Frantziako sektore aeroespaziala munduko garatuenetako eta lehiakorrenetako bat da, eta hegal finkoko zein errotazioko aireontziak diseinatzeko, garatzeko, fabrikatzeko, aldatzeko eta horiei zerbitzua emateko gaitasun osoa du.
Hala adierazten du Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldean sartuta dagoen euskal enpresak nazioartekotzeko agentziaren azken txostenak. Frantziako merkatu aeroespazialaren egoera aztertzen du, eta etorkizuneko aukerak eskaintzen ditu.
Pandemiak sektorean eragin handia izan zuela azpimarratzen da dokumentuan, baina dagoeneko susperraldi seinaleak eta jardueraren berpizkundea ikusten ari dira balio katean zehar.
Zehazki, 2022an, 62,7 mila milioi euroko diru-sarrerak izan zituen, 2021ean baino % 13,6 gehiago. Diru-sarrera horietatik, 40,9 mila milioi euro (% 65,2) esportazioetatik etorri ziren. Era berean, 2022an, zibilen sektorean %16,7ko eta militarrean %43,5eko igoera izan zen aurreko urtearekin alderatuta. Gainera, segmentu zibila sektorearen fakturazioaren % 69 da, eta 2022an 43,5 mila milioi eurora iritsi zen, hau da, aurreko urtean baino % 22 gehiago.
Txostenak nabarmentzen duenez, bost aireontzi-oem handi dira nagusi Frantziako merkatuan: Airbus, Airbus Helicopters, Dassault Aviation, ATR eta Daher. Gainera, gero eta fabrikatzaile txiki gehiagok eskaintzen dituzte hegazkin arin elektrikoak edo hibridoak, edo hiriko aireko mugikortasunerako egokiak diren ibilgailuak.
Gainera, gero eta fabrikatzaile txiki gehiagok eskaintzen dituzte hegazkin arin elektrikoak edo hibridoak, edo hiriko aire-mugikortasunerako egokiak diren ibilgailuak. Industriak ekosistema dibertsifikatua du, 263.000 enplegu baino gehiago eta jarduera aeroespazialetan jarduten duten 4.480 enpresa babesten dituena, Île-de-France, Occitanie eta Nouvelle-Aquitaine-n kontzentratuta.
Era berean, aukera-eremu handienak aireontzien eta motorren eredu berrien fabrikazioan eta hidrogenoa bezalako energia-teknologia disruptiboetan daudela identifikatu da. Frantziak zero asuriko aireontzi bat ekoitzi nahi du 2035erako, eta 2050erako industria osoan karbono neutraltasuna lortu; horrek, hain zuzen ere, berrikuntza jasangarrien eskaera sortzen du. Airbus eta ATR hidrogeno-teknologiak aztertzen ari dira, eta hegazkinen balio-bizitzaren amaieraren kudeaketa eta konposatuen birziklatzea aukera berriak dira.
Zentzu honetan, ekonomian eta enpleguan duen garrantzia ezagututa, frantziako gobernuak laguntza eta dirulaguntza publikoak mobilizatu ditu industria laguntzeko, CORAC (Aviazio Zibilaren Frantziako Ikerketa Kontseilua) programaren eta Frantzia 2030 inbertsio-planaren bidez.
Azkenik, frantziako merkatuan sartu nahi duten atzerriko enpresek EN 9100 ziurtagiria funtsezkoa dela kontuan izan behar dute. Beste ziurtagiri batzuk, nahiz eta ez izan nahitaezkoa, eta ingurumeneko selloak balio erantsi garrantzitsua izan dezakete. Hala ere, sarrera oztopoak prozesu ziurtagiri konplexua eta sektorean ondo finkatutako aktoreekin konfiantza harremanak ezartzea dakar.
Espazioari dagokionez, sateliteetan eta espazioaren esplorazioan aukera esanguratsuak daudela adierazten du txostenak. Startup espazialen ugaritzeak eta satelite txikien merkatuko lehiak ingurune dinamiko eta lehiakorra sortu dute. Gainera, Frantziako sektore aeroespazialeko enpresak balio erantsi argia eskaintzen duten atzerriko hornitzaileentzat irekita daude, hala nola skala-ekonomientzat edo teknologia berritzaileentzat. Europako enpresekin lankidetzan aritzeko gogo handiagoa dago, arauak eta erregulazioak bateratzen direlako eta hornidura-katean integratzea errazten delako. Gainera, GIFAS eta Aerospace Valley bezalako erakundeekin lankidetza funtsezkoa da aukera hauek aprobetxatzeko eta hornidura-katearen erronkak gainditu ahal izateko.
BasqueTrade & Investment (BTI) euskal aeronautika sektorearen nazioartekotzea sustatzen ari da Frantzian, mundu mailako merkatu estrategiko batean. Helburua euskal enpresei ateak irekitzea, tokiko bazkideekin lankidetzak sustatzea eta merkatuan ezartzeko laguntza eskaintzea da.
Horretarako, funtsezkoa da ekitaldi estrategikoetan parte hartzea. Duela gutxi, 26 euskal enpresa joan dira Pariseko feria aeronautikora, sektoreko topaketa garrantzitsuenetako batera. Horrez gain, Le Bourget azokan parte hartzeak euskal industriaren ikusgarritasuna handitzen du Frantzian.
BTIk, era berean, aholkularitza pertsonalizatua eskaintzen du. BasqueTrade International Meetings-en bidez, euskal enpresek Frantziako merkatuaren funtsezko alderdiak, araudiak eta ezartzeko aukerak ezagutu ditzakete. Gainera, BTIk 24 herrialde estrategikotan nazioartekotzeko zerbitzuak eskaintzen ditu, tartean Frantzian.
Frantziako aeronautika sektorea eraldaketa prozesuan dago, iraunkortasuna eta berrikuntza teknologikoa ardatz hartuta. Jada ari dira aukera hauek aprobetxatzen euskal enpresak, hala nola, Cadinox, industria aeroespazialerako zehaztasun handiko piezak fabrikatzen dituena, edo Bost, koheteentzako makineria garatzen duena.
Bestalde, Frantziak gero eta konpromiso handiagoa du iraunkortasunarekin, eta horrek negozio aukerak sortzen ditu. Frantziako ingurumen merkatuaren analisiaren arabera, deskarbonizazioaren eta energia-eraginkortasunaren inguruko sektoreek potentzial handia dute euskal enpresentzat.
Sektore honetako aukera gehiago ezagutu nahi dituzten enpresek berrien buletinean harpidetu daitezke, Frantzian egingo diren ekitaldiei, merkatu-azterketei eta joerei buruzko informazio eguneratua jasotzeko.
Lotutako beste txosten batzuk:
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?