Erresuma Batuko tren-merkatuak, munduko handienetako batek, 43.000 milioi libera inbertitzen ditu urtean batez beste, eta 710.000 pertsonari ematen die lana.
Erresuma Batuko trenbide-industria oso hegazkorra izan da azken bost urteetan, eta 2020-21ean, sektorearen diru-sarrerak % 9,6 jaitsi ziren, enpresek trenen entrega atzeratu zutelako eta bidaiari kopurua gelditu egin zelako COVID-19aren agerraldiaren ondoren.
Gaur egun, trenbide-sektoreko hornitzaileentzat aukera bat diren bi inbertsio-proiektu handi daude HSn: Integrated Rail Plana (IRP), HS2 abiadura handiko linearen eraikuntzaren zati bat eta elektrifikazio-proiektuak eratortzen dituena.
2020ko azaroan, gobernuak konpromisoa hartu zuen 40.000 milioi libera baino gehiago emateko datozen lau urteetan trenbide-kapitaleko proiektuetarako, barne hartuta 22.800 milioi libera HS2 abiadura handiko linea berrirako 2025era arte, eta beste 17.500 milioi libera kapitala finantzatzeko, berritzeko eta 2024ra arte dagoen sarea hobetzeko. Adi egon beharko da sektorean inbertitzeari buruzko hurrengo bost urteko akordioarekin edo Spending Review akordioarekin, 2023an egingo dena eta 2024-2029 aldirako inbertsioa zehaztuko duena.
Gainera, deskarbonizazio-planaren zati gisa, sektore publikotik zein pribatutik berrikuntzan eta teknologian jartzen ari da arreta, finkatutako helburuak lortzeko: Erresuma Batuko trenbide-saretik kentzea 2040an dieselarekin bakarrik funtzionatzen duten tren guztiak, eta trenbide-sektoreak 2050erako eragindako berotegi-efektuko gasen emisiorik ez finkatzea.
HS2 abiadura handiko linearen eraikuntza berriak eta egungo elektrifikazio-proiektuek eskaintzen dituzten aukerak gorabehera, merkatuak ziurgabetasun eta zehaztugabetasun handia du. Great British Railwayren egitura zentralizatu berriak hartuko duen norabideari buruzko ezjakintasunaren ondorioz, ez dakigu zer eginkizun izango duten trenek benetan kudeatuko dituzten bidaiari-zerbitzuen kontratuek eta, ondorioz, merkatuan kontratazio- eta azpikontratazio-zirkuitu berriek. HS2 ibilbideak murrizten ari dira eta elektrifikazio aurrekontuak murrizten ari dira. Linea berrietarako eta lehendik daudenetarako zenbat tren erosiko diren ere ez dakigu.
Hori dela eta, eta epe luzerako inbertsio-proiektuak daudenez, balio-katearen maila guztietan potentziala dagoela ondorioztatzen da, baina epe ertainera aurkezten dira.
Laburpen exekutiboa, hemen
Txosten osoa gaztelaniaz, hemen
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?