3R teknologia tren arinagoak eta iraunkorragoak eraikitzeko
Tren arinagoak eta iraunkorragoak eraikitzeko, CIDETEC Surface Engineering epoxi bat garatzen ari da (egitura- edo ingeniaritza-eranskailuak), 3R teknologiaren bidez (konpongarria, birziklagarria eta birprozesagarria). Hala, epoxi konposatu birziklagarri eta iraunkor bat eratzen ari da, euskal zentro teknologikoak dioenez, “trenak egiteko erabiltzen diren pieza metaliko astunak ordezteko balioko duena, arinagoak izan daitezen eta, ondorioz, CO2 emisioak murrizteko”.
CIDETEC Surface Engineeringek lan honen buru da, Surpass proiektuaren trenbidearen sektorerako erabileraren kasuan. Urte eta erdiko ibilbidea du proiektuak, eta, adierazi duenez, “material polimerikoen diseinu seguruago, jasangarriago eta birziklagarriago baterako trantsizioa gidatu nahi du, plastikoen erabilerak pertsonentzat zein ingurumenarentzat izan ditzakeen ondorio kaltegarriak erabat murriztuko dituena”.
Gaur egun, zentro teknologikoko ikertzaile-talde bat, ICT Fraunhofer eta BASFko adituekin batera, lanean ari da material hori ere suarekiko erresistentea izan dadin eta trenbide-araudia bete dezan. “Helburua konposite jasangarri bat garatzea da (epoxi erretxina birziklagarria + zuntzak), tren-bagoi bateko egiturazko piezen fabrikazioan aplikatzeko”, zehaztu du. Epoxia garatzeko, “Talgo tren-enpresako kideak Aholku Batzordearen parte dira”, zehaztu du CIDETEC Surface Engineeringeko araduradunak.
Europako proiektuan, zentro teknologikoa 2014tik patentatuta duen 3R teknologia trenbide-sektorearen beharretara egokitzen ari da. “Teknologia hau material konposatuak (aeronautikoa, automobilgintza, eolikoa, kirolak…) erabiltzen dituzten sektore guztietan erabili daiteke”, nabarmendu du.
Eraikuntza- eta enbalaje-erabilerak
Energia atomikorako eta energia berriztagarrietarako komisarioak (CEA) koordinatutako Europako proiektuak ia 5 milioi euroko aurrekontua du, eta eraikuntza- eta bilgarri-sektoreetarako beste bi erabilera-kasu garatzen ditu aldi berean. Biek, garraio-sektorearekin batera, “Europako plastiko-eskariaren %70 sortzen dute, eta, beraz, funtsezkoa da kasu honetan lantzea, jasangarritasuna diseinutik bertatik sartzeko eta industrian joera-aldaketa bat sortzeko”, argitu du.
Surpass proiektuaren helburua da “tresna digital bat garatzea, ETEei formulazio seguru eta jasangarria garatzeko beharrezkoak diren osagaiei buruzko laguntza emateko”, zehaztu du. 42 hilabete iraungo du, 2022ko ekainaren 1ean hasi eta 2025eko azaroaren 30ean bukatuko da.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
Lotutako albisteak

“Innovation Land” lelopean, Euskadik Transfiere 2025 Europako zientzia, teknologia eta berrikuntzarako fororik handienean parte hartuko du
Euskadik presentzia nabarmena izango du programa ofizialean, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako, SPRI Taldeko, Tecnaliako eta ZITUko arduradunek parte hartuko baitute

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Infinite proiektuak kontakturik gabe monitorizatzen du egitura aeronautikoen bizi-zikloa
Ideko zentro teknologikoak gidatutako proiektu europar honek mikrohariak erabiltzen ditu karbono-zuntzen egituren egoera kontrolatzeko, haien kalitatea ziurtatzeko, piezak sentsore kableatuekin hornitu beharrik gabe.

Vaillant Groupek aire-ur bero bonba berri bat merkaturatu du, eraginkorragoa eta zarata-mailak murrizten dituena
Behin Split proiektua amaituta, Europako merkatuan makinak merkaturatzen hasi da, eta 30.000 salmenta izatea aurreikusten du. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa jaso du.

Imanol Pradales Lehendakariak etorkizuneko abiazioa bultzatuko duen ITP Aero zentro berria inauguratu du
Imanol Pradales Lehendakariak eta Pedro Sánchez presidenteak ITP Aeroren ADMIRE zentroa inauguratu dute gaur goizean Zamudion, 24 milioi euroko inbertsioarekin eta 150 enplegu kualifikatu baino gehiagorekin. Zentro horrek berrikuntza eta jasangarritasuna sustatuko ditu hegazkingintzan Euskadin