AutoTrust proiektuak AAren funtzionamendu segurua bermatu nahi du mugikortasunean
Abian da AutoTrust, SPRI Taldearen Elkartek programak babestutako proiektua. Adimen artifizialeko (AA) metodologia praktikoak ikertzea eta proposatzea du helburu, AAko sistemei fidagarritasuna, gardentasuna eta segurtasuna emateko. Vicomtechek koordinatuta, beste zazpi euskal erakundek lankidetzan dihardute proiektu honetan: CEIT, Ikerlan, Tecnalia, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU), Automotive Intelligence Center (AIC), Basque Center for Applied Mathematics (BCAM) eta Mondragon Unibertsitatea.
Ikerketak mugikortasun kooperatibo, konektatu eta automatizatuaren (CCAM) eremura bideratuta daude, eta hiru industria-sektore handitan aplika daitezkeen emaitza teknologikoak eskaintzea du helburu: automobilgintzan, trenbidean eta industrian. Partzuergo berak Elkartek programaren barruan 2018tik 2022ra egindako Autolib eta Autoev proiektuen jarraipena da.
“Bi proiektu horiek mugikortasunaren sektorea bultzatzen jarraitzeko oinarriak ezarri dituzte. Kalitate-irizpideak, tresnak eta metodoak ezartzeko balio izan dute, baita automatizazio multibehikularra egiaztatzeko eta baliozkotzeko agertokiak eta egoerak ezartzeko ere. Orain, AutoTrustekin, fidagarritasunari heltzen diogu, gidatze autonomoaren zutabeetako bat baita“, azaldu dute proiektuaren koordinazio taldetik.
Ildo horretan, Vicomtechek joan den otsailean aurkeztu ditu VISAPP 2024 biltzarrean proiektu berri honen esparruan zabalduko duen bere lehen ikerketetako baten emaitzak. Ikerketa horrek datu errealen eta datu simulatuen arteko arrakala aztertzen du, 3D objektuen detekzioaren testuinguruan. Izan ere, “simulagailuak funtsezkoak dira sistema fidagarrien garapenean”, ziurtatu dute. “Datu-bolumen handiak modu eraginkorrean sortzeko aukera ematen dute, baita, hainbat eszenatan, egoera beraren aurrean funtzionalitate bat behin eta berriz ebaluatzeko aukera ere, haien portaera aztertzeko. Proba horien emaitzak adierazgarriak izan daitezen, beharrezkoa da sistemak berdin edo antzera jokatzea datu errealen eta simulatuen aurrean, eta datuen arteko balizko arrakala aztertzea”, azaldu dute.
Horrela, bada, zentro teknologikoak ondorioztatu du arrakala hori existitzen dela eta hainbat eratako arkitekturei eragiten diela. Orain, AutoTrusten barruan, ikerketa-ildo horri jarraituko dio, arrakala murrizteko eta datu simulatuen erabilera hobetzeko, horrela, gidatze-sistema autonomo fidagarrien ebaluazioa eta garapena bermatuz.
Aldi berean, partzuergoko beste erakunde batzuek hainbat ikerketa-ildotan lan egiten dute. UPV/EHU, adibidez, Tecnaliarekin eta Automotive Intelligence Centerrekin (AIC) elkarlanean ari da giza eta makinen arteko komunikazioa erraztuko duten mezu edo ikono multzo bat definitzeko, sistema automatizatuak hartzen dituen abisuak eta ekintzak beti gidariarentzat ulertzeko, aurreikusteko eta, beraz, azaltzeko modukoak izan daitezen. Era berean, Tecnalia irtenbide bat garatzen ari da, inguruneko informazioa erabiliz, aparkatzeko maniobrarako ibilbide bideragarri bat sor dezan.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
Lotutako albisteak

“Innovation Land” lelopean, Euskadik Transfiere 2025 Europako zientzia, teknologia eta berrikuntzarako fororik handienean parte hartuko du
Euskadik presentzia nabarmena izango du programa ofizialean, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako, SPRI Taldeko, Tecnaliako eta ZITUko arduradunek parte hartuko baitute

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Infinite proiektuak kontakturik gabe monitorizatzen du egitura aeronautikoen bizi-zikloa
Ideko zentro teknologikoak gidatutako proiektu europar honek mikrohariak erabiltzen ditu karbono-zuntzen egituren egoera kontrolatzeko, haien kalitatea ziurtatzeko, piezak sentsore kableatuekin hornitu beharrik gabe.

Vaillant Groupek aire-ur bero bonba berri bat merkaturatu du, eraginkorragoa eta zarata-mailak murrizten dituena
Behin Split proiektua amaituta, Europako merkatuan makinak merkaturatzen hasi da, eta 30.000 salmenta izatea aurreikusten du. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa jaso du.

Imanol Pradales Lehendakariak etorkizuneko abiazioa bultzatuko duen ITP Aero zentro berria inauguratu du
Imanol Pradales Lehendakariak eta Pedro Sánchez presidenteak ITP Aeroren ADMIRE zentroa inauguratu dute gaur goizean Zamudion, 24 milioi euroko inbertsioarekin eta 150 enplegu kualifikatu baino gehiagorekin. Zentro horrek berrikuntza eta jasangarritasuna sustatuko ditu hegazkingintzan Euskadin