Txostena: Automozioko osagaien merkatua Mexikon
Herrialde latinoamerikarra helmuga estrategiko bihurtu da nazioarteko enpresentzat, kostu lehiakorrei, elektrifikazioaren arloko gero eta pisu handiagoari eta USMCA merkataritza-akordioak eskaintzen dituen abantailak direla eta. Basque Trade & Investment-en arabera, Mexiko ibilgailuak ekoizten dituen seigarren herrialdea da munduan, eta bosgarrena automobilgintzako osagaien ekoizpenean, 94.000 milioi dolarreko merkatu-balioarekin. Ibilgailuen ekoizpena %9,4ko urteko hazkundea izango du 2025era arte, eta produkzioa, batez ere, Bajío eta Capital hubetan kontzentratuko da, 3 milioi unitate baino gehiago fabrikatuz. Elektrifikazioak ere aurrera egingo du: 2025ean 1,2 milioi ibilgailu elektrifikatu baino gehiago fabrikatuko dira, eta horiek ekoizpen osoaren ia %30a izango dira.
Osagaiak eta hornitzaileak: esportaziora bideratutako industria
Mexikon ekoitzitako osagaien %83 esportaziora bideratzen da, eta esportazio horien %87 Estatu Batuetara doa. Horrek Mexiko bihurtzen du Ipar Amerikako balio-katearen funtsezko lotura. Euskadik 3,3 milioi euroko balioa duten osagaiak esportatzen dizkio Mexikori, batez ere kautxu-metalezko piezak eta ibilgailuetarako egokitutako euskarri metalikoak.
Mexikok 1.700 hornitzaile-planta (Tier 1 eta Tier 2) baino gehiago ditu, gehienak Bajío eta Noreste hubetan kokatuak. Nabarmendu beharreko enpresen artean daude Lear, Continental, ZF edo Faurecia, baita tokiko ekosistema sendoa ere, Nemak, Vitro edo Metalsa bezalako enpresa mexikarrekin. Mazda bezalako OEM asiarrak hornitzaile berrien bila dabiltza, Mexikon jada ezarrita daudenak bilatuz.
Ibilgailuen ekoizpena eta elektrifikazioa: hazkundearen motorra
Gaur egun, Mexikoko 9 plantak dituzte ibilgailu elektriko eta hibridoak ekoizteko gaitasuna, eta 2025erako ia guztiak egokituta egongo dira elektrifikaziora. Eraldaketa hori Estatu Batuetako merkatuaren eskariak bultzatuta dator, 2030erako salmenten %50 ibilgailu elektrikoak izatea eskatzen baitu.
Bestalde, kamioi astunen segmentuak ere presentzia nabarmena du, urteko 400.000 unitateko ekoizpen-gaitasunarekin eta 2023rako 160.000 unitateko ekoizpen-aurreikuspenarekin. Mercedes-Benz Trucks eta TRATON (Navistar eta MAN) dira merkatuko liderrak, batez ere Noreste eta Capital hubetan.
I+G+b eta logistika: Euskal automobilgintzaren sektorearen nazioartekotzerako aukerak
Mexiko helmuga estrategiko gisa sendotzen ari da euskal automobilgintzako enpresentzat, langile kualifikatuak dituelako, trenbide bidezko konektibitate ona duelako eta sistema elektriko/elektronikoetan eta fabrikazio aditiboan hazten ari den teknologia-ekosistema bat duelako, besteak beste.
Araudiaren testuingurua oraindik ere eskuragarria da, baina komeni da T-MEC izeneko merkataritza libreko hitzarmenaren ezarpenaren ondoren indarrean dauden arau berriak ezagutzea, Mexikon kokatu nahi duten euskal automobilgintzako enpresentzat.
Aukera nagusiak tokiko osagaien ekoizpenean, ibilgailuen elektrifikazioan, prozesu metalmekanikoetan eta erdieroaleen industriari lotutako sistema berrietan oinarritzen dira, eta Tier 2 hornitzaileen eskaera gero eta handiagoa da herrialdean, oraindik presentzia txikia duten arren.
Sektoreak gero eta presentzia handiagoa du Mexikon, eta horren adibide da ACICAE – Euskal Autogintzaren Klusterra eta Eusko Jaurlaritzarekin batera egindako merkataritza-misioa, zeinetan euskal enpresen kokapenaren sendotzea eta inbertsio-aukerak aztertu baitziren herrialde iparramerikarrean.
Gainera, SPRI Taldeak eta Basque Trade & Investment-ek balio handiko baliabideak eskaintzen dizkiete euskal enpresei, hala nola Mexikoko automobilgintzaren sektoreari buruzko txosten hau, merkatu horretan kokatzea eta nazioarteko hedapena errazteko. Egunean egoteko, harpidetu gure buletinera, non berrikuntzak, laguntzak eta merkatu estrategikoetara sartzeko gakoak aurkituko baitituzu.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&I-ko Automobilgintzaren Behatokia: Munduko automozioaren sektoreari buruzko txostena
Basque Trade & Investmenten Automozio Behatokiak nabarmendu duenez, 2024an salmenten susperraldi globala gertatuko da, nahiz eta ekoizpena %2 jaitsiko den 2023ko datuekin alderatuta. Asia eta Ipar Amerika dira hazkundearen buru; Europak, berriz, ziurgabetasunean jarraitzen du. Merkatu gakoetan dauden euskal enpresentzako aukerak identifikatzen dira, batez ere ibilgailu elektriko eta hibridoetan, Txina eta Ipar Amerikarekin ekoizpena handituz. - Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena
Lotutako albisteak

AEBko industria aeroespaziala: hazkundea eta erronkak
AEBko merkatu aeronautikoak oso erakargarria izaten jarraitzen du, eta etengabe handitzen ari da, bidaiarien eta merkantziaren trafikoaren gorakada dela eta. Aukera handiak daude teknologia berritzaileak eskaintzen dituzten euskal enpreseentzat; bereziki, erregaiaren eraginkortasunean eta isurpenen murrizketan zentratuta dauden horientzat.

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak
Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan
Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

T&D Behatokia S2 2024: Europa, Estatu Batuak eta Indiaren dinamismoak aukera berriak ireki ditu Transmisio eta Banaketaren sektorean
Transmisio eta Banaketan (T&D) espezializatutako euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko sektore honen joerak eta aukerak aztertzen dituen Behatokiaren laugarren edizioa. Txostena Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldeari atxikitako euskal enpresen nazioartekotze-agentziak argitaratu du, eta sektorea sei hilean behin monitorizatzen duen azterketa sakona eskaintzen du aukera globalak identifikatzeko, lehiakortasuna indartzeko...