Naivan, galdaragintza arrunt batetik, nazioartean makineria fabrikatzaile bat izatera
Nazioartekotzea edozein tamainatako eta edozein sektoreetako enpresen esku dago. Naivan Transformados Metálicos horren adibide bat da. Duela 13 urte, bi langileekin, Jundizeko poligonoan sortu zen, Gasteizen. Galdaragintza eta soldadura ekoizten zuten, Euskadin antzeko beste dozenaka konpainiak bezala. Hala ere, Alfonso Ruiz de Gordoa sortzaileak hasieratik “balio erantsi gehiago” sortu nahi zuen, “ahalik eta gehien dibertsifikatu” eta “kanpoko merkatuetara ailegatu“.
Gaur egun, “ahalegin handia” egin ondoren, Naivan ezin da ulertu bakarrik galdaragintza bat bezala. Karbono-altzairuarekin, altzairu herdoilgaitzarekin eta aluminioarekin lan egiten du, eta bere ekintza-eremua eboluzionatu du bezeroak eta lan egiten duen sektore-aniztasuna handitzen ziren bitartean. Gero eta produktu konplexuagoak egiteko gai den makineriaren fabrikatzaile bihurtu da -automatizazio-sistemekin, esaterako-, eta, batez ere, trenen eta makineriaren eraikuntzaren munduko hornitzaile bihurtu da.
Aurrerapauso kualitatibo horren ondorioz, Arabako enpresak honek ia 100 langile izatera pasatu da, eta modu ikusgarrian nazioartekotu da, fakturazioaren “% 80-85 inguru”. Arabako instalazioetan kontzentratutako ekoizpenarekin Europako hainbat herrialdetan du presentzia, hala nola Italian, Suitzan, Frantzian edo Finlandian, baita Txilen ere. Gainera, Euskadin kokatutako tren-fabrikatzaileekin lan egiten du.
Naivan denbora tarte txikian etengabe hazi da. Batzuetan, SPRIren aholkularitzarekin eta laguntzekin, baita Merkataritza Ganberaren eta SEAren tresnekin ere, eta, batez ere, “erosotasunarekin ez konformatzeko” pentsamoldearekin, azpimarratu du Alfonso Ruiz de Gordoak.
Lan egiteko modu horren harira, konpainia dagoeneko hurrengo erronkarako prestatzen ari da: makinak diseinatzeko gaitasuna handitzea. Zenbait urrats eman ditu arlo horretan, adibidez, hodi-laserra sortzen duen bezero italiar batekin elkarlanean makina bat berriz diseinatzeko. “Ez da erraza. Hurrengo fasera pasatzeak asko eskatzen digu, baina lehen esparrutan egon nahi baduzu, atsedenik gabe lan egin behar da “, aitortu du zuzendari nagusiak.
Naivanen nazioartekotze prozesuak bere denbora behar duela dakite. Hasiera batean, “zaila da herrialde berri batean sartzea, ezaguna ez den merkatu batean. Baina bidea hori da. Etorkizunera begira, merezi du”.
Lanarekin jarraituz, Covid-19ak presentzia izan arren
Nazioartekotzearen ahaleginak saria izan du Naivanen, bereziki eskaera gutxitzen ari den une honetan. Azken astetan, Covid-19aren osasun-krisiaren ondorioz, industriak okerrera egin du. Hala ere, enpresa honetan normaltasunez jarraitzen du lanean. Ruiz de Gordoaren ustez, gertuen dagoen ingurunean “gainerakoetan baino gehiago sumatu ahal da eragina“. Horregatik, jarrera zuhur bat hartzea nahiago du: “logikoena da gurean ere momenturen batean bi hilabeteko egoera hala-modukoa izatea“. Baina gaur egungo egoerari begira, “oraingoz, beti bezala ari gara lanean”.
Eta zer egiten du Naivanek I+G arloaren inguruan? Jundizko enpresak ez dio uko egiten, alderantziz. Hala ere, oraingoz, “prozesuak hobetzera” bideratzen ditu ahaleginak. Hurrengo faseak oso hurbil daude.
Lotutako albisteak

Euskadik nazioarteko estrategia indartu du Bruselan
Basque Trade & Investmenten ordezkaritza batek Belgikako hiribururako misioa egin du aste honetan, Europar Batasuneko politiken, finantzaketa-mekanismoen eta hainbat sektoretako negozio-aukeren ezagutzan sakontzeko

Imanol Pradales: “Bizi dugun une historikoan, munduak eskaintzen dizkigun aukera guztiak aprobetxatzen jarraitzeko erabakia eta anbizioa dugu, baita Estatu Batuetan ere”
Sektore aeroespazialeko hainbat euskal enpresatako ordezkariekin eta Basque Trade & Investment (BT&I) Agentziaren ordezkari batzuekin elkartu da Imanol Pradales Lehendakaria, Washingtonen

Euskadik Brasilgo itsas-sektore eolikoko erakunde nagusiak hartu ditu hango merkatuaren garapena bultzatzeko misioan
Flanders Investment & Trade eta Euskadiko Energia Klusterraren lankidetzaz antolatutakoa

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Kanpo merkataritzari buruzko prestakuntza behar duzu? Eman izena lehenbailehen nazioartekotzeko BEINT beketan
Programak 3,6 milioi euroko aurrekontua du eta bi urtez prestakuntza ematen die 30 urtetik beherako gazteei, kanpo merkataritzan espezializatu daitezen euskal enpresa eta erakundeen premiei erantzuteko. Eskaerak egiteko epea zabalik egongo da martxoaren 7tik apirilaren 10era.