegina izan dadin.

Zenbat irauten du farola batek?

Bizitza osoa! Kolpe bortitz batek, adibidez, auto baten kolpeak hautsi lezake farola bat. Baina, halaber, esan behar da pinturari dagokionez mantenimendu-lanak behar dituztela gutxienez hamar urterik behin.

Lotutako albisteak

Icónica,  errotulua  artelan  bihurtzen  denean
03/04/2025 Berrikuntza

Icónica, errotulua artelan bihurtzen denean

Arabako enpresa da kartelak fabrikatzen dituen Euskadiko azken enpresetako bat. Hain zuzen ere, bost hamarkada daramatza lanean eta teknika eta artisautza uztartzen ditu bere produkzioak

GuLink:  Kulturak  konektatzen  eta  negozioak  sustatzen  aro  globalean
28/03/2025 Nazioartekotzea

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean

GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

IDDTEK:  “Industriaren  eta  talentuaren  arteko  lotura  gara”
14/03/2025 Berrikuntza

IDDTEK: “Industriaren eta talentuaren arteko lotura gara”

Orain 20 urte Irene Rodríguez donostiarrak sortu zuen ETEa ingeniaritza arloko outsourcingean erreferentea da eta sektore estrategikoetan lan egiten duen talde sendoa eta proiektuak ditu abian.

Irizar  Forge,  mende  bat  garabietarako  kakoetan  espezializatuta
11/03/2025 Nazioartekotzea

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta

Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Asier  San  Millán  (Siderex):  “Deskarbonizazioa  eta  emisioen  murrizketa  ezinbesteko  helburuak  dira  lehiakorrak  izaten  jarraitzeko”
26/02/2025 Nazioartekotzea

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”

Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Ezarri  Mosaicos:  “Enpresa  baten  egunerokoa  lehiatzea,  ikertzea  eta  bezeroei  erantzunak  ematea  da”
20/02/2025 Berrikuntza

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”

Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Loco  Polo:  “Hauxe  da  zerotik  hasita  sortu  dudan  eta  urte  gehien  dituen  proiektua”
13/02/2025 Nazioartekotzea

Loco Polo: “Hauxe da zerotik hasita sortu dudan eta urte gehien dituen proiektua”

Iñigo Galdonak, enpresaren sortzaileetako batek, artisau-izozkien proiektua bultzatu du Gipuzkoatik, eta beste hainbat herritan ere saltzen dute: Frantzian edo Omanen, adibidez

Begoña  San  Miguel:  “Oja-Remen  trokelen  diseinua  menderatzea  bilatzen  dugu  kalitatezko  piezak  prezio  lehiakorrean  eskaintzeko”
13/02/2025 Berrikuntza

Begoña San Miguel: “Oja-Remen trokelen diseinua menderatzea bilatzen dugu kalitatezko piezak prezio lehiakorrean eskaintzeko”

Ia 60 urteko ibilbidearekin, Gernikan sortu eta Zornotzan egoitza duen enpresak berrikuntza teknologikoaren eta dibertsifikazioaren alde egin du, estanpazio metalikoaren sektorean hazten jarraitzeko.

Naberan  Sareak:  “Hazinnovak  enpresan  pertsonen  arteko  harremanak  hobetzen  lagundu  digu”
30/01/2025 Berrikuntza

Naberan Sareak: “Hazinnovak enpresan pertsonen arteko harremanak hobetzen lagundu digu”

Gipuzkoako enpresak itsasorako arraste-sareak fabrikatzen ditu berrikuntza-elementu ugarirekin, artisau-lana eta teknologia aurreratua konbinatuz.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.