1890ean, Pierre Ferdinand Dehillotte enpresari frantziarrak Ramondin enpresa sortu zuen Ibarran (Gipuzkoa), botilentzako itxitura-kapsulak diseinatu eta fabrikatzen zituen enpresa. 132 urte geroago, eta nazioartekotzearen, berrikuntzaren eta jasangarritasunaren aldeko apustu handia egin ondoren, Ramondin gaur egun RMDGroup da, enpresa liderra ardo, xanpaina eta likore botilak janzteko kapsulen diseinuan, fabrikazioan eta merkaturatzean. Ekoizpenaren % 90 baino gehiago esportatzen du, eta 50 herrialde baino gehiagotan du presentzia komertziala.
Ibarratik Espainiako ardoaren sorterrira mugitu zen enpresa, Arabako Errioxara, eta Guardian ezarri zuen egoitza 1999an, aurretik Logroñotik igaro ondoren. Hortik aurrera, nazioartean hedatzen jarraitu du negozioak. Gaur egun, 8 produkzio-zentro ditu Espainian; Napan (Kalifornia, Estatu Batuak); Txilen, Inesa enpresaren erosketari esker; Argentinan; eta Frantzian banatuta, Seticapen integrazioari esker eta berriki Janson Industries erosi ondoren.
“Janson Industries-en erosketa mugarri berria izan da gure asmo handiko enpresa-proiekturen barruan, eta, bertan, erosketen bidez hedatzeko plan bat jasotzen da, jarduten dugun merkatuetan lidergoa indartzeko. 2020an hasi zen akordio honen amaierak RMDGroupek Iberia, Frantzia, AEB eta Latinoamerika bezalako funtsezko merkatuen alde egindako apustu eztabaidaezina berresten du, baita egitura sendoa eta etorkizunera begirako ikuspegia duen enpresa-talde baten sendotzea ere”, José Miguel Munilla RMDGroupeko CEOaren arabera.
Taldearen ibilbidea berrikuntzak markatu du, eta Ramondin eta Inspiral marken bidez eskaintzen dituen produktuetan ikus daiteke. Lehenengoa, enpresaren jatorrizko izena mantentzen duena, ardoak eta likoreak ixteko kapsulak diseinatzen eta fabrikatzen espezializatuta dago, baita coiffeak eta museletak ere, xanpaina, cava edo ardo apardunak bezalako edariak estaltzeko; bigarrena, berriz, hari-estalkietan zentratzen da.
Nahiz eta, hasiera batean, produktu xumea iruditu, RMDGroup kapsulak hurrengo mailara eramateko gai izan da, bere material eta diseinuetan berrikuntzak sartuz. “Aitzindariak izan gara eztainu hutsean % 100ean egindako lehen kapsula merkaturatzen. Horri esker, sektorea gidatu eta ekoizpena sendotu ahal izan dugu, jatorritik hasita, lehengaiaren galdaketatik azken dekoraziora arte, kontrolatutako prozesu baten bidez. Eztainuzko kapsularen berezko ezaugarriez gain (% 100 birziklagarria izatea, adibidez), Ramondinek are ezaugarri apartekoagoak ematen dizkioten beste faktore batzuk ere gehitu ditu: uretarako tintak erabiltzea, disolbatzailerik gabe; eta Gizarte Erantzukizunean ikuskatutako hornitzaileekin lan egitearen ziurtagiria, adibidez”, azpimarratu du Munillak.
Era berean, eta iraunkortasunera bideratuta, E-Cap dago, plastikorik gabeko kapsula. “% 100 birziklagarriak diren materialekin egindako kapsula bat merkaturatzen duen lehen fabrikatzailea eta bakarra gara. Produktu horri esker, ingurumen-inpaktua murriztu daiteke diseinuari uko egin gabe, dekorazio-teknika desberdinen artean probatzeko aukera ematen baitu”, azaldu du RMDGroupeko CEOak.
Baina jasangarritasuna, bere produktuetan ez ezik, prozesu eta instalazioetan ere ikusten da, Guardiako lantegian kontsumoa % 23 murrizteko helburua ezarri baitu 2022rako. Murrizketa bi zutabe nagusitan ardaztuta dago: alde batetik, energia aurreztea plaka fotovoltaikoak instalatuz – Next Generationen bidez finantzatuak – eta, bestetik, industria-prozesuak aldatuz. Horrez gain, RMDGroupek sinergiak bilatzen ditu bere ‘stakeholder’-ekin, SPRI Taldearen Bind 4.0 bezalako proiektuetan parte hartuz, eta berrikuntzaren aldeko apustua egiten du, bere enpresa-planaren zutabeetako bat den aldetik.
Gainera, konpainiak bere talde guztiekin eta inguratzen duen gizartearekin duen konpromisoaren ondorioz, Arabako Merkataritza Ganberak saria eman zion joan den apirilean, enpresak EGEren arloan nazioartean egindako ibilbideagatik. Munillak ondorioztatu duenez, “sari hau enpresa-mugarri berri bat da, etorkizuneko Ramondinerako bidea irekitzen duena.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?